Μοιραίο αποδείχθηκε τελικά για δεκάδες ανθρώπινες ζωές το σήμα του σταθμάρχη Λάρισας προς τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 καθώς οδήγησε στο μοιραίο δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο τρένων που σημειώθηκε λίγο πριν τις  11:30  το βράδυ της Τρίτης.

 «ΛΑΡ – 62 – Περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων» ήταν η εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης Λάρισας στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 καθώς οι Νέοι Πόροι είναι ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές  έγινε γνωστό ότι ο σταθμάρχης είπε στην αστυνομία πως έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς, η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

«Με δεδομένο ότι το περιστατικό σημειώθηκε περίπου 25 χλμ. από το σιδηροδρομικό σταθμό και το σημείο της αλλαγής τροχιάς, αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το τρένο κινείται ανάποδα, θα είχε δώσει εντολή και στα δύο τρένα να σταματήσουν πριν φθάσουν τόσο κοντά  το ένα στο άλλο», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι αστυνομικές πηγές.

Όπως προκύπτει από τα προαναφερθέντα ο σταθμάρχης, ο οποίος συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, δεν αντιλήφθηκε ότι είχε δώσει λάθος εντολή οδηγώντας την επιβατική αμαξοστοιχία στην γραμμή της «καθόδου» προς Αθήνα στην οποία ήδη βρισκόταν εν κινήσει η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σαφώς μικρότερο μερίδιο ευθύνης βαρύνει και τους δύο μηχανοδηγούς γιατί είναι υποχρεωμένοι να μιλούν μεταξύ τους αλλά και στην Hellenic Train γιατί οι συρμοί διαθέτουν GPS.

Αναφορικά με τη φημολογία που αναπτύχθηκε περί της απειρίας του σταθμάρχη, πηγές μέσα από τον ΟΣΕ διευκρινίζουν πως  είναι 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε τα συγκεκριμένα καθήκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση που έλαβε μαζί με άλλους 100 συναδέλφους του που πέρασαν από την ίδια διαδικασία.

Η εκπαίδευση, η εξέταση και η πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Όσο για την Hellenic Train τη Σιδηροδρομική Επιχείρηση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών,  γίνεται από τον ΟΣΕ ενώ η εξέταση και η πιστοποίησή τους γίνεται από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης