Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Πιο σπορ, με καινοτόμο ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης κίνησης, νέες υπηρεσίες συνδεσιμότητας αλλά και με νέο λογότυπο Kia, θα έρθει στην Ελλάδα το 3ης γενιάς Kia Ceed.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο μπορεί να έχει τις ρίζες του στην Κορέα, όμως σχεδιάζεται από Ευρωπαίους, συναρμολογείται και κατασκευάζεται στην Ευρώπη και απευθύνεται μόνο σε Ευρωπαίους αγοραστές. Οι Κορεάτες γνωρίζουν καλά ότι άλλες είναι οι απαιτήσεις στην κορεάτικη αγορά και άλλες στην ευρωπαϊκή. 

Τους ενδιαφέρει η ευρωπαϊκή αγορά γι΄ αυτό δεν επεμβαίνουν στις αποφάσεις των επικεφαλής της εταιρείας τους. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι η ποιότητα, η ασφάλεια και τα καλά ποσοστά στις πωλήσεις.

Το 2021 το νέο Ceed έχει δεχτεί τολμηρές και σύγχρονες βελτιώσεις. Το 5θυρο hatchback είναι πλήρως ανασχεδιασμένο στο μπροστινό τμήμα, ενώ αρκετές αλλαγές με πιο σπορ γραμμές έχει δεχθεί και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Έχει νέους κινητήρες και νέα κιβώτια. Άλλα χρώματα, άλλες γραμμές και άλλα πακέτα ασφαλείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το ανανεωμένο Ceed 3ης γενιάς που παράγεται στο εργοστάσιο παραγωγής της Kia στη Zilina της Σλοβακίας θα είναι έτοιμο για όλη την Ευρώπη το τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Το Ceed για την κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία κατέχει το 28% του ευρωπαϊκού μεριδίου αγοράς της Kia και θεωρείται ένας ισχυρός ανταγωνιστής στη C κατηγορία.

Οι επικεφαλής της KIA στην Ευρώπη δεν αρνήθηκαν ακόμη και τις πιο ριζοσπαστικές σχεδιαστικές προτάσεις. Το νέο Ceed έχει άλλη σχεδιαστική φιλοσοφία. Διακρίνεται από ένα πλήρως επανασχεδιασμένο μπροστινό μέρος που διαθέτει το νέο λογότυπο της Kia, ένα απλοποιημένο γραφικό του ονόματος της εταιρείας που αντικατοπτρίζει το motto  «movement that inspires». 

Η εμβληματική μάσκα με τη μορφή «tiger nose», η οποία καθιστά το Ceed ένα αναγνωρίσιμο Kia, αναβαθμίζεται με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα με σατέν χρώμιο πάνω και κάτω για μια κομψή και μοντέρνα εμφάνιση. Στα πλάγια, δύο μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα συμπληρώνουν τον μπροστινό προφυλακτήρα δημιουργώντας μια πιο σπορ εμφάνιση. Στο πίσω μέρος τονίζεται το νέο σήμα της φίρμας.

Υπάρχουν full LED προβολείς που θα είναι ανοιχτοί –νύχτα μέρα– όσο το αυτοκίνητο κινείται. Είναι τα φώτα πορείας που θα λειτουργούν και ως φλας.

Η πεντάθυρη έκδοση GT-Line αποκτά νέους συνδυασμούς λαμπτήρων LED που αποτελούνται από 48 κυψελωτές μονάδες που περιβάλλονται από ένα κόκκινο πλαίσιο. Οι πολυλειτουργικές μονάδες τοποθετούνται σε πέντε σειρές, καλυμμένες με βαμμένο γυαλί.

Εντυπωσιακές είναι και οι ζάντες αλουμινίου που μπορείτε να τις βρείτε σε έξι διαφορετικά στυλ. Οι τρεις από τις έξι ζάντες αλουμινίου είναι καινούριες με πιο έντονα σχέδια. Οι ζάντες είναι 16 ιντσών, ενώ για την έκδοση GT-Line είναι 17 ιντσών και για τις GT εκδόσεις υπάρχουν ζάντες 18 ιντσών με κόκκινες πινελιές.

Τα χρώματα που έχουν επιλέξει οι σχεδιαστές είναι 13, αλλά τα τέσσερα από αυτά, Machined Bronze, Lemon Splash, Yucca Steel Grey και Experience Green, είναι τα πιο εντυπωσιακά.

Ο οδηγός έχει απλώς το έξυπνο κλειδί  και δεν χρειάζεται να το βγάλει από την τσέπη του. Ούτε για να ανοίξει την πόρτα αλλά ούτε για να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα.

Προηγμένοι κινητήρες

Η νέα γκάμα Ceed προσφέρει στους αγοραστές μια ολοκληρωμένη επιλογή κινητήρων βενζίνης 1,5 λίτρων και ντίζελ 1,6 λίτρων που επωφελούνται όλοι από την τεχνολογία Smartstream της Kia καθώς και υβριδικών κινητήρων (MHEV), με ιπποδύναμη που κυμαίνεται από 100PS έως 136PS. 

Η τεχνολογία κινητήρα Smartstream ενσωματώνει την τεχνολογία κινητήρα συνεχούς μεταβαλλόμενης βύθισης βαλβίδων της Kia (CVVD) για βελτιστοποίηση της απόδοσης καυσίμου.

Ο νέος κινητήρας T-GDi 1,5 λίτρων παράγεται στο εργοστάσιο της Kia στη Σλοβακία. Ο κινητήρας Smartstream -αντικαθιστά τον προηγούμενο 1,4 λίτρων T-GDi-  συνδυάζεται είτε με 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7DCT) είτε με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (6MT) και παρέχει ιπποδύναμη 160PS, ενώ έχει μειωμένες εκπομπές ρύπων. 

Ο νέος κινητήρας 1.5T διατίθεται επίσης ως MHEV, ενώ ο diesel 1.6 με 136PS διατίθεται μόνο ως 48V υβριδικός που μπορεί να συνδυαστεί είτε με το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο (iMT) είτε με 7DCT κιβώτιο.

Οι τελευταίες αναβαθμίσεις στο Ceed εισάγουν επίσης την τεχνολογία MHEV και DCT στον βενζινοκινητήρα 1.0 turbo για πρώτη φορά, παρέχοντας έτσι στους πελάτες τη δυνατότητα περαιτέρω μείωσης των εκπομπών ρύπων του κινητήρα. 

Το σύστημα iMT «clutch-by-wire» συμβάλλει στη βελτιωμένη απόδοση καυσίμου του συστήματος MHEV και στη μείωση των εκπομπών CO2, διατηρώντας παράλληλα την αίσθηση του οδηγού ενός συμβατικού χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.

Τώρα το χειρόφρενο είναι με ηλεκτρονικό διακόπτη, πιο εύκολο στη χρήση.

Εσωτερικά
Το εσωτερικό του Ceed συνδυάζει ένα μοντέρνο στιλ με εμφάνιση και αίσθηση με εξαιρετική λειτουργικότητα και υπερσύγχρονη τεχνολογία. Μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών, που έχει βελτιωμένα γραφικά, συνδυάζεται με μια άλλη οθόνη 10,25 ιντσών.

Ο χρωματισμός της μιας ένδειξης στο ταμπλό αλλάζει ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. H δεύτερη οθόνη των 10,25 ιντσών χρησιμεύει για την ψυχαγωγία, την τηλεματική και την πλοήγηση.

Το καλό στο νέο Ceed που θα έρθει στο τέλος της χρονιάς είναι ότι διαθέτει ένα νέο λογισμικό που επιτρέπει στους χρήστες να συνδέονται εξ αποστάσεως με το αυτοκίνητό τους μέσω της εφαρμογής smartphone Kia Connect και να χρησιμοποιούν διάφορες ενσωματωμένες λειτουργίες για τη βελτίωση της αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας με το αυτοκίνητο. 

Η οθόνη πλοήγησης συνδυάζεται με ένα σύστημα ήχου οκτώ ηχείων JBL Premium με σύνδεση Bluetooth για δημιουργία απρόσκοπτης σύνδεσης μεταξύ ατόμων και συσκευών.

Τα καθίσματα διατίθενται σε εννέα χρώματα, τέσσερα από τα οποία είναι νέα ενώ στις επιλογές περιλαμβάνονται τα δερμάτινα καθίσματα από μαύρο σουέντ με ραφές σε αντίθεση με γκρι στο GT line και κόκκινη υπογραφή GT. Το αυτοκίνητο δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό με την πανοραμική ηλιοροφή.

Και μια που είπαμε για τα καθίσματα να επισημάνουμε ότι το Ceed έχει θερμαινόμενα και αεριζόμενα μπροστινά καθίσματα. Θερμαινόμενα είναι και τα πίσω καθίσματα. Μάλλον για την Ελλάδα τα θερμαινόμενα καθίσματα είναι περιττά.

Τεχνολογία-Ασφάλεια

Η «Μεταφορά προφίλ χρήστη» επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν αντίγραφα ασφαλείας των προτιμήσεών τους στο Kia Connect μέσω του cloud και να μεταφέρουν ρυθμίσεις από το ένα όχημα στο άλλο. 

Η ανανεωμένη γκάμα Ceed προσφέρει κορυφαία επίπεδα ασφάλειας, ευκολίας οδήγησης και τεχνολογιών στάθμευσης χάρη στην ενισχυμένη σουίτα προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) που συμβάλλουν στη μείωση πολλών από τους εγγενείς κινδύνους και το άγχος της οδήγησης, προστατεύοντας τους επιβάτες και άλλους χρήστες του δρόμου σε κάθε ταξίδι.

Στο νέο Ceed υπάρχει το Blind-spot Collision-Hindance Assist (BCA)  που σε περίπτωση κινδύνου αρχικά παρέχει μια προειδοποίηση. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει και αυξηθεί ο κίνδυνος σύγκρουσης, τότε επεμβαίνει το BCA, που ελέγχει ενεργά το όχημα για να αποφύγει τη σύγκρουση.

Το Driver Attention Warning (DAW +) έχει αναβαθμιστεί ώστε να περιλαμβάνει κορυφαία τεχνολογία προειδοποίησης αναχώρησης οχήματος, η οποία παρέχει μια οπτική ειδοποίηση στην οθόνη για να ενημερώνει τον οδηγό ότι το μπροστινό όχημα  ξεκινάει, όπως στα φανάρια ή σε κίνηση.

Άλλες τεχνολογίες του ADAS που εξακολουθούν να είναι διαθέσιμες στο νέο Ceed περιλαμβάνουν:   

Αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης  (FCA), η οποία ανιχνεύει όχι μόνο αυτοκίνητα και πεζούς αλλά και ποδηλάτες. 
Lane Keep Assist: Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. 
Intelligent Speed Limit Warning: Έξυπνη προειδοποίηση ορίου ταχύτητας. 
Manual Speed Limit Assist: Χειροκίνητη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας. 
High Beam Assist: Υποβοήθηση χρήσης προβολέων. 

Οι τεχνολογίες ADAS που παρέχουν ευκολία στον οδηγό έχουν επίσης βελτιωθεί. Το Lane Follow Assist (LFA) μπορεί πλέον να ενεργοποιηθεί ανεξάρτητα από το Smart Cruise Control (SCC), το οποίο επιτρέπει στην Kia να προσφέρει LFA και σε χειροκίνητες εκδόσεις.

Σε προηγούμενα μοντέλα, το πάτημα του πεντάλ φρένου απενεργοποιούσε το SCC και κατά συνέπεια και το LFA. Με αυτή τη νέα προσθήκη, το LFA μπορεί να χρησιμοποιηθεί πιο συχνά και σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης όπου ενδέχεται να μην απαιτείται έλεγχος ταχύτητας.

Οι ελιγμοί στάθμευσης βελτιώνονται επίσης με την προσθήκη του Rear-View Monitor (RVM) με διακόπτη για την ενεργοποίηση της πίσω κάμερας. Κατά την αναστροφή σε χώρο στάθμευσης, το RVM εμφανίζει μια εικόνα του χώρου για να βοηθήσει με τη στάθμευση.

Το RVM διαθέτει τώρα έναν διακόπτη που μπορεί να ενεργοποιηθεί κατά την οδήγηση για να επιτρέψει στον οδηγό να δει, μέσω της κάμερας, τι μπορεί να πλησιάζει από πίσω. Μετά τη στάθμευση του οχήματος, το σύστημα Safe Exit Warning (SEW) μπορεί να προειδοποιήσει τους χρήστες εάν ένα όχημα που πλησιάζει ανιχνεύεται από την ανοιχτή πόρτα.

Η προειδοποίηση για την πίσω διασταύρωση έχει επίσης αναβαθμιστεί σε υποστηρικτική τεχνολογία. Η οπίσθια υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης (RCCA) θα ενεργοποιηθεί όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι υπάρχει κίνδυνος με ένα επερχόμενο όχημα προς τα αριστερά ή προς τα δεξιά και να προειδοποιήσει. Μετά την προειδοποίηση, εάν συνεχιστεί ο κίνδυνος, το RCCA βοηθά αυτόματα στο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης για να αποτρέψει τον κίνδυνο.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης