Σε ένα περιβάλλον κατά βάση αρνητικό για τη ναυτιλία, χαμηλών ναύλων αλλά και χαμηλών αξιών των πλοίων, οι ερωτήσεις πότε θα είναι ένας καλός χρόνος να επενδύσει κάποιος και σε τι είδους πλοίο πρέπει να επενδύσει απασχολούν πολλούς, χωρίς να σημαίνει ότι οι απαντήσεις είναι εύκολες.

Ο κ. Θεόδωρος Νταλάκος, του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, συγκέντρωσε ορισμένα κριτήρια που μπορεί να αξιοποιήσει κάποιος στις επενδυτικές του επιλογές κυρίως σε ό,τι αφορά πλοία ξηρού χύδην φορτίου. Η επένδυση, σημειώνει ο αναλυτής, θα πρέπει να έχει τον επαρκή χρόνο ώστε να δώσει την απαιτούμενη απόδοση, συνεπώς η ηλικία του πλοίου, ο υφιστάμενος παγκόσμιος στόλος και το βιβλίο παραγγελιών παίζουν σημαντικό ρόλο.

Στα πλοία τύπου handysize η μελλοντική προσφορά νεότευκτων πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της 1ης Ιουλίου 2012, είναι μικρότερη από ό,τι ήταν ένα χρόνο πριν, κατά 50 και πλέον πλοία. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το 45% του στόλου είναι άνω των 15 ετών, ο αναλυτής εκτιμά ότι η προσφορά σε αυτόν τον τομέα έχει αρχίσει να συρρικνώνεται και μοντέρνα πλοία ή νέες ναυπηγήσεις αυτού του μεγέθους μπορεί να είναι πιο ελκυστικές από τα άλλα μεγέθη.

Στα πλοία τύπου Supramax, σημειώνεται ότι, ενώ ο στόλος αυξήθηκε κατά 300 και πλέον πλοία τον προηγούμενο χρόνο, η μελλοντική προσφορά χωρητικότητας αυξήθηκε μόνο κατά 50 πλοία, γεγονός που σημαίνει ότι η μεγέθυνση του στόλου φθάνει στο peak και σύντομα θα αρχίσει να συρρικνώνεται.

Στα πλοία τύπου Panamax, ο υφιστάμενος στόλος αυξήθηκε κατά 170 πλοία το χρόνο που πέρασε και η μελλοντική προσφορά χωρητικότητας αυξήθηκε επίσης κατά 80 πλοία, επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι στα πλοία τύπου panamax/kamsarmax η προσφορά δεν έχει κορυφωθεί και τα 650 πλοία που βρίσκονται ακόμη στο βιβλίο παραγγελιών θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά. Στο πλοία τύπου Capesize, η μελλοντική προσφορά χωρητικότητας λόγω τη ύφεσης στέλνει ακόμη περισσότερα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία στα διαλυτήρια.

Σε κάθε περίπτωση όμως και ανεξάρτητα από το πότε θα εξέλθει η ναυτιλία από την «κινούμενη άμμο» της υπερπροσφοράς, το ερώτημα είναι αν η ζήτηση θα είναι παρούσα στην «έξοδο».

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης