Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ήταν το 2023 όταν η Stellantis, με στόχο να προλάβει τις ηλεκτρικές εξελίξεις, απέκτησε το 21% της κινεζικής εταιρίας κατασκευής EV, Leapmotor. Το μερίδιο αυτό, δίνει στη Stellantis το δικαίωμα να πωλεί οχήματα της Leapmotor σε όλη την Ευρώπη, όμως για την ώρα, όλα δείχνουν πως τα σχέδια… χάλασαν.

Ένα εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας κατασκεύαζε το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο T03 για την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά η τοπική παραγωγή αυτού του μοντέλου τερματίστηκε ξαφνικά στις 30 Μαρτίου. Η Stellantis δεν έχει πει γιατί συνέβη αυτό, αλλά ανώνυμες πηγές λένε ότι δεν υπάρχουν σχέδια για την επανέναρξη της παραγωγής του T03 στην Ευρώπη.

Πλέον, η Stellantis κατέχει το 51% της κοινοπραξίας με την Leapmotor, αλλά η Κίνα έχει πει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν τις επενδύσεις σε χώρες της ΕΕ που υποστηρίζουν τους δασμούς. Μάλιστα, τα οχήματα Leapmotor που αποστέλλονται από την Κίνα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δασμό 21% στην ΕΕ.

Τον Οκτώβριο, η κινεζική κυβέρνηση είπε στις αυτοκινητοβιομηχανίες της να σταματήσουν τις μεγάλες επενδύσεις στο εξωτερικό σε χώρες που υποστήριζαν τους νέους δασμούς της ΕΕ για τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Πολωνία ήταν μεταξύ των δέκα χωρών που ψήφισαν υπέρ αυτών των δασμών. Άλλα 12 μέλη της ΕΕ απείχαν και πέντε, μεταξύ των οποίων και η Γερμανία, ψήφισαν κατά, σύμφωνα με το Reuters .

Η απάντηση της Stellantis

Παρά τη διακοπή της παραγωγής, η Stellantis επιμένει ότι δεν αποσύρεται από την επένδυση στην Leapmotor. Μέσω της κοινοπραξίας της με την κινεζική εταιρεία, η Stellantis κατέχει το 51% των μετοχών που την ελέγχουν, δίνοντάς της τα αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής, πώλησης και εξαγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor εκτός των συνόρων της Κίνας.

«Ενώ η εταιρεία παραμένει πλήρως αφοσιωμένη στο λανσάρισμα των οχημάτων Leapmotor στην Ευρώπη, αξιολογεί διάφορες επιλογές παραγωγής», ανέφερε η Stellantis σε πρόσφατη ανακοίνωσή της.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης