Ένα καλλιτεχνικό event, προφανώς διαφορετικό από τα άλλα, βρίσκεται σε εξέλιξη στη Σχολή Εμποροπλοιάρχων Ύδρας. Η διοίκηση της σχολής παραχώρησε μία αίθουσά της προκειμένου να εκτεθούν πίνακες – εικόνες μορφών της χριστιανικής πίστης αλλά σε εντελώς διαφορετικό «περιβάλλον» από αυτό που έχει συνηθίσει το βλέμμα του μέσου παρατηρητή. Οι σπουδαστές της σχολής οι οποίοι κατά κανόνα δεν έχουν εντρυφήσει στα άδυτα της καλλιτεχνικής παραγωγής ούτε και έχουν συνηθίσει σε συμβολισμούς πέραν κάποιων ορίων, αισθάνθηκαν άσκημα αντικρίζοντας αυτές τις αναπαραστάσεις. Φιγούρες που παραπέμπουν σε Αγίους σε ερωτικές στιγμές ή παίζοντας μπουζούκι με συντροφιά από γυναίκες – κούγκαρ κλπ.

Εν πάση περιπτώσει τέτοιου είδους εκθέσεις ενδεχομένως να περνούσαν απαρατήρητες ή δεν θα σχολιάζονταν εάν τα εκθέματα βρίσκονταν σε κάποια γκαλερί ή στη Σχολή Καλών Τεχνών ή σε κάποια αίθουσα κάποιου μορφωτικού κέντρου. Σε κάθε περίπτωση μία έκθεση οφείλει να λαμβάνει υπόψιν της εκ των προτέρων και τον χώρο στον οποίο εκτίθεται αλλά και τα όρια των αντοχών αυτών στους οποίους απευθύνεται.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο zougla.gr έφθασε μία διαμαρτυρία εκ μέρους των σπουδαστών για το περιεχόμενο αυτής της έκθεσης. Δημοσιοποιούμε τη μαρτυρία καθώς και το περιεχόμενο των εκθεμάτων. Η καλλιτεχνική παραγωγή καθώς και κάθε καλλιτεχνικό event οφείλει να ανταποκρίνεται σε κάποιες σταθερές. Όπως ο χώρος, ο χρόνος και γενικά ο τοπικός χαρακτήρας κοινωνιών στις οποίες κοινοποιούνται τα εκθέματα αυτά. Υφίσταται δικαιολογημένα η αίσθηση πως η διοίκηση της σχολής εκτίμησε λανθασμένα τις αντοχές των σπουδαστών του αλλά και υπερέβαλε νομίζοντας πως μία έκθεση τέτοιου περιεχομένου θα συνέβαλε στο εκπαιδευτικό έργο της σχολής. Μάλλον πέτυχε το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα. Τώρα ως το προς το ίδιο το περιεχόμενο των εκθεμάτων αν και δεν μας πέφτει λόγος, οφείλουμε να σημειώσουμε πως η υπερβολή καθώς και ο αμετροεπής σαρκασμός δεν είναι πάντα και ο καλύτερος σύμβουλος αισθητικής απόδοσης. Είναι προφανές πως το project είχε σαν στόχο να προκαλέσει. Είναι και αυτός ένας τρόπος. Δεν είναι πάντα ο καλύτερος ωστόσο.

Δείτε video και φωτογραφίες από την έκθεση:

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης