Σε πείσμα των μεσαζόντων και των υποστηρικτών τους που επιθυμούν τη διατήρηση των «κεκτημένων», γεννήθηκαν νέες ιδέες, ελήφθησαν πρωτοβουλίες με την ανατροπή του σάπιου συστήματος που κυριάρχησε στη διαμόρφωση των υψηλών τιμών να φαντάζει πιο εφικτή από ποτέ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτό διότι οι πολίτες ήρθαν σε απευθείας επαφή με τους παραγωγούς, οι οποίοι διαθέτουν τα προϊόντα τους σε πολύ χαμηλές τιμές, στέλνοντας το μήνυμα στα παράσιτα και τους κερδοσκόπους, οι οποίοι απομύζησαν επί δεκαετίες τους καταναλωτές.

Σε μία προσπάθεια να περισώσουν ό,τι μπορούν, έστω και με λιγότερο κέρδος, σαμποτάρουν το κίνημα της αυτό-οργάνωσης, διαθέτοντας προϊόντα σε πιο χαμηλή τιμή. Καθίσταται σαφές ότι δεν ανακάλυψαν τη μείωση των τιμών στο ράφι των σουπερμάρκετ, αλλά αντιδρούν σπασμωδικά με κύριο στόχο τον υπονόμευση του κινήματος, τον επανέλεγχο της αγοράς και τον αποπροσανατολισμό των καταναλωτών. Ενδεικτικό της νέας «στρατηγικής» που χάραξαν τα καρτέλ των τροφίμων και των υπόλοιπων αγαθών είναι πως σε καταστήματα της Βόρειας Ελλάδας και στην Αττική παρατηρήθηκε μείωση των τιμών.

Οι πολίτες αυτοοργανώθηκαν, οι παραγωγοί του μόχθου σήκωσαν το κεφάλι και αποφάσισαν να μην υποκύψουν στο εξής στις πιέσεις των κερδοσκόπων που εδώ και δεκαετίες αφαίμαξαν τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Κάπου εδώ, η zougla.gr στηρίζοντας έμπρακτα τον αγρότη, τον κτηνοτρόφο και τον καταναλωτή ανέλαβε να χτίσει και να ενδυναμώσει τη σχέση εμπιστοσύνης. Από μόνη της αυτή η σχέση είναι ανατρεπτική διότι στο τέλος αυτής της λογικής οι μηχανισμοί- παράσιτα οι οποίοι κυριαρχούν στη διαμόρφωση των τιμών των αγροτικών προϊόντων μπορεί και να εξαφανιστούν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η zougla.gr ανέλαβε πολύ νωρίς να διοργανώσει το αντάμωμα παραγωγών και καταναλωτών. Έτσι φτάσαμε στη διοργάνωση και του δεύτερου Σαββατοκύριακου (31 Μαρτίου-1 Απριλίου) διάθεσης αγροτικών προϊόντων κατευθείαν στον καταναλωτή. Στη δεύτερη αυτή διοργάνωση και πέρα από την πατάτα Νευροκοπίου οι καταναλωτές ανακάλυψαν και άλλα προϊόντα όπως τα τυροκομικά της Κρήτης αρίστης ποιότητας και σε πολύ καλές τιμές, το ελαιόλαδο Μεσσηνίας και το ρύζι Σερρών. Ένα προϊόν που διατέθηκε σε ιδιαίτερα φθηνή τιμή, με τους πολίτες να μένουν άφωνοι, καθώς εδώ και χρόνια πλήρωναν… ακριβά το προϊόν που έβρισκαν στα σουπερμάρκετ. Δεν πέρασαν ημέρες άλλωστε που τα καρτέλ του ρυζιού μπήκαν στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης.

Ο απολογισμός του Σαββατοκύριακου

Απόδειξη όλων των παραπάνω αποτελεί η διάθεση 70 τόνων φθηνής και ποιοτικής πατάτας, σε διάφορες συσκευασίες, στην Κηφισιά, ενώ παράλληλα οι πολίτες αγόρασαν δύο τόνους φθηνών τυροκομικών προϊόντων από την Κρήτη.

Εντυπωσιακός ήταν επίσης ο απολογισμός της διάθεσης προϊόντων στο Χαϊδάρι, με τη zougla.gr να στηρίζει την εκδήλωση. Περισσότερες από 2.000 οικογένειες εφοδιάστηκαν με 70 τόνους πατάτας Νευροκοπίου, εκ των οποίων 7 τόνοι διανεμήθηκαν δωρεάν σε άπορους του δήμου, εννέα τόνους ρύζι από την ΕΑΣ Σερρών και δέκα τόνους καθαρό παρθένο ελαιόλαδο από τον συνεταιρισμό ελαιοπαραγωγών Μεσσηνίας.

Εδώ θα πρέπει να ευχαριστήσουμε τους εθελοντές, τους υπαλλήλους των Δήμων Κηφισιάς, Νευροκοπίου, την ελληνική ζυθοποιία FIX που πρόσφερε απλόχερα παγωμένη μπύρα στους πολίτες. Εργαζόμενοι του e-shop, Δημοσιογράφοι, τεχνικοί της zougla.gr και του zougla radio ήταν εκεί για να συνδράμουν στο έργο.

Σας προσκαλούμε να προστρέξετε σε μελλοντικές πρωτοβουλίες της εφημερίδας. Οι αγρότες δεν είναι μόνοι τους, έχουν εμάς, έχουν εσάς τους καταναλωτές που είστε η κινητήρια και καταλυτική δύναμη η οποία μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα.

Ο κύκλος δεν κλείνει εδώ…

Παρακολουθήστε καρέ-καρέ την υπαίθρια γιορτή της Κυριακής:


(Δωρεάν και άφθονη μπύρα FIX)


(Τυροκομικά προϊόντα από την Κρήτη)


(Η εκδήλωση στο Χαϊδάρι)

Παρακολουθήστε τι δήλωσε ο αντιδήμαρχος Κηφισιάς Β. Σιδέρης στο zougla radio:


Παρακολουθήστε τι δήλωσε ο δήμαρχος Χαϊδαρίου Δ. Μαραβέλιας στο zougla radio

(Ο απολογισμός)

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης