Με την παρουσία και τοποθέτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, διεξάγεται σήμερα η συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κύρωση των συμβάσεων τροποποίησης που αφορούν την κατασκευή του βόρειου οδικού άξονα του Ε-65. 

Ένα έργο που έπειτα από 10 σχεδόν χρόνια αβεβαιότητας εισέρχεται πλέον σε τροχιά ολοκλήρωσης, καθώς ύστερα από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς, με αλλεπάλληλες επαφές και διαπραγματεύσεις με την ΕΕ, τελικά έλαβε το πολυπόθητο «πράσινο» φως και θα χρηματοδοτηθεί εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης και χωρίς να απαιτηθούν εθνικοί πόροι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο βόρειος οδικός άξονας του Ε-65 ξεκινά από τα Τρίκαλα και ενώνεται με την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή δύο συν δύο λωρίδες και ΛΕΑ, η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα τρία χρόνια και είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν προϋπολογιστεί και περίπου 38 εκατ. ευρώ επιπλέον για τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές εργασίες που μπορεί να προκύψουν. 

Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, επί της Αρχής του νομοσχεδίου τάχθηκαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ, καταψήφισαν με διαφορετικό σκεπτικό ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25, ενώ η Ελληνική Λύση έχει επιφυλαχθεί για να τοποθετηθεί σήμερα κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια.

Το έργο αυτό έχει κριθεί πολλαπλά αναπτυξιακό, καθώς όχι μόνο θα προσφέρει ασφαλείς και φιλικές στο περιβάλλον μετακινήσεις από και προς τη Μακεδονία ή τις καλύτερες και ταχύτερες συνδέσεις με την Ιταλία, μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, τα δυτικά Βαλκάνια και μέσω αυτών στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, αλλά παράλληλα θα προσφέρει στήριξη στη Δυτική Μακεδονία σε μια κρίσιμη περίοδο αυτής της απολιγνιτοποίησης, καθώς θα διευκολύνει και θα ενθαρρύνει νέες εταιρείες να εγκατασταθούν εκεί και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο νομοσχέδιο δεν έχει κατατεθεί μέχρι αυτή τη στιγμή καμία άλλη υπουργική ή βουλευτική τροπολογία.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης