Έχουμε συνηθίσει να διαβάζουμε, σε διάφορα γυναικεία περιοδικά, πως οι άντρες δεν υπάρχουν πια, δεν φλερτάρουν, και διάφορα τέτοια. Ποιος όμως φταίει για όλα αυτά; Φταίνε οι γυναίκες, που έχουν απελευθερωθεί, που βγαίνουν έξω, βγάζουν λεφτά, έχουν μειώσει τους άντρες και δεν ξέρουν και αυτοί τι να κάνουν οι κακόμοιροι! Όλα αυτά στην Ελλάδα, όπου οι άνεργοι στην πλειονότητά τους είναι γυναίκες, και όπου, όταν αυτές εργάζονται, έχουν χειρότερες και πιο χαμηλόμισθες δουλείες από τους άντρες.
Εκπροσωπούνται σχετικά ελάχιστα στην πολιτική ζωή, ενώ η ενδοοικογενειακή βία είναι σε υψηλά επίπεδα. Δεν εξετάζω ποιος φταίει, αλλά, τέλος πάντων, πώς μπορεί μια γυναίκα που της αφαιρούν με αυτό τον τρόπο την αυτοπεποίθηση να πάρει τα ηνία από έναν άνδρα; Πίσω από όλη αυτή την γκρίνια, για τους άντρες που τάχα δεν υπάρχουν πια, μου φαίνεται ότι κρύβεται το γνωστό αξίωμα: η γυναίκα πρέπει να διαπρέπει στην ιδιωτική σφαίρα, ο άνδρας στη δημόσια. Και σου λένε μετά: μα αυτοί είναι οι φυσικοί ρόλοι. Εννοώντας: αυτοί είναι οι παραδοσιακοί ρόλοι. Και βεβαίως, ότι είναι παραδοσιακό είναι τόσο καλό, πάντα. Αν η γυναίκα δηλαδή μείνει σπίτι, οι άντρες θα ξαναγίνουν άντρες;
Γι’ αυτό και, ανεξάρτητα από το ότι οι άντρες πλέον δεν κάνουν πια την πρώτη κίνηση, δεν πρέπει ούτε εμείς να την κάνουμε, γιατί σε τελική ανάλυση ο άντρας είναι ο κυνηγός. Μιλάμε δηλαδή για τον ορισμό του φαύλου κύκλου. Και νομίζω ότι συμβαίνει επειδή υπάρχει μια επιφανειακή εικόνα ισότιμης μεταχείρισης, Και έτσι έχουμε καταλήξει να πάρουμε τα χειρότερα από δύο είδη νοοτροπίας που τείνουν να γίνουν στερεότυπα. Οι άντρες έχουν αφήσει την πρωτοβουλία στις γυναίκες και παράλληλα γυναίκες και άντρες να είναι εγκλωβισμένοι στο πρότυπο του άντρα – κυνηγού και της γυναίκας – θηράματος, και κανείς δεν κάνει τίποτα.
Μπορώ να πω πως ζηλεύω τους ανθρώπους οι οποίοι στο θέμα του φλερτ είναι άνετοι. Θέλει να φλερτάρει μια γυναίκα; Το κάνει και δεν τη νοιάζει αν κανείς τη σχολιάζει αρνητικά. Δεν είναι ανάγκη να το κάνουμε και ανατολικό ζήτημα ούτε να γυρίσουμε πίσω στην εποχή των σπηλαίων για να βρούμε τι είναι ωραίο και φυσικό και να πράξουμε αναλόγως. Ωραίο και φυσικό είναι αυτό που είναι λειτουργικό και προάγει τις ερωτικές σχέσεις στην κοινωνία που ζούμε σήμερα, και όχι σε κάποιο εξιδανικευμένο παρελθόν.

