Καθημερινή αθλητική στήλη,

αποκλειστικά για χουλιγκάνους, λοβοτομημένους και κάφρους

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

*** Χουλιγκάνοι, Λοβοτομημένοι και Κάφροι όλων των ομάδων,

όλων των κομμάτων

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

και όλων των θρησκειών,

σάς χαιρετώ…

 

*** Ελλάδα: Η χώρα όπου το Σωστό γίνεται… κατά λάθος

(ή, αφού πρώτα θρηνηθούν θύματα).

 

Στο αθλητικό κομμάτι,

ο «ΣΥ.ΡΙΖ.Α.» είχε την τεράστια και πολυεπίπεδη ευκαιρία

να τα βάλει με την «Εγκληματική Οργάνωση»

και να προσποριζόταν πολιτικά οφέλη

μέσω τής κοινωνικής αποτοξίνωσης που θα επέρχετο.

Δεν το έπραξε·

όλο λόγια, λόγια, λόγια,

τα οποία έφτασαν από κάποια στιγμή και μετά

να εξαγριώνουν όλους τούς υγιείς φιλάθλους,

όπως και κάθε πολίτη

που αισθανόταν ιδεολογική συμπάθεια-συγγένεια με την Αριστερή Κυβέρνηση.  

 

Τι κρίμα·

η ίδια μεγαλοστομία και η ίδια ραθυμία επιδείχθηκαν από τον «ΣΥ.ΡΙΖ.Α.».

και σε άλλα φλέγοντα ζητήματα

που θα τού προσέφεραν -εάν τα είχε περατώσει-

ένα συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στην επερχόμενη (ακρο)δεξιά λαίλαπα.

Χρειάστηκε να έρθει το εκκωφαντικό χαστούκι στις Ευρωεκλογές,

ώστε -μόλις ενάμιση μήνα προ των Εθνικών Εκλογών-

να επιχειρήσει το Υφυπουργείο Αθλητισμού να τρέξει θέματα

όπως το γήπεδο τού Παναθηναϊκού.

Ήταν απελπιστικά αργά…

 

*** Ένα καλό έκαναν ο «ΣΥ.ΡΙΖ.Α.» και ο Γιώργος Βασιλειάδης στον Αθλητισμό· 

επανέφεραν το Ελληνικό Ποδόσφαιρο και το Ελληνικό Μπάσκετ στη Δημόσια Τηλεόραση

(και συνεπαγωγικώς την «Ε.Ρ.Τ.» στα τηλεχειριστήριά μας και στις υψηλές θεαματικότητες).

 

Βεβαίως,

οι τιμητές έσπευσαν να ηχορυπάνουν και να μολύνουν αυτήν την προσπάθεια,

κάνοντας ψευδεπιγράφως λόγο για κατασπατάληση τού Δημοσίου Χρήματος

και για ληστεία εις βάρος τού Έλληνα Πολίτη·

τιμητές ορμώμενοι από πολιτικά και ποδοσφαιρικά παράκεντρα,

που στην ουσία δεν τούς καίγεται καρφί αν κατασπαταλάται το Δημόσιο Χρήμα

και το μόνο που τούς νοιάζει διαχρονικά

είναι να συμμετέχουν -οι ίδιοι και τα αφεντικά τους- αδιαλείπτως στη Ρεμούλα.

Όμως, οι υποκριτικές οιμωγές έσβησαν προσωρινώς,

διότι πλέον σε κάθε σπίτι τής επικράτειας ακουγόταν η ατμόσφαιρα τού γηπέδου.

 

Όμως, ακόμη και αυτό το θετικό στοιχείο της,

η προηγούμενη κυβέρνηση το διαχειρίστηκε με τέτοιον τρόπο στο τέλος τής θητείας της,

ώστε να παράγει, έως και σήμερα, απόνερα.

Ο «ΣΥ.ΡΙΖ.Α.» έκανε μία εξαιρετική πρόταση στις -έως και πέρυσι- «άστεγες» ομάδες,

για συνέχιση τής συνεργασίας με την «Ε.Ρ.Τ.» και για τη σεζόν 2019-20,

ενώ πλέον ερχόταν και ο νταμπλούχος Π.Α.Ο.Κ. να ενταχθεί στο «μπουκέτο».

Ιδεώδης η συνθήκη,

αλλά η πρόταση και η διαπραγμάτευσή της έμειναν μετέωρες,

καθώς ο «ΣΥ.ΡΙΖ.Α.» -όπως είχε ήδη προδιαγραφεί- έχασε τις Εκλογές.

 

Ήδη, βέβαια, οι διοικούντες τον Ολυμπιακό

(οι οποίοι έχουν μετατρέψει έναν μεγάλο σύλλογο σε… «κουτσομπόλα τής γειτονιάς»,

που στήνεται πίσω από τις γρίλιες για να ελέγχει τις ζωές των άλλων),

είχαν αναπτύξει μία ακόμη version τής λαϊκίστικης ρητορικής τους

και δήθεν κόπτονταν για τα λεφτά που θα έφευγαν από την τσέπη τού Έλληνα Πολίτη

και θα επήγαιναν στα ταμεία τού Π.Α.Ο.Κ.·

το γεγονός ότι σε οικονομικό -και όχι μόνο- επίπεδο,

ο Ολυμπιακός υπήρξε επί πολλά χρόνια

η χαϊδεμένη ομάδα τής Κρατικής -και ουδόλως Δημόσιας- Τηλεόρασης,

ήταν μία ανθυπολεπτομέρεια

που δεν θα άφηναν οι διοικούντες του να τούς χαλάσει τη (μυθ)ιστορία.

 

Η ρητορική τού Ολυμπιακού υϊοθετήθηκε ακαριαία από την κυβέρνηση τού Κούλη Μητσοτάκη·

ουδείς, φυσικά, εξεπλάγη από αυτήν την εξέλιξη,

διότι -όπως γνωρίζουμε όλοι-

ο Βαγγέλης Μαρινάκης υπήρξε πολύπτυχος χορηγός τής «Νέας Δημοκρατίας»

καθ’ όλην τη διάρκεια τής λυσσαλέας προσπάθειάς της για επανάκτηση τής Εξουσίας.

 

Η κατάσταση έγινε ακόμη πιο σύνθετη

λόγω τής εμπλοκής τής συνδρομητικής πλατφόρμας·

η «NOVA» έκανε τις δικές της προτάσεις,

εκμεταλλευόμενη το γεγονός

ότι η «Ε.Ρ.Τ.» δεχόταν να θέσει σε ισχύ τη συμφωνία που είχε συνάψει ο «ΣΥ.ΡΙΖ.Α.»,

μόνο στην περίπτωση που οι εμπλεκόμενες ομάδες συναινούσαν σε μεγάλο «κούρεμα»

στα ποσά που επροτίθετο να τούς έδινε η προηγούμενη κυβέρνηση.

 

Η «καυτή πατάτα» είχε το όνομα «Π.Α.Ο.Κ.».

Δικαιωματικά ο σύλλογος που κατέκτησε αήττητος το περυσινό πρωτάθλημα

και ανεδείχθη δικαιότατα -και πέραν κάθε αμφισβήτησης- νταμπλούχος,

ζητούσε μία συμφωνία εφάμιλλη τής υπεραυξημένης τρέχουσας δυναμικής του.

Εδώ, λοιπόν, το τεράστιο στοίχημα για τη «NOVA» ήταν 

-ανεξάρτητα από την επίτευξη ή τη μη επίτευξη συμφωνίας με την «Π.Α.Ε. Π.Α.Ο.Κ.»-

να απέφευγε την ταύτιση με τη ρητορική τής «Π.Α.Ε. Ολυμπιακός»·

μία εταιρεία, μία επιχείρηση,

η οποία έχει -δυνητικά- ως πελατειακό «target group» της όλους τούς Έλληνες,

οφείλει να είναι εξαιρετικά προσεκτική και αντικειμενική στους χειρισμούς της.

 

Με τη χθεσινή ανακοίνωσή της,

η «NOVA» έχασε παταγωδώς αυτό το τεράστιο στοίχημα.

Μάλιστα,

αναγιγνώσκοντας το σχετικό κείμενο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της,

θυμήθηκα την εφάμιλλης αποτυχίας διαφήμιση γνωστής πιτσαρίας

που λίγες ημέρες προ των εκλογών ετερμάτισε τη Μονομέρεια

και εν’ τέλει το promotion της μετετράπη σε άκρως ζημιογόνο μπούμερανγκ.

 

*** Η ανακοίνωση τής «NOVA» κατά τού Π.Α.Ο.Κ. ήταν απολύτως μονομερής

και κόντρα σε κάθε Αρχή τού Μάρκετινγκ, τής Επικοινωνίας και των Δημοσίων Σχέσεων.

Μάλιστα,

οι συντάκτες τής ανακοίνωσης επεχείρησαν -με σχετικώς έντεχνο τρόπο-

να καταστήσουν συγκαλυμμένη τη μονομέρειά τους,

αλλά οι Λεπτομέρειες προδίδουν πάντα τις Πραγματικές Προθέσεις.

 

Πάμε να δούμε τα κομβικά σημεία τής παντελώς άστοχης και μεροληπτικής ανακοίνωσης,

η οποία ήδη δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στη «NOVA»

και στη σχέση της με τον Π.Α.Ο.Κ. και τον κόσμο του…

 

«…Την ίδια στιγμή η Nova έχει συμφωνία με τις τρεις δημοφιλέστερες ομάδες,

ΑΕΚ, Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό,

καθώς και με ΑΕΛ, Αστέρα Τρίπολης, Βόλο και Πανιώνιο.».

 

Πραγματικά,

μιλάμε για αλήστου ανεκδιηγήσεως υποτίμηση τού Π.Α.Ο.Κ.

και για τον «Ορισμό τού Αυτοκτονικού Μάρκετινγκ».

Ακόμη κι αν κάποιος πελάτης σου ή συνεργάτης σου

είναι τέταρτος στην ιεραρχία (σου) και στις ιεραρχήσεις σου,

δεν τού το λες δημοσίως, δεν τού το φτύνεις στα μούτρα.

 

Η υποκρισία δε, και η προσπάθεια συγκάλυψης τής μονομέρειας,

έρχεται να προδοθεί από μία σημειολογία που θα σάς επισημάνω ευθύς αμέσως

(οι πιο παρατηρητικοί ενδεχομένως να την έχετε ήδη προσέξει).

 

Οι ομάδες αναφέρονται με αλφαβητική σειρά.

Όμως, αυτή η εξισορροπιστική αναφορά αποδομείται σε βατερλοειδή βαθμό,

όταν στην ίδια παράγραφο γίνεται λόγος για τις «τρεις δημοφιλέστερες ομάδες».

Δεν μπορείς να μπαίνεις μόνος σου σε διαδικασία σύγκρισης

και στην αμέσως επόμενη πρότασή σου να υποδύεσαι τον ισορροπιστή.

 

Σε απλά Ελληνικά,

αφού οι συντάκτες τής ανακοίνωσης τής «NOVA»

απεφάσισαν να κάνουν λόγο για τις δημοφιλέστερες ομάδες

(επιχειρώντας σαφώς να μειώσουν την τρέχουσα δυναμική τού Π.Α.Ο.Κ.),

δεν θα έπρεπε η σειρά να είναι αλφαβητική, αλλά ιεραρχική.

Όμως,

ακριβώς επειδή γνωρίζαν’ ότι η ανακοίνωσή τους

συντάσσεται ευθέως με τη ρητορική των διοικούντων τού Ολυμπιακού,

απέφυγαν τη σειρά «Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, Α.Ε.Κ.» για να μην καρφωθούν.

Και καρφώθηκαν. Αγρίως.

 

Προς επίρρωσιν τής άποψης που εκφράζω,

έρχεται η αμέσως επόμενη πρόταση τής ανακοίνωσης..:

«Όσον αφορά τους ΠΑΟΚ και ΟΦΗ,

οι οποίοι δεν έχουν ανακοινώσει ακόμα

την τηλεοπτική τους “στέγη” για την επόμενη σεζόν…».

Όπως θα διαπιστώνετε, εδώ η αλφαβητική σειρά έχει πάει περίπατο·

έτσι, ο Ο.Φ.Η. υποχωρεί στο… λεξικό,

καθώς μπαίνει μπροστά ο δημοφιλέστερος Π.Α.Ο.Κ..

Η φράση «Δύο μέτρα και δύο σταθμά» στην απόλυτη εκδοχή της…

 

Βεβαίως, όλα αυτά αποκτούν ήσσων σημασία,

όταν διαβάζουμε την άκρως επιθετική και τραχύτατη συνέχεια· 

εκεί που πλέον η ανακοίνωση μετατρέπεται σε απροκάλυπτο πολιτικό μανιφέστο

κατά τής κυβέρνησης τού «ΣΥ.ΡΙΖ.Α.»

και σε αντίλαλο των θέσεων τής «Νέας Δημοκρατίας» και τής «Π.Α.Ε. Ολυμπιακός»:

«Όσον αφορά τους ΠΑΟΚ και ΟΦΗ,

οι οποίοι δεν έχουν ανακοινώσει ακόμα

την τηλεοπτική τους “στέγη” για την επόμενη σεζόν,

αυτό αποτελεί καθαρά επιχειρηματική τους απόφαση η οποία έχει αρκετό ρίσκο,

καθώς φαίνεται να έχουν μείνει ακόμη στις υποσχέσεις

και στα υπέρογκα έως παράλογα ποσά

που τους έταζε προεκλογικά η προηγούμενη κυβέρνηση.»

 

Εδώ πια μένεις ενεός με τη χρησιμοποιούμενη φρασεολογία.

Μία εταιρεία τοποθετείται για το «αρκετό ρίσκο» δύο άλλων εταιρειών

με τις οποίες μέχρι πρότινος συνεργαζόταν.

Αμέσως μετά

-και έχοντας καταστεί σαφές ότι ο Ο.Φ.Η. αναφέρεται ως… στάχτη στα μάτια μας- 

τα ποσά που διεκδικεί ο νταμπλούχος Π.Α.Ο.Κ.

χαρακτηρίζονται «υπέρογκα έως παράλογα»

(σημειωτέον ότι η «NOVA» έκανε στον «Δικέφαλο τού Βορρά» μία πρόταση

που υπολείπεται ακόμη και εκείνης που υπέβαλε στον έκπτωτο Παναθηναϊκό).

Και στο τέλος έρχεται η κορύφωση,

με τη χρήση τού κακόφημου ρήματος «έταζε»

και την ευθεία σύνδεσή του με την «προηγούμενη κυβέρνηση».

Μιλάμε για «Μνημείο Μονομέρειας».

 

Ατυχώς, υπήρχε και «κερασάκι στην τούρτα»,

το οποίο βρισκόταν στο τέλος τής ανακοίνωσης

υπό τη μορφή προσβλητικής νουθεσίας..:

«…το βέβαιο είναι

ότι και οι ομάδες πρέπει να ξεχάσουν την κρατική ενίσχυση

ως σανίδα επιβίωσής τους

και να δημιουργήσουν –έστω και με σημαντική καθυστέρηση-

ένα ανταγωνιστικό προϊόν

αντί να το ρίχνουν στο παρακαλετό προς τον εκάστοτε Υπουργό Αθλητισμού.».

 

Εδώ η Επιστήμη σηκώνει τα χέρια και τα πόδια ψηλά.

Η «NOVA» φαίνεται να ξεχνάει

ότι διαχειρίζεται αυτό το «προϊόν» -είτε απολύτως, είτε μερικώς-

για διάστημα άνω των δύο δεκαετιών.

Επί δύο δεκαετίες,

το Ελληνικό Ποδόσφαιρο ταλανίστηκε από την «Παράγκα»

και από την «Εγκληματική Οργάνωση»,

αλλά η «NOVA» εξέδωσε αυτήν την ανακοίνωση ελέω Π.Α.Ο.Κ..

 

Και επίσης,

με ποιο δικαίωμα η συνδρομητική πλατφόρμα

γίνεται αυτόκλητη προστάτιδα τού -και καλά «εκάστοτε»- Υφυπουργού Αθλητισμού;

(ο «Υπουργός Αθλητισμού» τής ανακοίνωσης, δεν υπάρχει ως αξίωμα). 

Με ποιο δικαίωμα η συνδρομητική πλατφόρμα

μέμφεται συλλόγους με την άκρως μειωτική λέξη «παρακαλετό»; 

 

Επιμύθιο:

Η «NOVA» οφείλει να κάνει την αυτοκριτική της μετά από τούτην την ενέργειά της.

Τα στελέχη της, μάλιστα,

θα έπρεπε να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικά και ουσιωδώς εξισορροπιστικά,

για έναν ακόμη -εξόχως σημαντικό- λόγο..:

Το γεγονός ότι δύο πρώην δημοσιογράφοι τής «NOVA»

ανέλαβαν διαδοχικώς το «Γραφείο Τύπου» τής «Π.Α.Ε. Ολυμπιακός»

(ο Κώστας Καραπαππάς πριν, ο Νίκος Γαβαλάς τώρα),

θα έπρεπε να οδηγεί σε στιβαρές τοποθετήσεις

και όχι σε ανακοίνωση που θα μπορούσε άνετα να έχει εκδοθεί

από τα γραφεία Τύπου τής «Π.Α.Ε. Ολυμπιακός» και τής «Νέας Δημοκρατίας».

 

Διότι τέτοιες επιλογές και τέτοιοι άστοχοι χειρισμοί,

δύνανται να οδηγήσουν μία εταιρεία

-με την οποία έχουμε συνδέσει σημαντικές τηλεοπτικές στιγμές μας- 

να φτάσει να εκδώσει τρικούπειο ανακοίνωση δύο λέξεων..:

«ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕΝ».

 

Ο Αθλητάμπουρας

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης