Του Περικλή Χαλάτση

Η νέα BMW X 2 sDrive με τον πετρελαιοκινητήρα των 1500 κ.εκ απευθύνεται καθαρά στον οικογενειάρχη. Πρόκειται για ένα Sport Activity Coupe αυτοκίνητο που εμείς λέμε ότι ανήκει στην κατηγορία των Crossover/SUV.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι εξωτερικές γραμμές δείχνουν δυναμισμό και ακολουθούν την αρχική φιλοσοφία της σειράς Χ. Δεν σου κάνουν όμως κλικ. Και εδώ οι γνώμες διίστανται. Είναι ένα εξωστρεφές αμάξωμα με μια ιδιαίτερη σιλουέτα, εντυπωσιακές αναλογίες και πρωτοποριακή σχεδίαση ή για τα σημερινά δεδομένα είναι ένα συντηρητικό οικογενειακό αυτοκίνητο που όμως τα έχει όλα. 

Η αλήθεια είναι ότι οι Γερμανοί δεν θέλουν να ξεπεράσουν τα όρια του εντυπωσιασμού και με αυτό το αυτοκίνητο που απευθύνεται στην οικογενειακή ομάδα αγοραστών επιβάλουν το συντηρητισμό που όμως ακολουθεί τις σύγχρονες σχεδιαστικές γραμμές.

Ωστόσο ένας τρίτος είναι δύσκολο να πάρει θέση. Γιατί ο καθένας βλέπει την BMW X2 με το δικό του οπτικό πρίσμα. Αυτό που ενδιαφέρει τους υποψήφιους αγοραστές είναι να έχει το αυτοκίνητο υψηλή ποιότητα κατασκευής, ένα εσωτερικό με μεγάλους και φιλόξενους χώρους και πάνω από όλα να είναι ασφαλές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μεγάλο ατού της Χ2 είναι οι χώροι. Το μήκος της BMW X 2 sDrive είναι 4.360 mm το πλάτος 1.824 και το ύψος 1.526 mm ενώ το μεταξόνιο είναι 2.670 mm. O χώρος αποσκευών αρκετά μεγάλος και μπορεί να φιλοξενήσει βαλίτσες για πέντε επιβάτες.Ο ωφέλιμος χώρος είναι  470 λίτρα ενώ αν πέσουν τα καθίσματα μπορούν να φθάσουν και τα 1.355 λίτρα.

 

Στον δρόμο 
Ο τρικύλινδρος κινητήρας είναι 1.496 κ.εκ , diesel, και αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 στροφές.Η ροπή του είναι  270 από 1.750-2.250 (Nm/rpm) ενώ οι εκπομπές ρύπων (WLTP) είναι 134 CO2. 

Η κίνηση μεταδίδεται στους δύο μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων (πακέτο εξοπλισμού M Sport Advanced).Υπάρχει βέβαια και η χειροκίνητη έκδοση 6 σχέσεων που είναι ελαφρώς σε χαμηλότερη τιμή από την έκδοση της δοκιμής μας.

Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση, έχει καλή ορατότητα στο δρόμο και μπορεί να κινηθεί με τις προβλεπόμενες ταχύτητες κάνοντας πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κουραστούν οι επιβάτες στο άνετο εσωτερικό του με τα καθίσματα που είναι από alcantara. 

Τα σπορ καθίσματα εμπρός δεν είναι ηλεκτρικά και ρυθμίζονται χειροκίνητα. Υπάρχει όμως ένα μαξιλαράκι στον οδηγό και τον συνοδηγό για την καλύτερη στήριξη κάτω από τα γόνατα.

Το πίσω κάθισμα  είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένο. Ωστόσο υπάρχει ικανοποιητικός χώρος ωστε ακόμη και τρείς επιβάτες να μην στριμωχθούν.

Αρκεί ο οδηγός και ο συνοδηγός να μην είναι ψηλοί. Γιατί αν το κάθισμα τερματίσει τότε δεν χωράνε ούτε τα πόδια ενός μικρού παιδιού.Οδηγώντας τη νύκτα δεν πρόκειται να κουραστείς. Ο φωτισμός είναι άριστος χάρη στα φώτα τεχνολογίας Led..  

Στην καλοστημένη X2 sDrive 16d βρήκαμε δύο τρία λαθάκια. Το ένα είναι αρκετά σημαντικό.
Οι Γερμανοί έδωσαν μεγαλύτερη κλίση στο παρμπρίζ  για να πετύχουν το στόχο του και να παρουσιάσουν ένα αξιοπρεπές Sport Activity Coupe αυτοκίνητο. Όμως δίνοντας αυτή τη μικρή κλίση στο παρμπρίζ ο οδηγός πρέπει να διαμορφώνει τόσο το ύψος του τιμονιού όσο και τη θέση του για να έχει άριστη ορατότητα στο δρόμο. Και εδώ αρχίζει το πρόβλημα.

Έβαλα να καθίσουν στη θέση του οδηγού ένα άνδρα μετρίου αναστήματος και έναν άλλο ψηλό και λίγο ευτραφή. Ο μεν πρώτος έπρεπε να ανεβάσει το κάθισμα για να μπορεί να βλέπει καλά αλλά η  ζώνη ασφαλείας του ερχόταν στην κοιλιά.

Ο ευτραφής και λίγο ψηλός (1.85) έπρεπε να κατεβάσει το κάθισμα με αποτέλεσμα να μην βλέπει τις ενδείξεις με τα μερικά και τα ολικά χιλιόμετρα γιατί του τα κρύβει το τιμόνι .

Ωστόσο το βασικότερο πρόβλημα  είναι με τη ζώνη που του «κόβει» το λαιμό.

Η ένστασή μου είναι γιατί σε ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο η ζώνη ασφαλείας είναι σταθερή με αποτέλεσμα να δυσκολεύει τους οδηγούς με διαφορετικό ύψος. Αν μη τι άλλο έπρεπε να είναι ρυθμιζόμενη στο ύψος.

Από τα θετικά και σημαντικά είναι ότι μου άρεσε ιδιαίτερα η ποιότητα κύλισης στην εθνικό οδό, η σωστή ανάρτηση και τα απίθανα φρένα. Κάποιοι από τους  συνεπιβάτες είπαν ότι η ανάρτηση είναι κάπως σφιχτή. 

Προσωπικά θεωρώ ότι σωστά είναι σφιχτή γιατί από την μια δεν ενοχλεί και από την άλλη έχει πολύ καλά κρατήματα ιδιαίτερα στις στροφές χωρίς να παίρνει κλίση το αμάξωμα και να τρομάζει. 
Στην εθνική οδό η έκδοση της δοκιμής μας «κάθεται» καλά, κινείται άνετα και εμπνέει γρήγορα την εμπιστοσύνη στον οδηγό.

Κινηθήκαμε σε μποτιλιαρισμένους δρόμους και το αυτοκίνητο δεν μας δυσκόλεψε. Άνετο και ασφαλές και στους επαρχιακούς δρόμους ενώ κάναμε μερικά χιλιόμετρα σε χώμα για να διαπιστώσουμε αν πράγματι μεταφέρονται οι κραδασμοί στο εσωτερικό.

Τα λάστιχα στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν EagleF1 της Goodyear διαστάσεων  225/45/R19. Οι όμορφα σχεδιασμένες ζάντες ήταν 19 ιντσών. Ενδεχομένως σε κάποια X2 τα ελαστικά είναι 225/55.

Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 192 χιλιόμετρα. Η επιτάχυνση από 0-100 είναι 11.5 δευτερόλεπτα ενώ η μέση κατανάλωση στον μικτό κύκλο είναι 4.2 λ/100 χλμ. Όλα τα στοιχεία που σας παραθέτουμε προέρχονται από τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις της BMW. 

Δεν θα σας μπλέξω με λεπτομέρειες που σας είναι άχρηστες. 
Σας ενδιαφέρει το  σύστημα infotainment  με την οθόνη αφής 8,8 ιντσών, με την πλοήγηση και το διαισθητικό λογισμικό iDrive της BMW. Η BMW παρέχει επίσης ένα κουμπί χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα, εάν είστε αντίθετοι με τη λογική της αφής.  

Σας ενδιαφέρει ότι το σπορ δερμάτινο τιμόνι έχει σωστές διαστάσεις. Είναι γρήγορο και «υπάκουο». ‘

Σας ενδιαφέρει ότι το επίπεδο θορύβου κατά τη λειτουργία του είναι σε σχετικά χαμηλό επίπεδο.

Στην Ελλάδα ο πρώτος διαθέσιμος diesel κινητήρας της Χ2 είναι αυτός του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Είναι ο τρικύλινδρος 1500 κ.εκ γνωστός από την σειρά Χ1 της BMW. Είναι ο κινητήρας που «φορούσε» το Mini της προηγούμενης σειράς . 

Δεν είναι κακή η επιλογή του κινητήρα. Απλά οι 116 ίπποι είναι λίγοι για ένα αυτοκίνητο με βάρος 1495 κιλά. Ενδεχομένως ο μέσος οδηγός που δεν έχει τρέλα με την επιτάχυνση να μην καταλάβει τίποτα.

Όταν επιχείρησα με 120 χιλιόμετρα να προσπεράσω ένα φορτηγό κατάλαβα ότι οι 116 ίπποι χρειάζονται το χρόνο τους. Και φυσικά δεν επιχείρησα την προσπέραση.

 

Δείτε το βίντεο

 

 

Δεδομένων των αναλογιών (βάρος και ισχύς) οδηγώντας στην επιλογή «Comfort» η  «Sport», ο μέσος οδηγός που ψάχνει καλή ποιότητα και οικονομία στην κατανάλωση και δεν ενδιαφέρεται για  επιταχύνσεις θα ικανοποιηθεί από την επιλογή του. Η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί αισθητά όταν ο οδηγός επιλέξει την ECO αλλά θα πέσουν και οι επιδόσεις.

 

Είναι θέμα καθαρά τι θέλει ο κάθε οικογενειάρχης. Άλλοι αδιαφορούν για την ιπποδύναμη και τις επιταχύνσεις και άλλοι όχι.

Άλλοι θέλουν χειροκίνητο κιβώτιο και άλλοι προτιμούν το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για να κάνουν απολαυστική την οδήγηση τους.

Εξοπλισμός

Στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου υπάρχουν όλα όσα θα ήθελε να είχε ένας απαιτητικός οδηγός. Τα σπορ καθίσματα οδηγού και συνοδηγού έχουν καλή πλευρική στήριξη. Το κάθισμα του συνοδηγού ρυθμίζεται κατά μήκος.Το καλό με την Χ2 της δοκιμής μας είναι ότι ο εξοπλισμός ακόμη και στη βασική έκδοση τα έχει όλα όσα χρειάζεται ο απαιτητικός οδηγός.

Υπάρχουν αντικλεπτικά μπουλόνια ασφαλείας, κιτ επισκευής ελαστικών, σύστημα ένδειξης πίεσης ελαστικών, σύστημα καθαρισμού προβολέων,προβολείς LED με εκτεταμένες λειτουργίες, υποβραχιόνιο εμπρός, βελούδινα ταπέτα, προειδοποιητικό τρίγωνο και σετ πρώτων βοηθειών. 

Ο οδηγός όλες τις λειτουργίες με τα βοηθήματα τις χειρίζεται από τη μεγάλη οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Ψηλά,μπροστά στον ουρανό υπάρχει το κουμπί για κλήση έκτακτης ανάγκης,υπηρεσίες Connected Drive και teleservices.

Αν και θεωρώ ότι ο βασικός εξοπλισμός είναι πλήρης για τους πιο απαιτητικούς υπάρχουν και προαιρετικά «καλούδια» με τις αντίστοιχες χρεώσεις. Για παράδειγμα στα εξτρά υπάρχουν ζάντες ελαφρού κράματος 19″ με διπλές ακτίνες, διακοσμητικές επενδύσεις εσωτερικού Aluminium Hexagon με Estoril Blue Matt, ευρεία οθόνη, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών και αυτόματο κλιματισμό. Βέβαια όλα αυτά υπήρχαν στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Το πιο σημαντικό όμως –για τις ζεστές χώρες όπως η Ελλάδα- είναι ο  αυτόματος κλιματισμός, το Cruise Control με λειτουργία φρεναρίσματος και ο έλεγχος απόστασης παρκαρίσματος (PDC).

Η τιμή της BMW X 2 με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από 24.905 ευρώ (προ φόρων) και φτάνει τα 36.855 ευρώ.

Η τιμή της BMW X 2 sDrive 16d με τα χαρακτηριστικά Μ συμφέρει σήμερα για αγορά. Η BMW Ελλάς έχει δημιουργήσει ένα ειδικό πακέτο εξοπλισμού M Sport Advanced που περιλαμβάνει το αυτόματο κιβώτιο και η τιμή του είναι 37.288 ευρώ. Δηλαδή με 433 ευρώ παραπάνω μπορείτε να αποκτήσετε ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο. Λίγο «τσιμπημένη» αλλά ας μην ξεχνάμε και το σήμα «Μ».

Πάντως για αυτούς που δεν ενδιαφέρονται για δυνατές συγκινήσεις η BMW X 2 sDrive 16d είναι μια καλή πρόταση. Ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο με τα υπέρ του και τα κατά του.

 

     

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης