Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid: Άνετο στο ταξίδι και οικονομικό στην κατανάλωση

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 28 Μαρτίου 2022, 10:00
Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid: Άνετο στο ταξίδι και οικονομικό στην κατανάλωση

Του Περικλή Χαλάτση

Η υβριδική πρόταση των γιαπωνέζων σχεδιαστών της Toyota,στο ολοκαίνουργιο Yaris Cross φαίνεται ότι θα ξεπεράσει πολύ σύντομα τις επιθυμητές προβλέψεις των κατασκευαστών. Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν με την προσθιοκίνητη έκδοση, τοποθετείται στην κατηγορία B-SUV και σύντομα  όπως όλα δείχνουν θα είναι το best seller στην ελληνική αγορά.

Το Yaris Cross 1.5 Hybrid συγκριτικά με το Yaris που ξέρουμε υπερτερεί σε όλα τα σημεία.Έχει φυσικά υψηλότερη τιμή πώλησης αλλά είναι σαφώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις αλλά και αρκετά πιο οικονομικό στην κατανάλωση.

Τι θέλει σήμερα ένας οικογενειάρχης; Αξιοπιστία, ασφάλεια, χώρους, οικονομία στην κατανάλωση και όσο το δυνατόν φθηνότερα σέρβις. Όλα αυτά η Toyota τα προσφέρει στο νέο Yaris Cross 1.5 Hybrid.

Είναι λάθος σ αυτούς που υποστηρίζουν ότι το Yaris Cross είναι μια  «προέκταση» του Yaris.  Εξωτερικά δεν έχει καμιά σχέση. Στο επισημαίνουν  άλλωστε και τα διακριτικά «Yaris Cross» στην πίσω πόρτα ,αλλά και τα 20 εκατοστά που είναι μεγαλύτερο από το απλό Yaris.

Αν δείτε αναλυτικά τις διαστάσεις θα διαπιστώσετε ότι μιλάμε για διαφορετικά αυτοκίνητα. Το μήκος είναι 4.180 χλστ. (+240 χλστ. από το Yaris), το πλάτος 1.765 χλστ. (+20 χλστ.) και το ύψος 1.595 χλστ. (+95 χλστ.). Αυτό που δίνει χώρους στο εσωτερικό για τους τρείς πίσω επιβάτες είναι το μεγάλο μεταξόνιο ( 2.560 χλστ) αλλά και το πολύ χαμηλό κεντρικό τούνελ. Ο χώρος αποσκευών είναι 397 λίτρα, αρκετός για τις αποσκευές  μιας τετραμελούς οικογένειας.

Ένα άλλο μεγάλο ατού της προσθιοκίνητης 4ης γενιάς υβριδικού συστήματος του νέου B-SUV  της Toyota,είναι ο 3κύλινδρος 12βάλβιδος  VVT κινητήρας ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής (από 3.600-4.800 Nm/σ.α.λ) που συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση των 116 ίππων κινούν αξιοπρεπέστατα το Yaris Cross και μάλιστα οικονομικά. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V, φορτίζει όταν ο οδηγός πατάει φρένο ή σηκώνει το πόδι του από το γκάζι.

Είναι σημαντικό για τον οδηγό να μάθει που και πως πρέπει να κινηθεί εκμεταλλευόμενος την ηλεκτρική ενέργεια. Αν μάθει να κάνει σωστά αυτόν συνδυασμό τότε θα διαπιστώσει πόσο οικονομικά μπορεί να κινηθεί. Το σημαντικό είναι ότι χωρίς να τηρήσουμε όλους τους κανόνες της οικονομίας η κατανάλωση μας δεν ξεπέρασε τα 5.7 λίτρα (πολύ σημαντικό τώρα που η βενζίνη έχει φθάσει στα ουράνια) ενώ η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση σε μεικτό κύκλο είναι 5 λ/100 χλμ με εκπομπές ρύπων 102 γρ/χλμ.Έχουμε δηλαδή ένα αυτοκίνητο πολύ πιο οικονομικό στις καταναλώσεις από άλλα αντίστοιχα της κατηγορίας του. 

Μια που αναφερόμαστε στις εργοστασιακές μετρήσεις να αναφέρουμε ότι η Toyota δίνει τελική 170 χλμ και για να φθάσεις από στάση στα 100 χλμ χρειάζεσαι 11.2 δευτερόλεπτα.
Οι γιαπωνέζοι πάντα υπερτερούν σε θέματα ασφαλείας. Το νέο Yaris Cross Hybrid είναι «στημένο» στην  πλατφόρμα TNGA, με μεγαλύτερη ακαμψία. Διαθέτει το T-Mate που είναι μια ολοκληρωμένη γκάμα συστημάτων Toyota Safety Sense όπως το  Advanced Driver Assistance και φυσικά το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης.

Οδηγώντας το νέο Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid

Ο οδηγός ρυθμίζει το κάθισμά του, την υποστήριξη στη μέση του, το τιμόνι του (τηλεσκοπικά) και ξεκινάει τη βόλτα του. Κάθεται ψηλά και έχει καλή ορατότητα. Στο δρόμο το αυτοκίνητο μας άρεσε ιδιαίτερα για την κύλιση  και τη σταθερότητα. Στο εσωτερικό δεν φτάνουν εύκολα οι εξωτερικοί θόρυβοι. Όταν σταματάς στο φανάρι, καταλαβαίνεις ότι ο θερμικός κινητήρας είναι σβηστός. Στο δρόμο με τέσσερα άτομα κινείται αξιοπρεπέστατα ενώ η ροπή των 210 Nm είναι αρκετή για ένα γρήγορο και ασφαλές προσπέρασμα.

Άνετος χώρος για το συνοδηγόΟι μπροστινές αναρτήσεις είναι τύπου MacPherson και πίσω Torsion Beam. Τα ελαστικά που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, διαστάσεων 215/55 R17, είχαν καλό κράτημα τόσο στις φιδίσιες στροφές όσο και στο βρεγμένο οδόστρωμα.

Ικανοποιητικός χώρος και για τους πίσω επιβάτεςΣτο εσωτερικό του Yaris Cross,στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής των 9 ιντσών με αρκετά εύχρηστο μενού ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών είναι ευδιάκριτος και ευκολόχρηστος στον οδηγό. Άψογο το εσωτερικό. 

Πιο αναλυτικά ο εξοπλισμός
Η πλούσια έκδοση του Cross διαθέτει σύστημα πολυμέσων , σύστημα hands-free Bluetooth, Digital Audio Broadcast (DAB), 6 ηχεία, οθόνη πολυμέσων HD 9 ", ασύρματη ενσωμάτωση smartphone, υποδοχή USB και συνδεδεμένες υπηρεσίες MyT. 
Διαθέτει ακόμη αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κουμπί εκκίνησης κινητήρα, οθόνη 7" για προβολή πληροφοριών, αναλογικό ταχύμετρο, αναλογικό στροφόμετρο ,έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT, πληροφορίες περιορισμού ταχύτητας, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας (ASL) στο τιμόνι,adaptive Cruise Control στο τιμόνι, χειριστήρια ελέγχου Οθόνης TFT στο τιμόνι, αυτόματη λειτουργία προβολέων (Auto High Beam) με διακόπτη on/off, διακόπτη Lane Departure Alert στο τιμόνι και EPS .

Λειτουργικό είναι και το σύστημα ασύρματης φόρτισης των κινητών τηλεφώνων τελευταίας γενιάς ενω υπάρχει και πρίζα 12V . Το εσωτερικό είναι ευχάριστο χάρη στο ανοιχτό σύστημα εξαερισμού με φίλτρο αέρα γύρης. 
Το ηλεκτρικό τιμόνι είναι εύχρηστο ειδικά όταν το αυτοκίνητο κινείται με χαμηλές ταχύτητες. Το παρκάρισμα είναι πλέον μια απλή υπόθεση με τη βοήθεια της κάμερας που σου δείχνει ακόμη και τα τυφλά σημεία. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμη η  πίσω κάμερα που σου δείχνει με ευκρίνεια τον ελεύθερο χώρο ενώ υπάρχουν αισθητήρες φώτων και αισθητήρας βροχής. Τέλος οι καθρέφτες όταν ο οδηγός κλειδώσει το αυτοκίνητο κλείνουν αυτόματα.

Ικανοποιητικός ο χώρος για τις αποσκευέςΗ μόνη παρατήρηση που μπορούμε να κάνουμε είναι το σημείο όπου βρίσκεται η λαβή που ανοίγεις τις πόρτες μπροστά.Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός δεν ακουμπά εύκολα τη χειρολαβή. Βέβαια αυτό οι ιάπωνες μπορεί να το σκέφθηκαν για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Πριν φθάσουμε στις τιμές θα κάνουμε μια γενικότερη αναφορά στο θέμα των εκπομπών ρύπων. Γιατί ο κόσμος μπερδεύεται και δεν γνωρίζει ποιοι είναι οι ρύποι που επιτρέπουν την ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο.

Οι εκπομπές ρύπων είναι κατά σειρά:
* Yaris Cross 1.5P 125 hp Style Smart Connect με εκπομπές ρύπων 133γρ. Αυτή η έκδοση δεν μπαίνει στο δακτύλιο. Ενδεχομένως αν κάτι αλλάξει με τον τρόπο μέτρησης (WLTP) ίσως αργότερα να έχει και αυτό ελεύθερη πρόσβαση στον πράσινο δακτύλιο.
* Yaris Cross 1.5 Hybrid 116hp Style Smart Connect με εκπομπές ρύπων 102γρ. (Μπαίνει χωρίς περιορισμούς στο δακτύλιο καθώς είναι πολύ χαμηλότερα του ορίου για τον πράσινο δακτύλιο)
* Yaris Cross 1.5 Hybrid 116hp Style Smart Connect με εκπομπές ρύπων 107γρ. (Μπαίνει χωρίς περιορισμούς στο δακτύλιο καθώς είναι πολύ χαμηλότερα του ορίου για τον πράσινο δακτύλιο).

Οι τιμές για το Yaris Cross Active 
Θα αναφέρουμε και εδώ αναλυτικά τις εκδόσεις με τις τιμές που αφορούν το Yaris Cross Hybrid, το οποίο βγαίνει σε 4x2 και 4x4. Η έκδοση υφίσταται και στη βενζίνη 1.5Ρ 125hp.
Συνεπώς, έχουμε:

Yaris Cross 1.5P 125hp Style Smart Connect  21.270€ (αρχική έκδοση βενζίνης από 18.270€)
Yaris Cross 1.5 Hybrid 116hp Style Smart Connect 24.170€ ( αρχική έκδοση Hybrid 4x2 από 21.120€)
Yaris Cross 1.5 Hybrid 116hp Style Smart Connect  26.870€ (αρχική έκδοση Hybrid 4x4 από 26.270€)
Η Toyota Hellas δίνει για όλα τα μοντέλα της 6ετή εγγύηση.
 

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 29 Μαρτίου 2022, 00:22