Του Περικλή Χαλάτση

Αν και σήμερα οι περισσότεροι Έλληνες αγοραστές νέων μοντέλων αυτοκινήτων αποφεύγουν τις μεγάλες εκδόσεις και περιορίζονται στα κυβικά που τους επιτρέπει η τσέπη τους ωστόσο υπάρχουν και εξαιρέσεις. ‘Ένα μικρό ποσοστό αγοραστών ξεφεύγει από τα όρια και κάνει την αγορά του αυτοκινήτου που αγαπάει .
Η Mazda έχει το δικό της κοινό. Τους δικούς της οπαδούς. Αγαπούν την μάρκα και εμπιστεύονται 100% το αυτοκίνητο που τους ταιριάζει. Ίσως ακολουθούν τη γιαπωνέζικη λογική που λέει ότι «το αυτοκίνητο είναι προέκταση του σώματος».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόσφατα πήραμε για δοκιμή το ανανεωμένο Mazda 3 με τον κινητήρα 2.0 e-Skyactiv G 150. Καθαρά οικογενειακό αυτοκίνητο, ιδανικό για μεγάλα και άνετα ταξίδια.
Σχεδιασμένο με άλλο πνεύμα αισθητικής, σπορ γραμμές και καινούργιο εσωτερικό «φορτωμένο» με αρκετά συστήματα υποστήριξης οδηγού αλλά και σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές.

Αυτός που θα βάλει στην καρδιά του το Mazda 3 δύσκολα θα το βγάλει. Ξέρει τι θέλει . Θα αποφύγει τις εκτός δρόμου διαδρομές αλλά θα κάνει ξεκούραστα μεγάλα ταξίδια. Πάνω από όλα θέλει ασφαλή οδήγηση και μεγάλους χώρους.
Για το συγκριμένο μοντέλο υπάρχουν τρείς εκδόσεις δίλιτρων κινητήρων βενζίνης. Υποστηρίζονται από υβριδικό σύστημα 24V m Hybrid. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τον 2λιτρο κινητήρα που αποδίδει 150 ίππους. Είναι το Mazda 3 e-Skyactiv G 150 στην έκδοση Homura. Κάνουμε αυτή τη διευκρίνηση γιατί το ίδιο αυτοκίνητο μπορείτε να το βρείτε με κινητήρα που αποδίδει 122 ίππους η με 186 ίππους.

Μπορείτε να επιλέξετε το Mazda 3 με χειροκίνητο η αυτόματο κιβώτιο. Εμείς διαλέξαμε τη δίλιτρη έκδοση και τον μεσαίο σε απόδοση κινητήρα ( 150 PS) με το μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Η Mazda διευκρινίσαμε έχει τους δικούς της «οπαδούς». Όπως έχει και τους σκληροπυρηνικούς που λατρεύουν τους κινητήρες Wankel και το μόνο σχεδιαστή που παραδέχονται είναι ο Ikuo Maeda υπεύθυνος για το σχεδιασμό του RX-8.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Mazda 3 έχει ένα δικό του σχεδιασμό. Ακολουθεί την σχεδιαστική λογική KODO. Τη φιλοσοφία Skyactiv.
Η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, το Mazda 3 2.0 e-Skyactiv G 150, 4ης γενιάς, δεν περνούσε απαρατήρητο. Κάπου ξεχώριζε από τον ανταγωνισμό και έτσι εξηγείται το ενδιαφέρον των οδηγών.

Ο σχεδιασμός, οι γραμμές, τα Led φώτα, η διακριτική αεροτομή, η εξάτμιση με τις δύο απολήξεις αλλά και οι μαύρες ζάντες αλουμινίου, δεν αφήνουν αδιάφορο το μάτι. Βέβαια είπαμε ότι ο κινητήρας με τα 2.000 κ.εκ στις περισσότερες τσέπες είναι απαγορευτικός. Γιατί όποιος έχει πολλά κυβικά κάτω από το καπό του τιμωρείται με πρόσθετους φόρους. Ας μην ξύνουμε πληγές. Απλά επισημαίνουμε ότι είναι παράλογο και άδικο το φορολογικό σύστημα στη χώρα μας.

Ας δούμε το ανανεωμένο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ,το Mazda 3 HB στην έκδοση Homura με το χρώμα σε Polymetal Grey, τα φιμέ τζάμια, το όμορφο σαλόνι και τις μεγάλες ζάντες 18 ιντσών. 
Οι διαστάσεις του Mazda 3, είναι 4.460 χλστ (μήκος), 1.795 (πλάτος) και 1.435 (ύψος) . Το μεταξόνιο 2.725 χλστ θεωρείται αρκετά μεγάλο. Τέσσερις ενήλικοι βολεύονται άνετα στο όμορφο σαλόνι. Ίσως οι πιο ψηλοί ( άνω του 1.90) που κάθονται πίσω να ακουμπούν τα κεφάλια τους στην οροφή. Ωστόσο υπάρχει χώρος για τα πόδια που δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Ο χώρος αποσκευών «φιλοξενεί» 351 λίτρα. 

Χωρίς ρεζέρβα. Μόνο το απαραίτητο κιτ επισκευής ελαστικώνΕίτε κινείσαι στην πόλη είτε στην εθνική οδό είτε σε επαρχιακούς δρόμους κανένας δεν θα παραπονεθεί για ενοχλητικούς θορύβους μέσα στην καμπίνα. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση και σ αυτό που δίνει προτεραιότητα είναι να έχει τη σωστή ορατότητα, κάτι σημαντικό για τα χαμηλά αυτοκίνητα. Τα χειριστήρια και τα πεντάλ είναι στη σωστή θέση. 

Στο εσωτερικό υπάρχει μια οθόνη 8.8 ιντσών με ένα πολύ καλό αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας (απαραίτητη πλέον σε όλα τα αυτοκίνητα), apple CarPlay/ Android Auto και σύστημα που μπορείς να παρακολουθείς την υβριδική λειτουργία. Το σύστημα πολυμέσων έχει  περιστροφικό χειριστήριο στην κονσόλα δαπέδου.

Μπροστά στο εύχρηστο τιμόνι υπάρχει μια ψηφιακή κάμερα που δίνει χρήσιμες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός. Σημαντικό για αυτούς που έχουν και θέλουν διαφορετικές θερμοκρασίες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι το σύστημα διζωνικού κλιματισμού αλλά και τα θερμαινόμενα καθίσματα (πλεονασμός για χώρες όπως η Ελλάδα).

Τα μαύρα υφασμάτινα καθίσματα με τις κομψές κόκκινες ραφές κατά μήκος τους, δίνουν άλλη αίσθηση στο σαλόνι και σου φτιάχνουν τη διάθεση.

Στο δρόμο το τιμόνι είναι υπάκουο. Ούτε βαρύ ούτε ελαφρύ. Οι αλλαγές ταχυτήτων «κουμπώνουν»  «γλυκά». Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων και η μετάδοση κίνησης γίνεται στους μπροστινούς τροχούς. Το αυτοκίνητο σε ταξιδεύει όπως το ονειρεύεσαι. Ήρεμα και αθόρυβα.

Ο δίλιτρος 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης e-Skyactiv G (24V mild hybrid) κάνει απολαυστικό το ταξίδι. Είναι άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί με υψηλή σχέση συμπίεσης (13,0:1) . Όπως αναφέραμε και πιο πάνω αποδίδει 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και έχει 213 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η επιτάχυνση από 0-100 χλμ επιτυγχάνεται σε 9,1’’ ενώ ο δείκτης στο ταχύμετρο ακουμπάει τα 206 χλμ. 

Οι εκπομπές ρύπων (CO2) είναι 128 γρ./χλμ. ενώ η κατανάλωση είναι 5,6 λτ./100 χλμ.. Εδώ έχουμε σημαντικές διαφορές με τις εργοστασιακές μετρήσεις γιατί στη μικτή διαδρομή δεν πέσαμε ποτέ κάτω από τα 7.7  λτ/100 χλμ. Να επισημάνουμε ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο τεχνολογικά υποστηρίζεται με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε χαμηλά φορτία και το ήπια υβριδικό σύστημα 24 volt. Αυτό εξασφαλίζει ομαλή επανεκκίνηση κατά τη λειτουργία stop/start.
Να διευκρινίσουμε ότι σε κανένα από τα αυτοκίνητα δοκιμής δεν έχουμε πετύχει να πλησιάσουμε τις εργοστασιακές μετρήσεις.

Δεν θα αναφερθώ στο ταξίδι στην εθνική οδό. Δεν υπάρχει κάτι που θα έπρεπε να επισημάνω. Οι γιαπωνέζοι πρόσεξαν ιδιαίτερα την άνεση και την απολαυστική οδήγηση.
Στους επαρχιακούς δρόμους κυρίως στις στροφές το Mazda 3 στρίβει υποδειγματικά. Δεν έχει έντονες κλίσεις. Οι αναρτήσεις παρά το γεγονός ότι είναι σφιχτές δεν κουράζουν. Μπροστά «φοράει» γόνατα MacPherson και πίσω χρησιμοποιεί ημιάκαμπτο άξονα. 
Τα φρένα τέλεια. Είναι δυνατά με γραμμική επιβράδυνση. Μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους 295 χλστ και πίσω δίσκους 265 χλστ. 

Παρά το γεγονός αποδίδει 150 ίππους, οι ίπποι αυτοί δεν γίνονται άμεσα αντιληπτοί. Δεν έχει τα ξεπετάγματα που ίσως κάποιος θα περίμενε. Παρά το γεγονός ότι το αυτοκίνητο θεωρείται ότι είναι οικογενειακό, οι πελάτες του Mazda 3 δεν θα έλεγα ότι είναι οι χαλαροί οικογενειάρχες. Είναι πιο ψαγμένοι και συνειδητοποιημένοι σ αυτό που θέλουν.

Η έκδοση Homura έχει μικρές αλλαγές (φιμέ πίσω τζάμια, μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, μαύρα καπάκια στους καθρέφτες, υφασμάτινες επενδύσεις με κόκκινες ραφές , πάνελ των θυρών,  κονσόλα δαπέδου και υποβραχιόνιο).
Η τιμή εκκίνησης στο Mazda 3 με τους 122 ίππους είναι 24.868 ευρώ. Η έκδοση με τους 150 ίππους έχει τιμή 27.429, στην έκδοση  Homura 28.801 ευρώ αλλά μπορείτε να βρείτε την ίδια έκδοση με AT στα 30.765 ευρώ.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης