Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ο Έλον Μασκ απέδειξε πως δεν είναι ο εργοδότης που όλοι ανυπομονούν να δουλέψουν μαζί του. Την πρώτη εβδομάδα πίσω από το τιμόνι του Twitter, απέλυσε τα περισσότερα διευθυντικά στελέχη ξεσηκώνοντας αρκετές αντιδράσεις και φέρνοντας στην δημοσιότητα αρκετές από τις υπερβολικές του απαιτήσεις σαν αφεντικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Φαίνεται όμως πως τα προβλήματα εύρεσης υπαλλήλων για τον Έλον Μασκ συνεχίζονται και πέρα από το Twitter καθώς παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στο Gigafactory εργοστάσιο της Tesla στη Γερμανία.
Ένας υπάλληλος μέσα από το εργοστάσιο που ζήτησε να διατηρήσει την ανωνυμία του με το φόβο ότι θα χάσει τη δουλειά του, περιέγραψε την κατάσταση στο ευρωπαϊκό gigafactory ως «απόλυτο χάος» και ισχυρίστηκε ότι ορισμένα μέλη του προσωπικού προτιμούν να πάρουν άδεια άνευ αποδοχών παρά να εργαστούν. 

Η έκθεση υποστηρίζει ότι οι κενές θέσεις στην Tesla παγκοσμίως έχουν διπλασιαστεί από τον Ιούνιο και ότι η εταιρεία κατάφερε να προσλάβει μόνο 7.000 από τους προγραμματισμένους 12.000 υπαλλήλους στο εργοτάξιο του Βερολίνου, γεγονός που εμποδίζει τους στόχους παραγωγικότητας. Η Tesla ήλπιζε ότι θα έβγαζε 5.000 Model Y την εβδομάδα μέχρι το τέλος του 2022, αλλά από τον Οκτώβριο, κατασκεύαζε λιγότερο από το ήμισυ αυτού του αριθμού, μόλις 2.000 μονάδες, κάνοντας το γερμανικό εργοστάσιο να φαίνεται μη ανταγωνιστικό δίπλα σε άλλα εργοστάσια της Tesla. Το πρόγραμμα παρακολούθησης δεδομένων Tesla Troy Teslike τονίζει ότι η Giga Shanghai έφτασε το ορόσημο παραγωγής των 20.000 μονάδων σε μόλις 100 ημέρες, ενώ η Giga Texas χρειάστηκε 151 ημέρες και η Giga Berlin χρειάστηκε 187 ημέρες.

Ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια της Tesla στην προσέλκυση ταλέντων είναι ότι θεωρείται λιγότερο επιθυμητή από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Το γερμανικό συνδικάτο μεταλλουργών IG Metall ισχυρίζεται ότι η Tesla πληρώνει 20 τοις εκατό λιγότερο από παρόμοιες επιχειρήσεις και αυτό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα όταν η περιοχή δεν έχει ευκαιρίες απασχόλησης.  Και ακόμη και οι υπάλληλοι που κατάφερε να προσλάβει η Tesla δεν μένουν για πολύ. Πρώην υπάλληλοι που επέλεξαν να αποχωρήσουν αναφέρουν την έλλειψη εμπειρίας της ομάδας διαχείρισης και τις ξαφνικές αλλαγές στα πρότυπα εργασίας.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης