Του Περικλή Χαλάτση

Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε το όμορφο Juke, το υβριδικό SUV της Nissan. Σχεδιαστικά ξεχωρίζει. Οι διακριτικές πινελιές δίνουν το ξεχωριστό ντιζάιν στο SUV με τις sportive γραμμές. Οι προηγμένες τεχνολογίες που διαθέτει αλλά και η δυναμική οδήγηση, δεν περνάνε απαρατήρητες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Nissan Juke «χτισμένο» στην πλατφόρμα CMF-B , κατασκευάζεται στο βραβευμένο εργοστάσιο παραγωγής της Nissan στο Sunderland, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Συνδυάζει το στυλ ενός coupe με το αμάξωμα ενός crossover. Αυτό προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό, καθιστώντας το μοντέλο ιδανικό τόσο για το αστικό περιβάλλον, όσο και έξω από αυτό. Είναι το αυτοκίνητο που απευθύνεται στον οικογενειάρχη.

Διαθέτει δύο επιλογές κινητήρων. Έναν υβριδικό κινητήρα 1.5 λίτρων με 140 ίππους και 260 Nm ροπής, και έναν βενζινοκίνητο κινητήρα 1.0 λίτρων με 117 ίππους και 200 Nm ροπής. Σήμερα σας παρουσιάζουμε τη δεύτερη επιλογή με τον κινητήρα των 1000 κ.εκ.

Αρκετοί υποψήφιοι αγοραστές παγιδευμένοι στις παλαιότερες τεχνολογίες, όταν μαθαίνουν ότι κάτω από ένα μεγάλο σε όγκο αυτοκίνητο, κρύβεται ένας μικρός κινητήρας βγάζουν λάθος συμπεράσματα. «Είναι λίγα τα κυβικά» , «θα σέρνεται στο δρόμο» , «άντε να κάνεις προσπέραση στην εθνική οδό»….

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτά και άλλα πολλά ακούγονται από αυτούς τους οδηγούς που έχουν μείνει στην προϊστορία. Τα αυτοκίνητα σήμερα μπορεί να «φορούν» μικρούς σε κυβικά κινητήρες είναι όμως νέας τεχνολογίας με τούρμπο και κάθε άλλο παρά αργά μπορείς να τα χαρακτηρίσεις.

Το Nissan Juke της δοκιμής μας με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1000 κ.εκ αποδίδει 114 ίππους. Είναι γρήγορο, ξεκούραστο στην οδήγηση και οικονομικό στην κατανάλωση. Το κινητήριο σύνολο του JUKE είναι τόσο καλά μελετημένο που δεν αφήνει περιθώρια σχολιασμών. Ο προηγμένος turbo βενζινοκινητήρας  είναι συμπαγής, ελαφρύς, εξαιρετικά αποδοτικός  και οικονομικός. 

Για πρώτη φορά, το JUKE  είναι διαθέσιμο με την επιλογή ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων, με paddle shifts ή με πλήρη αυτόματη λειτουργία. Σε συνδυασμό με ένα καινούργιο πλαίσιο, το κιβώτιο αυτό διασφαλίζει το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης του JUKE που έχει υποδειγματική  ασφάλεια.
Ο υβριδικός κινητήρας χρησιμοποιεί ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας που αξιοποιεί την ενέργεια που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα, εξοικονομώντας καύσιμο και μειώνοντας τις εκπομπές CO2.

To Juke μπορείτε να το βρείτε σε πέντε εκδόσεις: Energy, Acenta, N-Connecta, N-Connecta Pack και Tekna. Κάθε έκδοση διαθέτει διαφορετικά χαρακτηριστικά εξοπλισμού, όπως φώτα LED, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, οθόνη αφής 8 ιντσών με Apple Car Play και Android Auto, σύστημα πλοήγησης, κάμερα περιμετρικής θέασης, ProPILOT Assist (για αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων) και ηχοσύστημα BOSE. Έχει ακόμη ανάλογα με την έκδοση αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, Traffic Sign Recognition συνδεδεμένο με το Cruise Control και Emergency Call.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το Acenta DCT και είναι το πιο αντιπροσωπευτικό για τον Έλληνα οικογενειάρχη που θέλει ευρυχωρία, άνεση ,ασφάλεια, συνδεσιμότητα, και οικονομία στις μετακινήσεις του.
Στοπ δρόμο το Juke θα σας εντυπωσιάσει με την κύλιση που έχει. Είναι ξεκούραστο για ταξίδια και φυσικά οικονομικό στην κατανάλωση. Οι διαστάσεις του είναι 4.210 χλστ (μήκος) x 1.800 χλστ (πλάτος) x 1.595 χλστ (ύψος).

Τέσσερα άτομα κάθονται άνετα. Τα πόδια των πίσω επιβατών έχουν αρκετό χώρο και δεν ακουμπούν στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων. Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση ο χώρος έχει αυξηθεί κατά 5,8 εκατοστά ενώ αυξημένος κατά 1.1 εκ. είναι και ο ουρανός του αυτοκινήτου για να μην ακουμπούν τα κεφάλια και των ψηλών επιβατών. Η άνεση στους πίσω επιβάτες οφείλεται και στο μεταξόνιο που είναι 2,636 mm . 

Τέλος αυξημένος κατά 20% είναι και ο χώρος στις  αποσκευής που τώρα φιλοξενεί 422 λίτρα. Σε περίπτωση που «πέσουν» τα πίσω καθίσματα ο χώρος αυξάνεται στα 1.305 λίτρα. 

Στο εσωτερικό έχει φωτεινά υλικά υψηλής αισθητικής ενώ στο ταμπλό τα υλικά είναι μαλακής αφής. Τα καθίσματα (monoform σπορ) έχουν καλή πλευρική στήριξη ενώ προαιρετικά υπάρχει η επιλογή Alcantara η και η δερμάτινη επένδυση. 

Στις «φορτωμένες» εκδόσεις οι επιβάτες απολαμβάνουν τη μουσική τους από το πρωτοποριακό ηχοσύστημα Bose Personal Plus, το οποίο προσφέρει ένα αξεπέραστης αισθητικής ακουστικό αποτέλεσμα. Το συγκεκριμένο ηχοσύστημα, μπορεί να ελεγχθεί μέσω μιας ‘αναδυόμενης’ οθόνης ψυχαγωγίας και ενημέρωσης 8 ιντσών, που παρέχει εύκολη πρόσβαση στην εφαρμογή  Nissan Connect Services.

Το Nissan JUKE είναι εξοπλισμένο με πλήθος προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδήγησης και επιλογών ψυχαγωγίας και πληροφόρησης, κάνοντας την  κάθε διαδρομή ασφαλέστερη, απλούστερη και πιο ευχάριστη. 
Στο δρόμο έχει άριστο «πάτημα».

Το αυτοκίνητα της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Acenta DCT με αυτόματο κιβώτιο και paddles κάτω από το τιμόνι. Στις στροφές όταν κινείσαι με υψηλές ταχύτητες ο οδηγός δεν προβληματίζεται με τις κλίσεις που παίρνει. Είναι μικρές χάρη στο καλό σετάρισμα στις αναρτήσεις του.

Τα ελαστικά μας ήταν Bridgestone Turanza diast;asevn 215/60 R17. Εξαιρετικά σε κρατήματα τόσο στο στεγνό όσο και στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Ο οδηγός έχει καλή αίσθηση στο τιμόνι που ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές. Για τα τεχνολογικά συστήματα ( απόσταση ασφαλείας, cruise control η διατήρηση λωρίδας) νομίζω πλέον δεν χρειάζεται να κάνουμε ειδικές αναφορές.

Πολύ περιληπτικά θα σας αναφέρουμε ότι διαθέτει την  Έξυπνη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης, την Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας και την  Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας .
Σε γενικές γραμμές το Nissan Juke 1.0 cc ( Acenta DCT) είναι εύκολο στο χειρισμό και ευχάριστο στην οδήγηση. Ακόμη και σε χωμάτινες διαδρομές ο οδηγός δεν προβληματίζεται αφού το ύψος από το έδαφος είναι ικανοποιητικό για να μη βρίσκει.

Ο υβριδικός κινητήρας βενζίνης 999 κ.εκ  είναι τρικύλινδρος, αποδίδει 114 ίππους ενώ η ροπή του είναι  200 Nm. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις από 0-100 χρειάζεται 10.4’’ και η τελική του αγγίζει τα 180 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 138 γραμμ./χλμ. Τέλος οι μηχανικοί της Nissan δίνουν μέση κατανάλωση 5.8 λίτρα. Η δική μας μικτή κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7.8 λίτρα. Να διευκρινίσουμε ότι πέσαμε και σε μερικές πορείες στο κέντρο της Αθήνας.

Οι τιμές του Juke ξεκινούν από τα 22.400 ευρώ για την έκδοση Energy ( με το χειροκίνητο κιβώτιο). Η έκδοση που οδηγήσαμε ( ACENTA DCT) με αυτόματο κιβώτιο και όλα τα έξτρα που είναι «φορτωμένα» τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα κοστίζει 26.400 ευρώ.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης