Η τραγωδία των Τεμπών θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί, αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, επισημαίνει ο προϊστάμενος του κέντρου διαχείρισης της κυκλοφορίας του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών Νίκος Μπορομπόκας.

«Με την τηλεδιοίκηση δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει το ένα τρένο γιατί θα έβλεπε το φωτόσημο. Και δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει ούτε το τρένο που κατέβαινε, γιατί το φωτόσημο θα ήταν κόκκινο» αναφέρει χαρακτηριστικά μιλώντας στην κάμερα του τηλεοπτικού σταθμού ΟΡΕΝ, παρουσιάζοντας το σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο χειρίζεται ο ίδιος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως εξηγεί τα μοντέλα τηλεδιοίκησης στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι τρία.

Α. Η τηλεδιοίκηση τοπικού χειρισμού, όπως αυτό της Λάρισας που έχει ευθύνη στα όρια του σταθμού μόνο ο σταθμάρχης.

Β. Η τελευταίας τεχνολογίας τηλεδιοίκηση του 2022 που υπάρχει στο τμήμα Τιθερέας – Δομοκού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γ. Ο πίνακας τηλεδιοίκησης του Προαστιακού που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2004 την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων.

Ο Νίκος Μπορομπόκας, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το 2012 δεν είχαμε συντήρηση, έφυγε το προσωπικό με τις μετατάξεις, δεν υπήρχε προσωπικό. Το 2013, η τηλεδιοίκηση της Λάρισας και της Αθήνας, που επίσης δούλευε, δεν ήταν πια λειτουργική».

Επισημαίνει δε πως σε περίπτωση που η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο το δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς θα είχε αποφευχθεί από τον συγκεκριμένο πίνακα.

«Δεν θα τον άφηνε το ίδιο το σύστημα να κάνει αυτό το λάθος. Θα ήταν αναγκασμένος εκ των πραγμάτων να κάνει αυτή τη χάραξη και τότε θα «κλείδωναν όλα». Θα ήταν όλα κλειδωμένα, αυτόματα. Όταν μπροστά είναι κάτι άλλο τότε δεν το αφήνει να κινηθεί».

Μετά την τηλεδιοίκηση, ξεκινάει το σύστημα RTMS

Παράλληλα, εκτός από την τηλεδιοίκηση ένα ακόμα σύστημα έρχεται να προστεθεί στις δικλείδες ασφαλείας. «Όταν τελειώνει η διαδικασία της τηλεδιοίκησης , ξεκινάει το σύστημα RTMS, αυτό το αυτόματο σύστημα σε περίπτωση που βρίσκει κόκκινο το φωτόσημο, το τρένο μπροστά του, αυτόματα σταματάει. Δεν μπορεί δηλαδή να κάνει κάτι ο μηχανοδηγός. Προειδοποιεί το ίδιο το τρένο, το σύστημα. Ο μοναδικός που μπορεί να επέμβει και κατόπιν εντολής του σταθμάρχη να απενεργοποιήσει το σύστημα είναι ο μηχανοδηγός, αλλά μόνο μετά από εντολή του σταθμάρχη».

Το σύστημα RTMS όμως αν και έχει τοποθετηθεί στο δίκτυο, δεν έχει λειτουργήσει ποτέ…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης