Του Περικλή Χαλάτση

Όταν θέλεις να κάνεις ένα ταξιδάκι, να βολέψεις την οικογένειά σου, τα μικρά παιδιά με τα καροτσάκια, τα κουβαδάκια και τα στρώματα θαλάσσης χρειάζεσαι ένα καλό, ασφαλές και άνετο αυτοκίνητο. 
Θα μου πείτε ότι σήμερα τα περισσότερα SUV αυτοκίνητα είναι άνετα .Και σίγουρα ασφαλή. Επομένως θα είναι εύκολη η επιλογή του ιδανικού αυτοκινήτου. 
Μη βιάζεστε όμως. Ένας σωστός οικογενειάρχης πρέπει να ψάξει και άλλες παραμέτρους πριν καταλήξει στην αγορά. Δεν αρκούν μόνο οι διαστάσεις του αυτοκινήτου και το εξωτερικό look. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χρειάζεται να υπολογίσει σωστά αν το αυτοκίνητο είναι οικονομικό στη μετακίνηση και στη συντήρηση, αν η αντιπροσωπεία κάνει καλά χρηματοδοτικά προγράμματα, αν είναι αξιόπιστή και αν έχει μεγάλο δίκτυο εξυπηρέτησης. Γιατί η Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. 

Ένα από τα ιδανικά αυτοκίνητα για τον Έλληνα οικογενειάρχη είναι το Citroen C3 Aircross . Αν κάνεις μακρινά ταξίδια και «οργώνεις» την Ελλάδα προτείνω το C3 Aircross με τον 1.5 BlueHDi 120 EAT6 S&S. Αν όμως κινείσαι 70% στην πόλη και 30 % εκτός υπάρχει μια καλή πρόταση με το Citroen C3 Aircross που κάτω από το καπό του «φιλοξενεί» τον 1.2 turbo κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 110 PS.

Με ένα Citroen C3 Aircross με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 turbo περάσαμε μερικές ημέρες στην Ανάφη, σ αυτό το πανέμορφο κυκλαδίτικο νησί του Αιγαίου πελάγους. Το να πας στην Ανάφη δεν είναι και τόσο εύκολο. Αν και απέχει 150 μίλια από τον Πειραιά το πλοίο αφού πιάσει ένα σωρό νησιά , φτάνει στην Σαντορίνη και στη συνέχεια βάζει πλώρη για την Ανάφη. Σ αυτό το πανέμορφο νησί φθάνει  τις πιο βάρβαρες ώρες. Κάπου ανάμεσα στις τέσσερις με πέντε τα ξημερώματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την νύχτα που ταξιδεύαμε διαπιστώσαμε δύο πράγματα που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα. Το πρώτο είναι το παρκάρισμα. Δεν αφήνουν μέσα στο πλοίο χιλιοστό ανεκμετάλλευτο. Όλα είναι τσίμα τσίμα. Ευτυχώς υπάρχει τάξη και σε κάθε νησί που σταματάει το πλοίο τα αυτοκίνητα που βγαίνουν είναι στη σωστή θέση. Γιατί αν κάποιος βρίσκεται σε άλλο χώρο σταθμευμένος τότε δεν θα κατέβει στο νησί που θέλει. 

Το δεύτερο είναι η πίεση που δέχονται οι οδηγοί να βγουν γρήγορα από το πλοίο. Με αποτέλεσμα αρκετοί οδηγοί -κυρίως οι αγουροξυπνημένοι- να βγαίνουν άτσαλα και να ακούγεται ο σχετικός θόρυβος από την επαφή του χαμηλού Ι.Χ με την …προβλήτα. 

Εκεί χάρηκα το C3 Aircross που βγαίνει άνετα  έχοντας μεγάλη απόσταση ασφαλείας από το έδαφος. Βγήκαμε άνετα χωρίς να ακούσουμε κάποιο θόρυβο. Ένα από τα πολλά θετικά του Aircross είναι ότι κινείται με ευκολία σε κάθε είδος δρόμου. Και για τις πιο δύσκολες καταστάσεις το προηγμένο σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Άσε που φτάνεις πιο εύκολα στην παραλία που διαλέγεις ακόμη και αν έχει χωματόδρομο. Η απόσταση των 18 εκατοστών από το έδαφος είναι ιδανική για εξορμήσεις εκτος δρόμου.

Το νέο C3 Aircross ανήκει στην B-SUV κατηγορία. Έχει αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς. Είναι ανασχεδιασμένο στο μπροστινό μέρος, δείχνει πιο ώριμο και δεν περνάει απαρατήρητο. Έχει άνετη καμπίνα και όμορφο εσωτερικό διάκοσμο.
Είναι ευρύχωρο. Έχει μήκος 4.154 χλστ, πλάτος 1.756 χλστ ,ύψος 1.1597 χλστ. Το μεταξόνιο είναι  2.604 χλστ.

Τώρα οι πίσω επιβάτες κάθονται άνετα χωρίς να στριμώχνουν τα πόδια τους. Τα γόνατα δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Είναι πρακτικό. Ανάλογα με τις ανάγκες το πίσω κάθισμα κινείται κατά 150 mm προς τα εμπρός ή προς τα πίσω.

Αν και το νησί είναι μικρό κάναμε αρκετά χιλιόμετρα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και υπάκουο. Τα φρένα ικανοποιητικά που αποδίδουν προοδευτικά. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη για άνετα ταξίδια. Δεν αφήνει το αυτοκίνητο να παίρνει κλίσεις στις στροφές και δεν τρομάζει τον οδηγό. Οι ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν 17 ιντσών και τα ελαστικά 215/50/R17 της Bridgestone.
Το αυτοκίνητο είναι σταθερό ακόμη και αν κινείσαι γρήγορα σε «φιδίσιους» δρόμους. Και κάτι άσχετο αλλά μια που αναφέραμε για τα κρατήματα στους «φιδίσιους» δρόμους οι Αναφιώτες δηλώνουν επίσημα ότι στο νησί τους δεν υπάρχουν φίδια. Κάτι που ακούσαμε με μεγάλη ανακούφιση.

Το Aircross που είχαμε στη διάθεσή μας το χαρήκαμε. Είναι φωτεινό και ευχάριστο. Άνετο στο δρόμο. Τα αναπαυτικά καθίσματα «Advanced Comfort» έχουν καλή στήριξη. Είναι στάνταρ στην έκδοση Shine (προαιρετικά από την έκδοση Feel). 
Οι χώροι μεγάλοι. Το πορτμπαγκάζ αρκετά ευρύχωρο. Ο χώρος για τις αποσκευές κυμαίνεται από τα 410 έως τα 520 λίτρα ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος. Αν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα ο ωφέλιμος χώρος φθάνει τα 1.289 λίτρα.

Προσεκτικά σχεδιασμένη είναι η κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής 9 ιντσών όπου εκεί έχουν μεταφερθεί τα χειριστήρια του κλιματισμού. Το Aircross διαθέτει πέντε τεχνολογίες συνδεσιμότητας και 12 τεχνολογίες οδήγησης. Τα στοιχεία που δίνονται σε έγχρωμη μορφή στον οδηγό δεν του αποσπούν την προσοχή ενώ τον ενημερώνουν για όλα όσα θα ήθελε να μάθει ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά. Η οθόνη του Head Up Display και η κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision βοηθούν στην ασφαλή οδήγηση.

Να πούμε λίγα πράγματα για το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Ο κινητήρας βενζίνης των 1.2 λίτρων είναι τρικύλινδρος ωστόσο δεν ακούγεται κανένας ενοχλητικός θόρυβος. Αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ και η ροπή του (Nm) είναι 205 στις 1.750 σ.α.λ
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό 6 σχέσεων. Οι ταχύτητες «κουμπώνουν» υποδειγματικά όπως υποδειγματική είναι και η κλιμάκωση. Μετά τις 1.500 σ.α.λ η ώθηση του αυτοκινήτου είναι ικανοποιητική. 

Τα φρένα και η ανάρτηση από τα καλύτερα στην κατηγορία του C3 Aircross. Τα μπροστινά φρένα είναι με  αεριζόμενους δίσκους και πίσω με δίσκους. Η ανάρτηση μπροστά είναι τύπου MacPherson και πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα.

Η τελική ταχύτητα είναι 186 χλμ ενώ χρειάζεται 11.4 ‘’ για να φτάσει από στάση τα 100 χλμ. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η μέση κατανάλωση είναι 5.9 λίτρα ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 135  g/km (εργοστασιακές μετρήσεις).
Στην εθνική οδό με ανοικτό δρόμο κινηθήκαμε με 130 χλμ (σταθερή ταχύτητα) και πετύχαμε την καλύτερη κατανάλωση 6.9 λίτρα ( δύο άτομα χωρίς αποσκευές). Η τιμή εκκίνησης του μοντέλου είναι 21.950 ευρώ.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης