Αντίθετα με προηγούμενες πληροφορίες, νεότερα τηλεγραφήματα που δημοσιεύονται από διεθνή πρακτορεία αναφέρουν πως το πλοίο Ever Given αποκολλήθηκε πλήρως λίγο μετά τις 16:00 και πλέον σταδιακά αποκαθίσταται  η ναυσιπλοΐα στο Σουέζ. 

Η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) ανακοίνωσε την “επανέναρξη της κυκλοφορίας” σε αυτή τη μεγάλη θαλάσσια οδό που αποκλείστηκε για σχεδόν μια εβδομάδα από ένα γιγαντιαίο πλοίο εμπορευματοκιβωτίων, το Ever Given.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“Ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια, ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, κήρυξε την επανάληψη της διέλευσης των πλοίων μέσα από τη διώρυγα”, ανακοίνωσε νωρίς το απόγευμα η SCA.

Τα αιγυπτιακά κανάλια έδειξαν βίντεο με το πλοίο να πλέει σε ευθεία θέση κατά μήκος της διώρυγας:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Νωρίτερα το πρακτορείο Reuters επικαλούμενο αυτόπτες μάρτυρες και πηγή από τη διώρυγα ανέφερε πως το πλοίο μετακινήθηκε εν μέσω ισχυρών ανέμων στην περιοχή και επανήλθε σε διαγώνια θέση λίγο πριν την επόμενη προσπάθεια να ξεκολλήσει πλήρως, μπλοκάροντας και πάλι τη διώρυγα. 

Βίντεο μετά την αποκόλληση του πλοίου, με κόρνες να ηχούν στον αέρα:

Με τη βοήθεια της παλίρροιας, ένας στολίσκος ρυμουλκών κατόρθωσε να τραβήξει το Ever Given από την αμμώδη όχθη του καναλιού, όπου είχε κολλήσει από την περασμένη Τρίτη. 

Σύμφωνα με την αρχή της Διώρυγας, το πλοίο είχε νωρίτερα αποκολληθεί μερικώς, εγείροντας ελπίδες ότι το πολυσύχναστο πέρασμα θα απελευθερωθεί και πάλι, προκειμένου να διέλθουν τα πλοία που βρίσκονται σε αναμονή.

Το στίγμα του Ever Given στο Marine Traffic, περί τις 17:00

Το πλοίο, που έχει μήκος 400 μέτρα, σφήνωσε διαγωνίως στη μέση ενός νότιου τμήματος της Διώρυγας εξαιτίας ισχυρών ανέμων την περασμένη Τρίτη, διακόπτοντας την κίνηση των πλοίων στο συντομότερο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.

Ρυμουλκά τραβούν το Ever Given στη διώρυγα του Σουέζ

Σύμφωνα με την αρμόδια αρχή, η κίνηση των πλοίων θα αποκατασταθεί όταν το «Ever Given» κατευθυνθεί προς ένα πλατύτερο μέρος της Διώρυγας.

Η απόφραξη έχει δημιουργήσει μια τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση στο ζωτικής σημασίας πέρασμα, με κόστος 9 δισεκατομμύρια δολάρια καθημερινά στο παγκόσμιο εμπόριο και επιβαρύνοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού που έχουν ήδη επιβαρυνθεί από την πανδημία Covid-19. Παραμένει ασαφές το πότε η κυκλοφορία μέσω του καναλιού θα επανέλθει πλήρως. Τουλάχιστον 367 σκάφη, που μεταφέρουν προϊόντα διαφόρων ειδών έχουν συσσωρευτεί και στα δύο άκρα του καναλιού, περιμένοντας να περάσουν και για τον λόγο αυτόν δεν αναμένεται να είναι άμεση η αποκατάσταση των ζημιών στο παγκόσμιο εμπόριο, αφού ενδέχεται να περάσουν αρκετές ημέρες μέχρι να καλυφθούν οι καθυστερήσεις που προκλήθηκαν. 

Ορισμένα πλοία έχουν ήδη εγκαταλείψει την περιοχή, προτιμώντας να πάρουν μια εναλλακτική, μακρύτερη διαδρομή γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής. Συνοδεύονται από άλλα πλοία που ταξιδεύουν από την Ανατολική Ασία στην Ευρώπη – των οποίων οι χειριστές αποφάσισαν να μην διακινδυνεύσουν να περιμένουν να ανοίξει εκ νέου η διώρυγα. Αναπόφευκτα, τα φορτία θα φτάσουν στον προορισμό τους πολύ αργότερα από ό,τι είχε προγραμματιστεί, και ενδέχεται να υπάρχει συμφόρηση όταν φτάνουν σε λιμάνια, ενώ τα μελλοντικά δρομολόγια πλεύσης έχουν ζημιωθεί επίσης. Το κόστος αποστολής αγαθών προς την Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί ως αποτέλεσμα. Οι εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας προειδοποιούν ότι οι επιπτώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού θα είναι αισθητές για τους επόμενους μήνες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης