Συνολικά 1.196 λογαριασμοί Twitter, που κρίθηκαν φίλα προσκείμενοι στην παρούσα κυβέρνηση της Βενεζουέλας, σβήστηκαν επειδή θεωρήθηκαν ότι «συμμετέχουν στην εκστρατεία υποστήριξης του καθεστώτος Μαδούρο».

Άλλοι 764 λογαριασμοί διαγράφηκαν, αν και η εδρεύουσα στο Σαν Φρανσίσκο εταιρεία ανακοίνωσε στους χρήστες: «Δεν είμαστε σε θέση να προσδιορίσουμε κατά πόσον οι λογαριασμοί με έδρα τη Βενεζουέλα δεν έχουν διασυνδέσεις και πληροφορούν ξένες κυβερνήσεις».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ήδη στην εταιρεία έχουν υποβληθεί καταγγελίες για λογοκρισία.

Την είδηση μετέδωσε ο ιστότοπος TeleSUR με έδρα το Καράκας της Βενεζουέλας.

Τον περασμένο Αύγουστο, το Facebook είχε διαγράψει την ιστοσελίδα στα αγγλικά, όπως και εκείνη του Άλεξ Τζόουνς, τον οποίο είχε χαρακτηρίσει «ακροδεξιό και συνωμοσιολόγο», καθώς και την ιστοσελίδα Infowars.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το TeleSUR επισημαίνει πως όσες ιστοσελίδες φέρονται εχθρικά στην αμερικανική εξωτερική πολιτική θα διαγράφονται από τα ελεγχόμενα από αμερικανική εταιρεία μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μετά τις καταγγελίες από την ιστοσελίδα Revolution News για «εκτεταμένη λογοκρισία», το Facebook έστειλε μήνυμα στο TeleSUR ζητώντας να «δημιουργήσει καθεστώς ασφάλειας και να επιβεβαιώσει τα στοιχεία του» και κατόπιν το ανέβασε και πάλι.

Έσβησε όμως τον λογαριασμό του Venezuelanalysis.com. Σύμφωνα με το περιοδικό «Politico», το Facebook είχε διαγράψει δεκάδες «μη αυθεντικές ιστοσελίδες» κι ανάμεσά τους εκείνες με την προσωνυμία #AbolishICE και «Unite the Right».

Στη Γερμανία, επίσης, πέρασε νόμος που υποχρεώνει τις αντίστοιχες εταιρείες να διαγράφουν «ανεπιθύμητα δημοσιεύματα» και σαρκαστικά, ιδιαίτερα από σατιρικά περιοδικά. Νόμος που ισορροπεί ανάμεσα στην ελευθερία του λόγου και τη λογοκρισία. Η αιτία που επικαλέστηκαν οι Γερμανοί νομοθέτες ήταν: «Απόπειρα να ξεκαθαρίσουν τα νερά από τη λάσπη της παραπληροφόρησης και του μίσους».

Δεν έχει ξεκαθαρισθεί ακόμη πόσοι αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται για την αφαίρεση ανεπιθύμητων δημοσιεύσεων. Ούτε πού ακριβώς μπορεί να διαμαρτυρηθεί κάποιος ο λογαριασμός του οποίου σβήνεται από το Twitter για παράδειγμα. Οι εταιρείες που διαθέτουν λογαριασμούς, όπως η Google και το Facebook, ελέγχουν το 84% της διαφήμισης στο διαδίκτυο.

Σύνταξη: Κώστας Μπετινάκης

Πληροφορίες από Jacobin magazine και TeleSUR

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης