ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αποστολή στο Βέλγιο: Λουκάς Παπαλάμπρος

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέχρι πρότινος υπήρχε μόνο το Yaris. Ένα μοντέλο που έχει σαρώσει κυριολεκτικά σε πωλήσεις, γράφοντας με χρυσά γράμματα το όνομά του στα βιβλία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο με την έλευση Τον Οκτώβριο θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Toyotaτου Yaris Cross η Toyota αλλάζει εκ νέου τα δεδομένα και ρίχνει στη «μάχη» έναν πολύ ισχυρό τετράτροχο μαχητή.

Αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι ένα υπερυψωμένο Yaris όπως μπορεί να θεωρήσουν πολλοί. Μιλάμε για ένα καινούριο μοντέλο, ένα καθαρόαιμο B-SUV που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε για χάρη των Ευρωπαίων οδηγών. Το θέμα όμως είναι άλλο: Ταιριάζει στις ανάγκες των Ελλήνων; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη.

 

Αλλαγή φιλοσοφίας

Το Yaris Cross ανήκει στην πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των compact SUV. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Yaris, την TNGA-B, αλλά είναι ένα τελείως διαφορετικό αυτοκίνητο. Είναι μεγαλύτερο, πιο μοντέρνο, πιο ψηλό και σαφώς πιο άνετο. Διαθέτει πολυτάλαντο χαρακτήρα, πιο περιπετειώδη εμφάνιση και άκρως αποδοτικά μηχανικά σύνολα.

Το μήκος του αμαξώματος φθάνει τα 4,18 μέτρα και το ύψος από το έδαφος τα 17 εκατοστά. Η Toyota δημιούργησε ένα μοντέλο με έντονη προσωπικότητα. Από κοντά είναι πιο όμορφο και δείχνει μυώδες. Τα έντονα χρώματα προσδίδουν μια φρεσκάδα και οι ακμές έναν δυναμισμό. 

Αν και αναφερόμαστε σε SUV πόλης, ο προσανατολισμός του είναι εκδρομικός. Αυτό το διαπιστώσαμε στο Βέλγιο, όπου είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης.

 

Φουλ έξτρα

Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία στην ελληνική αγορά, με τις τιμές να ξεκινούν από 17.470 ευρώ για τη βασική έκδοση με τον 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 125 ίππων και από 20.320 ευρώ για το υβριδικό με τους 116 ίππους. Επίσης υπάρχει και τετρακίνητη εκδοχή, η οποία έχει τιμή εκκίνησης τα 26.070 ευρώ.

Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ έξι πακέτων εξοπλισμού (Active, Active Plus, Style, Elegant, Adventure, Premiere). Ωστόσο από τη βάση ο εξοπλισμός είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κεντρικό αερόσακο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 8 ιντσών με κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης, advanced pre-collision και adaptive cruise control και τη σουίτα τεχνολογιών ασφάλειας «Toyota Safety Sense».

Από την «Active Plus» υπάρχουν πολλά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, καθώς και ηλεκτρικές ευκολίες.

 

Ένα σκαλί πάνω

Όσον αφορά στο εσωτερικό του Yaris Cross, από πλευράς υλικών και συναρμογής η ποιότητα είναι ένα σκαλί πάνω σε σχέση με το supermini. Οι Ιάπωνες έχουν τοποθετήσει στο πάνω τμήμα του ταμπλό πιο σκληρά στην υφή πλαστικά και στο κάτω μαλακά. Η πρακτικότητα είναι εξαιρετική, με πολλές και μεγάλες θήκες για αντικείμενα, κινητά τηλέφωνα και μπουκάλια.

Από πλευράς χώρων, τέσσερις επιβάτες θα νιώσουν απόλυτα άνετα, με το πορτμπαγκάζ να είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας έχοντας όγκο 379 λίτρα -320 στην τετρακίνητη έκδοση- καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες μιας οικογένειας σε ολιγοήμερες εξορμήσεις.

Επιπλέον, ενσωματώνει πληθώρα εφαρμογών και λειτουργιών στο σύστημα συνδεσιμότητας, με τη χρήση του multimedia να είναι απλή και κυρίως γρήγορη.

 

Φιλικό και ευκολοδήγητο

Για την κίνηση του ιαπωνικού compact SUV φροντίζουν δύο γνωστά σύνολα. Ο ατμοσφαιρικός 1.5 λίτρου κινητήρας βενζίνης απόδοσης 125 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται είτε με μηχανικό είτε με CVT κιβώτιο, και ο hybrid ,που ενσωματώνει το ίδιο μοτέρ μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία 4,3 kW και αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Η υβριδική έκδοση αναμένεται να προσελκύσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς παρέχει χαμηλή κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές ρύπων.

Στους δρόμους γύρω από τις Βρυξέλλες, όπου οδηγήσαμε το Yaris Cross, το trip computer έγραψε γύρω στα 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Μέσα στην πόλη, η κατανάλωση «πέφτει» ακόμα χαμηλότερα, με την Toyota να υποστηρίζει πως το hybrid είναι ικανό να καλύψει σχεδόν το 70% των διαδρομών ηλεκτρικά.

Αυτό που κάνει τη διαφορά στο μοντέλο και του δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι η ύπαρξη της τετρακίνησης. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα έξυπνο σύστημα AWD-i που περιλαμβάνει τις επιλογές Normal, Trail και Snow και επεμβαίνει όταν υπάρχει απώλεια πρόσφυσης. Με απλά λόγια, βοηθά σε ολισθηρές επιφάνειες.

Στον δρόμο, πρόκειται για ένα απόλυτα φιλικό αυτοκίνητο, ιδιαίτερα ευχάριστο και με σταθερό πάτημα. Το στιβαρό πλαίσιο εξασφαλίζει την απαιτούμενη ευστάθεια, η ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή, κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως στην Ελλάδα, όπως και η ευελιξία του μέσα στα στενά αστικά όρια.

Χάρη στο αυξημένο ύψος του αμαξώματος, περνά από πλακόστρωτα χωρίς να καταλάβεις το παραμικρό, τα συστήματα ασφαλείας «διαβάζουν» οτιδήποτε συμβαίνει περιμετρικά και επεμβαίνουν ανάλογα, ενώ οι compact διαστάσεις και ο εντυπωσιακός μικρός κύκλος στροφής του τιμονιού προσφέρουν τη δυνατότητα παρκαρίσματος με δύο κινήσεις.

 

Αξίζει τα χρήματά του;

Το ολοκαίνουριο Toyota Yaris Cross είναι ένα αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί για αγορές όπως αυτή της Ελλάδας. Η επιτυχία του φαντάζει εξασφαλισμένη, καθώς πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο B-SUV. Δεν κομπάζει για τα φανταχτερά διακοσμητικά, αλλά για το πλήρες πακέτο εξοπλισμού και την ιδανική σχέση αξίας/τιμής.

Η έκδοση που αξίζει να δώσετε προσοχή είναι η υβριδική. Διαθέτει τα πάντα, καίει ελάχιστα, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, μπορεί να κινηθεί άνετα σε πόλη και αυτοκινητόδρομο και να σας μεταφέρει σε ένα βουνό ή μια παραλία ήσυχα και με ασφάλεια.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης