Ανάβαση Ριτσώνας 2021: Άντεξαν στον καύσωνα οδηγοί και μηχανές 

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2021, 15:00
Ανάβαση Ριτσώνας 2021: Άντεξαν στον καύσωνα οδηγοί και μηχανές 

Του Περικλή Χαλάτση

Με ελάχιστους θεατές λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού αλλά και με το θερμόμετρο να γράφει 40 βαθμούς Κελσίου έγινε την Κυριακή η Ανάβαση Ριτσώνας, 3ος γύρος του θεσμού που μετράει στο πρωτάθλημα αναβάσεων. 

Από τους 144 οδηγούς που είχαν δηλώσει συμμετοχή, τελικά πήραν μέρος 140. Ο συναγωνισμός σε όλες τις κατηγορίες ήταν ιδιαίτερα έντονος. Το συνολικό μήκος της ανάβασης είναι 3.100 μέτρα με αρκετές γρήγορες αλλά και τεχνικές στροφές. 

Η ανάβαση Ριτσώνας είναι από τις πιο γνωστές του πρωταθλήματος και συγκεντρώνει πολλές συμμετοχές και χιλιάδες οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού που φέτος όμως δεν τους επιτράπηκε να βρεθούν στα αγαπημένα τους σημεία.

Μάχη με τα δευτερόλεπτα είχαμε σε όλες τις κατηγορίες και ο συναγωνισμός δεν έλειψε παρά τα προβλήματα που δημιούργησε ο καύσωνας σε οδηγούς, μηχανικούς αλλά και κινητήρες. 
Ο Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Focus RS) πέτυχε τη δεύτερη φετινή νίκη του στη Formula Saloon.

Ο πρωταθλητής της κατηγορίας, από το πρώτο κιόλας σκέλος, είχε μια διαφορά δύο δευτερολέπτων από τους αντιπάλους του και έτσι στην επανάληψη ανέβηκε με λιγότερο άγχος. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Πασχάλης Χατζημάρκος με Mitsubishi Lancer Evo IX και στην 3η θέση ο Κώστας Πατσουρέας με ίδιο αυτοκίνητο.

Με ένα Volkswagen Golf τέταρτης γενιάς, ο Νίκος Γκίκας επικράτησε στην FST2, με τον «Κανέλλο» (Peugeot 106) να είναι ο ταχύτερος στην FSA.

Ο Πάνος Κύρκος οδήγησε έξυπνα το Mitsubishi Lancer Evo IX και κέρδισε την Ομάδας Ν! Τον 32χρονο Κύρκο απείλησε ο Μηνάς Μπενής με Lancer 9ης γενιάς. Μάχη μέχρι το τέλος είχαμε στη Ν κατηγορία έως 2 λίτρα.

Τρεις οδηγοί, οι Κωνσταντίνος Καραθανάσης, Μάριος Ξανθάκος και Σάκης Γιαννούλης στο πρώτο σκέλος έκαναν ακριβώς τον ίδιο χρόνο και ανέβασαν το ενδιαφέρον του συναγωνισμού για το δεύτερο σκέλος.

Τελικά στη δεύτερη προσπάθεια νικητής αναδείχθηκε ο Κωνσταντίνος Καραθανάσης με Honda Civic Type R EP3, ο οποίος επανέλαβε την επιτυχία του 2019 με μόλις μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τους αντιπάλους του! 

Ο Μάριος Ξανθάκος τερμάτισε δεύτερος, με τον Γιαννούλη να συμπληρώνει την τριάδα. Χαρακτηριστικό της κόντρας είναι πως η διαφορά του νικητή από τον τρίτο ήταν μικρότερη του ενός δευτερολέπτου!

Στην Ομάδα Α, ο Παναγιώτης Λιώρης με Ford Escort WRC πέτυχε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη στο φετινό πρωτάθλημα, πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο και στα δύο σκέλη. 

Εντυπωσιακά οδήγησε ο κρητικός Γιώργος Περουλάκης, ο οποίος με ένα Lancer όγδοης γενιάς τερμάτισε στη δεύτερη θέση της Α κατηγορίας και τρίτος τερμάτισε ο νικητής το 2019, Μιχάλης Ευθυμίου, με Ford Escort WRC.

 

Στην ομάδα Α έως 2 λίτρα, ο Κωνσταντίνος Ντόφης πραγματοποίησε την πρώτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα, οδηγώντας ένα Honda Civic Type R R3 και αφήνοντας αρκετά πίσω τον Νίκο Ζακχαίο. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Γιώργος Παντελάκης με Renault Clio R3.

Ο Βασίλης Μπάτζανος, που ήταν από τα φαβορί του αγώνα, έκανε τετακέ στο πρώτο σκέλος με αποτέλεσμα να χάσει κάθε ελπίδα για νίκη στην επανάληψη.

Την ανατροπή στην Ομάδα Ε έκανε ο Απόστολος Κούσης  (Honda Civic Type R FN2). Ο Χαλκιδαίος Γιώργος Κουρνιάτης (Ford Escort RS2000), αν και πέτυχε την ταχύτερη επίδοση στο πρώτο σκέλος, στο δεύτερο καθυστέρησε και έχασε τη νίκη. Πίσω του τερμάτισε ο οδηγός από τη Χαλκίδα, ο Παντελής Βασιλειάδης, με Citroen AX. Και σε αυτή την κατηγορία η διαφορά του νικητή Κούση από τον τρίτο Βασιλειάδη ήταν μικρότερη του ενός δευτερολέπτου!

Ο Κωνσταντίνος Αγγελάκης «έκλεψε την παράσταση» στην κατηγορία των Ιστορικών και κέρδισε με το Ford Escort RS 2000 MKII και τα δύο σκέλη του αγώνα. Ο Ιωάννης Κάτσικας με ίδιο αυτοκίνητο τερμάτισε δεύτερος ενώ ο Λεωνίδας Τσαγγαράς συμπλήρωσε την καλύτερη τριάδα με Opel Ascona 400. 

Στο Ενιαίο, με πανομοιότυπα Skoda Fabia 1.2 Turbo, κυρίαρχος και στα δύο σκέλη ήταν ο Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος. Δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στους αντιπάλους τους. Πίσω του τερμάτισαν ο Αλέξανδρος Χαλιβελάκης και ο Στάθης Κουκέας. Στο δεύτερο ανέβασμα, ο Στάθης Κουκέας τερμάτισε δεύτερος, εμπρός από τον Γιώργο Σαρταμπάκο.

Δυστυχώς η κατηγορία δεν συμπλήρωσε τον απαιτούμενο αριθμό συμμετοχών, με αποτέλεσμα να μην προσμετρηθεί στο πρωτάθλημα.

Συνοπτικά τα αποτελέσματα των κατηγοριών και των κλάσεων έχουν ως εξής:
Ομάδα Α: Παναγιώτης Λιώρης – Ford Escort WRC
Ομάδα Α έως 2 Λίτρα:  Κωνσταντίνος Ντόφης – Honda Civic Type R R3
Ομάδα Ν: Πάνος Κύρκος – Mitsubishi Lancer Evo IX
Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα: Κωνσταντίνος Καραθανάσης – Honda Civic Type R EP3
Ομάδα Ε: Απόστολος Κούσης – Honda Civic Type R FN2
Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα: Απόστολος Κούσης – Honda Civic Type R FN2
Formula Saloon: Μάριος Ηλιόπουλος – Ford Focus RS
Ιστορικά: Κωνσταντίνος Αγγελάκης – Ford Escort RS2000
Ενιαίο 1ος αγώνας: Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος – Skoda Fabia 1.2 Turbo (Δεν προσμετρά)
Ενιαίο 2ος αγώνας: Ιωάννης Χαραλαμπόπουλος – Skoda Fabia 1.2 Turbo (Δεν προσμετρά)
Α5: Βάσω Κουρτίδου – Toyota Yaris (Δεν προσμετρά)
Α6: Δημήτρης Ζάγαρης – Citroen Saxo VTS
Α7: Κωνσταντίνος Ντόφης – Honda Civic Type R R3
Α8: Παναγιώτης Λιώρης – Ford Escort WRC
Ν2: Βίκτωρας Ρέκκας – Citroen Saxo VTS
Ν3: Κωνσταντίνος Καραθανάσης – Honda Civic Type R EP3
Ν4: Πάνος Κύρκος – Mitsubishi Lancer Evo IX
Ε9: Θανάσης Τραγούλιας – Peugeot 106 Rallye (Δεν προσμετρά)
Ε10: Αποστόλης Αποστόλου – Citroen Saxo VTS
Ε11: Απόστολος Κούσης – Honda Civic Type R FN2
Ε12: Κωνσταντίνος Γιαννούτσος – Alfa Romeo 75 Turbo
FST: Μάριος Ηλιόπουλος – Ford Focus RS
FST2: Νίκος Γκίκας – Volkswagen Golf 1800
FSA: Νίκος Παπαδόπουλος – Ford Escort RS2000 (Δεν προσμετρά)
FSA2L: «Κανέλλος» - Peugeot 106 S16
Ιστορικά 1+2: Γιώργος Γαβριηλίδης – Ford Escort RS1600 MKI
Ιστορικά 3: Κωνσταντίνος Αγγελάκης – Ford Escort RS2000 MKII
Ιστορικά 4: Λεωνίδας Τσαγγαράς – Opel Ascona 400 

Την Ανάβαση Ριτσώνας τίμησαν με την παρουσία τους ο αντιπεριφερειάρχης Παιδείας & Αθλητισμού Στερεάς Ελλάδος, Γιώργος Γαλάνης, η δήμαρχος Χαλκιδέων, Ελένη Βάκα, και η πρόεδρος του ΔΟΑΠΠΕΧ, Ελένη Αϊδίνη. 
Οργανωτής του αγώνα ήταν το Αγωνιστικό Σωματείο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (Α.Σ.Μ.Α.). Στο πλευρό του Σωματείου βρέθηκε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ο Δήμος Χαλκιδέων και ο Δημοτικός Οργανισμός Άθλησης Πολιτισμού Περιβάλλοντος Χαλκίδας (Δ.Ο.Α.Π.ΠΕ.Χ.). Υποστηρικτές του αγώνα ήταν το myKTEO (Όμιλος Επιχειρήσεων Μ.Γ. Θαλάσση) και η Seajets. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν οι 4Τροχοί και το gocar.gr.
Η επόμενη ανάβαση για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων θα γίνει στον Ομαλό στα μέσα Ιουλίου.
 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 28 Ιουνίου 2021, 16:06