Θρίλερ διαδραματίστηκε το απόγευμα της Τετάρτης στους ελληνικούς αιθέρες πάνω από την περιοχή του Άργους, όταν δόθηκε από το αεροπορικό στρατηγείο του ΝΑΤΟ στην Ισπανία (CAOC Torrejón) κωδικός Renegade, για αναχαίτηση πολιτικού αεροσκάφους, που δεν απαντούσε στις κλήσεις και δεν μιλούσε στον ασύρματο.

Είχε γίνει ήδη πολλές φορές προσπάθεια επαφής με το αεροσκάφος αλλά δεν είχαν πάρει καμία απάντηση από τον ασύρματο, κάτι που ήταν ιδιαίτερα ανησυχητικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Άμεσα δόθηκε η εντολή στην Ελλάδα να απογειώσει μαχητικά αεροσκάφη για να ξεκινήσει η διαδικασία αναγνώρισης και οπτικής επαφής με το πιλοτήριο του αεροσκάφους. Επρόκειτο για αεροσκάφος Airbuss A321 με 145 επιβάτες το οποίο είχε απογειωθεί από τη Μαδρίτη με προορισμό τη Βηρυτό.

Άμεσα απογειώθηκαν από την 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα δυο μαχητικά F-16 τα οποία βρίσκονταν σε ετοιμότητα και προσέγγισαν το πολιτικό αεροσκάφος περίπου πάνω από την Αργολίδα.

Η διαδικασία της αναχαίτισης ενός πολιτικού αεροσκάφους περιλαμβάνει οπτική αναγνώριση, ανάκτηση επαφής και επικοινωνίας και καθοδήγηση και συνοδεία είτε στην αρχική προβλεπόμενη πορεία, είτε εκτός απαγορευμένης περιοχής – εναερίου χώρου, είτε στο αεροδρόμιο προσγείωσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα δυο ελληνικά μαχητικά συνάντησαν το ύποπτο αεροσκάφος περίπου γύρω στις 7 και μισή το απόγευμα της Τετάρτης 10 Αυγούστου. Εκεί κατάφεραν να αποκαταστήσουν επαφή με τον πιλότο και να διαπιστώσουν ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Μάλλον είχε ξεχάσει να γυρίσει τα όργανα στη σωστή συχνότητα κι έτσι δεν απαντούσε σε καμία από τις κλήσεις.

Το περιστατικό έγινε αντιληπτό από κατοίκους της περιοχής του Άργους, οι οποίοι σύμφωνα με δημοσιεύματα ειδοποίησαν την πυροσβεστική ότι άκουσαν κάτι περίεργους ήχους σαν εκρήξεις.

Το Armyvoice.gr έκανε τη σχετική έρευνα και διαπίστωσε ότι ήταν το περιστατικό Renegate το οποίο είχε και αίσιο τέλος.

Να θυμίσουμε ότι ένα ανάλογο περιστατικό ήταν και αυτό που είχε σημειωθεί μια ημέρα πριν τον Δεκαπενταύγουστο, με το αεροσκάφος της κυπριακής εταιρίας Ήλιος, που συνετρίβη στις 14 Αυγούστου 2005 στις 12:03 ώρα Ελλάδας σε λοφώδη περιοχή πλησίον του Γραμματικού Αττικής. Συνολικά οι 115 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους.

Η Πτήση 522 της Helios Airways

Στις 09:37 το αεροσκάφος εισήλθε στην FIR Αθηνών πετώντας σταθερά σε ΕΠ340. Στις 10:12 το ΚΕΠ Αθηνών κάλεσε την Πτήση 522 τέσσερις φορές χωρίς να λάβει απάντηση.

Στο χρονικό διάστημα από τις 10:13 μέχρι και τις 10:49 το ΚΕΠ Αθηνών κάλεσε την Πτήση 522 έντεκα φορές στην εν χρήσει συχνότητα και τρεις φορές στην συχνότητα κινδύνου, μεταξύ άλλων προσπαθειών, ενώ την Πτήση κάλεσε και άλλο αεροσκάφος, χωρίς απάντηση.6

Στις 10:16 ο προϊστάμενος του ΚΕΠ Αθηνών ειδοποίησε την Προσέγγιση Αθηνών, τον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου και την Πολεμική Αεροπορία για την απώλεια επικοινωνίας με το αεροσκάφος, ενώ στις 10:53 κήρυξε φάση συναγερμού. Από τις 10:37 το αεροσκάφος είχε εισέλθει σε διαδικασία κράτησης (holding pattern) σε ύψος 34.000πόδια γύρω από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

 

 

Αναχαίτιση από μαχητικά F-16
Στις 11:23 η Πτήση 522 αναχαιτίστηκε από δύο μαχητικά αεροσκάφη F-16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας που απογειώθηκαν από την Νέα Αγχίαλο. Οι χειριστές των F-16 προσπάθησαν να επικοινωνήσουν οπτικά με το πλήρωμα θαλάμου διακυβέρνησης, εκτέλεσαν ελιγμούς γύρω από το αεροσκάφος και δεν παρατήρησαν καπνό, φωτιά ή ζημιά επί της ατράκτου.

Οι χειριστές των μαχητικών δήλωσαν επίσης ότι η θέση του κυβερνήτη ήταν κενή, πιθανώς επειδή είχε νωρίτερα σηκωθεί για να κοιτάξει τις ασφάλειες του ηλεκτρικού κυκλώματος, και ο συγκυβερνήτης είχε πέσει πάνω στα χειριστήρια, χωρίς να φορά μάσκα οξυγόνου.

Ο ένας χειριστής δήλωσε ακόμα ότι δεν παρατήρησε καμία κίνηση στο θάλαμο επιβατών και ότι είδε μόνο τρεις καθισμένους και ακίνητους επιβάτες που φορούσαν μάσκες οξυγόνου, καθώς και αρκετές κρεμασμένες μάσκες οξυγόνου. Στις 11:34 το ΚΕΠ Αθηνών κήρυξε φάση κινδύνου.

Είσοδος ατόμου στο πιλοτήριο, σβήσιμο κινητήρων, κάθοδος και συντριβή

Στις 11:49 ο χειριστής του F-16 παρατήρησε ένα άτομο, φορώντας στολή πληρώματος θαλάμου επιβατών και χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν φορούσε μάσκα,[14] να εισέρχεται στο θάλαμο διακυβέρνησης.

Η μετέπειτα έρευνα έδειξε ότι το άτομο αυτό ήταν πιθανότατα ο ιπτάμενος φροντιστής Ανδρέας Προδρόμου που κατείχε πτυχίο επαγγελματία χειριστή από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Το άτομο κάθισε στην θέση του κυβερνήτη, φόρεσε τα ακουστικά και άπλωσε τα χέρια του στον πίνακα οργάνων. Το ίδιο λεπτό έσβησε ο αριστερός κινητήρας λόγω εξάντλησης των καυσίμων και το αεροσκάφος έγειρε προς τα αριστερά κατερχόμενο και κατευθυνόμενο βορειοδυτικά.

 

 

Στις 11:54 το άτομο στο πιλοτήριο της Πτήσης 522 εξέπεμψε τρεις φορές εκπομπή κινδύνου (MAYDAY) και στη συνέχεια άλλες δύο με πολύ εξασθενημένη φωνή.

Οι εκπομπές αυτές, ωστόσο, δεν έγιναν αφού δεν ενεργοποιήθηκε το μικρόφωνο και απλά καταγράφηκαν στον καταγραφέα ομιλίας θαλάμου διακυβέρνησης (CVR). Στα 7.000 πόδια, το άτομο στο πιλοτήριο ένευσε στον χειριστή του F-16 ο οποίος του έκανε σήμα να τον ακολουθήσει, στο οποίο το άτομο ένευσε με τον αντίχειρα προς τα κάτω

Στις 11:59 η πορεία της Πτήσης 522 άλλαξε σε νοτιοδυτική συνεχίζοντας τη κάθοδο, ενώ το ίδιο λεπτό έσβησε και ο δεξιός κινητήρας Στις 12:03:32 το αεροσκάφος τελικά προσέκρουσε σε λοφώδη περιοχή κοντά στο Γραμματικό Αττικής, περίπου 30 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Πηγή: armyvoice.gr, argolida24.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης