Zougla Newsroom
Εγγύηση 50.000 ευρώ και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα είναι οι δύο περιοριστικοί όροι που επεβλήθησαν στον πρώην Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Σπύρο Πατέρα ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος μετά την απολογία του στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας που χειρίζεται την υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών.
Ο κ. Πατέρας που παρέδωσε και απολογητικό υπόμνημα απολογήθηκε για περισσότερες από τρεις ώρες επιμένοντας ότι δεν έχει καμία ευθύνη για τις κατηγορίες που αντιμετωπίζει: διατάραξη ασφάλειας των συγκοινωνιών δια παραλείψεως σε βαθμό κακουργήματος ,ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή ,βαριά σωματική βλάβη κατά συρροή και απλή σωματική βλάβη σε βαθμό πλημμελήματος.
H ίδια ποινική δίωξη αφορά συνολικά σε τρεις διατελέσαντες Διευθύνοντες Συμβούλους στον ΟΣΕ καθώς και σε ένα εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ του οργανισμού.
Ο κ. Πατέρας ήταν Διευθύνων Σύμβουλος από 13-01-2021 ως και 1-03-2023 ενώ έχει δώσει ήδη εξηγήσεις και για την μετάταξη του σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά . Σε αυτές τις εξηγήσεις αποκάλυψε ότι η υπογραφή του ήταν καθαρά τυπική και ότι με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών ο νέος κανονισμός για τον ΟΣΕ και τις Μετατάξεις δεν είχε ηλικιακό όριο.
Στην ποινική δίωξη που παρουσιάζει το Zougla.gr, αναφέρεται μεταξύ άλλων για τους κατηγορούμενους Πρώην Διευθύνοντες Συμβούλους :
«Η ευθύνη τους και η ιδιαίτερη νομική τους υποχρέωση σε σχέση με τις παραλείψεις που εντοπίζονται ερείδεται ειδικότερα στην παράλειψη επί ικανό χρόνο της αποκατάστασης της λειτουργίας της Ενιαίας Τηλεδιοίκησης Λάρισας (ΚΕΚ Λάρισας) (τμήμα ΔομοκόςΠλατύ), η λειτουργία της οποίας είχε διακοπεί οριστικά λόγω βλάβης συνεπεία εκδηλωθείσας πυρκαγιάς την 29-7-2019 στο ύψος του εργοστασίου Ζαχάρεως στη Λάρισα. και μέχρι την επέλευση του ανωτέρω δυστυχήματος (28-2-2023) δεν είχε επισκευαστεί-αποκατασταθεί-αναταχθεί, σε συνδυασμό με, α) τη μη λειτουργία της φωτοσήμανσης – σηματοδότησης της γραμμής στο επίμαχο τμήμα Λάρισας – Ν. Πόρων (σύστημα φωτεινής σηματοδότησης μεταξύ Λάρισας – Ν. Πόρων) και β) την ελλιπή λειτουργία του συστήματος GSMR (δικτύου κινητής τηλεφωνίας σιδηροδρόμου) που κατά το μέρος που δεν λειτουργούσε δεν επέτρεπε την ασφαλή συνεχή και χωρίς κενά-διακοπές επικοινωνία των μηχανοδηγών των αμαξοστοιχιών τόσο μεταξύ τους όσο και με τις μονάδες βάσης(σταθμούς-τοπικούς σταθμάρχες) όσο και όλων μεταξύ τους, παρά το γεγονός ότι τελούσαν σε πλήρη γνώση για το γεγονός της μη έγκαιρης εκτέλεσης-υλοποίησης-ολοκλήρωσης».
Στο σκεπτικό γίνεται αναφορά και στην «αμαρτωλή « σύμβαση 717 που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και ήδη υπάρχει παρέμβαση και της Ευρωπαικής Εισαγγελίας με την δικογραφία να έχει διαβιβαστεί ήδη στη Βουλή για τους πρώην Υπουργούς Σπίρτζη και Καραμανλή .Επιπλέον τονίζεται ότι οι κατηγορούμενοι δεν άσκησαν :
«την απαιτούμενη αναγκαία εποπτεία και έλεγχο της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, η οποία κατά το διάστημα που αποτελούσε θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ ΑΕ μέχρι και το χρόνο ολοκλήρωσης της μεταβίβασης των μετοχών της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ από τον ΟΣΕ ΑΕ στο Ελληνικό Δημόσιο με την έκδοση κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Υποδομών και Μεταφορών που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρα 38 και 39 του Ν. 4974/2022 (ΦΕΚ Α’ 185/29-9-2022), στο οποίο (άρθρο 38) προβλέπεται ότι το σύνολο των μετοχών μεταβιβάζεται στο Ελληνικό Δημόσιο], για την έγκαιρη εκτέλεση ολοκλήρωση των ανωτέρω συμβάσεων και την παράδοσή του αντικειμένου τους οριστικά στον ΟΣΕ ΑΕ, η πλήρης ολοκλήρωση — εκτέλεση των οποίων θα απέδιδε έγκαιρα σε πλήρη λειτουργία όλα τα ανωτέρω ψηφιακά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα ασφαλείας της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, που θα απέτρεπαν μετά βεβαιότητας την επέλευση του δυστυχήματος της 28-22023».

