Κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την αναθεώρηση του πλαισίου φορολόγησης των καυσίμων και ενεργειακών προϊόντων στην Ε.Ε. (έκθεση A. Lulling), στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σπύρος Δανέλλης τοποθετήθηκε υπέρ ενός παγκόσμιου συστήματος φορολόγησης του καυσίμου της ναυτιλίας, τονίζοντας πως η μονομερής εφαρμογή ενός τέτοιου φόρου από την Ε.Ε. δε θα είχε αποτέλεσμα.

«Θα αναφερθώ στην πρόταση κατάργησης των εξαιρέσεων που ισχύουν για τη φορολογία των κλάδων της ναυτιλίας και των αερομεταφορών. Ως στόχος, ο περιορισμός των εκπομπών άνθρακα των δύο κλάδων είναι όχι μόνο θεμιτός, άλλα απόλυτα αναγκαίος. Η ζήτηση για τις υπηρεσίες των δύο κλάδων υπολογίζεται πως θα διπλασιαστεί μέχρι το 2050, και θα ήταν εγκληματικό αν αφήναμε τις εκπομπές άνθρακα να σημειώσουν αντίστοιχη αύξηση.

Ωστόσο η προσέγγισή μας πρέπει να εγγυάται το τελικό αποτέλεσμα. Και οι δύο κλάδοι, και ειδικά η ποντοπόρος ναυτιλία, σε περίπτωση φορολογίας καυσίμου σε επίπεδο Ε.Ε., θα παρουσίαζαν εξαιρετικά σοβαρό ρίσκο «διαρροής άνθρακα», ανεφοδιάζοντας τα πλοία εκτός Ε.Ε. και προσαρμόζοντας τις μεταφορικές διαδρομές τους. Για αυτό το λόγο, για να υπάρξει αποτελεσματικότητα, η φορολόγηση του καυσίμου των πλοίων θα έπρεπε να γίνει αποκλειστικά σε παγκόσμιο επίπεδο».

 marinews

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης