Έρχονται οι κλειστοί προϋπολογισμοί ανά θεραπευτική κατηγορία σε συνδυασμό με την ενσωμάτωση υποχρεωτικών θεραπευτικών πρωτοκόλλων, ως άμεση μνημονιακή υποχρέωση.
Με λίγα λόγια μπαίνει «κόφτης» στο κόστος θεραπείας ανά κατηγορία και ακόμη χειρότερα για ορισμένες περιπτώσεις ασθενών ενσωματώνονται υποχρεωτικά θεραπευτικά πρωτόκολλα, που ενδέχεται να αποτελέσουν έναν παράλληλο κόφτη για τις δαπανηρές θεραπείες.

Πέντε παρεμβάσεις στο χώρο του φαρμάκου φέρνει το τέταρτο μνημόνιο με κύριο χαρακτηριστικό την κυριαρχία των γενόσημων Πρόκειται ουσιαστικά για μνημονιακό έλεγχο της φαρμακευτικής δαπάνης και μάλιστα αυστηρό, που όμως έχει άμεση σύνδεση με το κόστος θεραπείας διαγνωσμένης νόσου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αυτή και άλλες πέντε παρεμβάσεις στο χώρο του φαρμάκου φέρνει το τέταρτο μνημόνιο με κύριο χαρακτηριστικό την κυριαρχία των γενόσημων στην αγορά σε βάρος των ακριβώς φαρμάκων ή στην επιβάρυνση των ασφαλισμένων όταν επιλέγουν ή έχουν ανάγκη σύγχρονα πρωτότυπα φάρμακα.

Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός παρουσίασε στους εκπροσώπους του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ) τη δέσμη των μέτρων που έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς στις πρόσφατες διαπραγματεύσεις για το κλείσιμο της αξιολόγησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός

Παράλληλα, αλλάζουν οι προϋποθέσεις εισαγωγής των νέων φαρμάκων στη θετική λίστα αυτοματοποιώντας ουσιαστικά τη διαδικασία.

Ειδικότερα:

α) τα νέα φάρμακα θα εισάγονται στη θετική λίστα με την προϋπόθεση ότι κυκλοφορούν σε 9 κράτη- μέλη της Ε.Ε, αποζημιώνονται σε 6 από αυτά εκ των οποίων τα τρία διαθέτουν σύστημα αξιολόγησης τεχνολογιών υγείας (ΗΤΑ).

β) εισάγονται κριτήρια αξιολόγησης τεχνολογιών υγείας, τα οποία είναι η ανεκπλήρωτη ιατρική ανάγκη, η προστιθέμενη θεραπευτική αξία του υπό αξιολόγηση φαρμακευτικού προϊόντος σε σχέση με τις υφιστάμενες θεραπείες, η αξιοπιστία των στοιχείων της κλινικής τεκμηρίωσης και η σχέση κόστους- οφέλους μετά από συνεκτίμηση των δημοσιονομικών επιπτώσεων στη δημόσια φαρμακευτική δαπάνη σε συνάρτηση με τα φαρμακο-επιδημιολογικά δεδομένα της χώρας.

Εισάγεται δηλαδή ένα παράπλευρος κόφτης στα νέα φάρμακα εάν αυτά δεν πληρούν όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις υγείας.

Παράλληλα, επιβάλλεται ενοποιημένο rebate όγκου με επιπλέον επιβάρυνση 25% για τα νέα on patent φάρμακα και μέχρι να υπάρξει διαπραγμάτευση της τιμής αποζημίωσής τους.
Ουσιαστικά τα πρωτότυπα φάρμακα γίνονται ακόμη πιο ακριβά για τους ασθενείς μέχρι να απελευθερωθεί η πατέντα και να αρχίσει η διαπραγμάτευση της τιμής τους.

Υιοθετείται, δε, διασύνδεση της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης με την Επιτροπή Θετικής Λίστας και συνεκτίμηση του αποτελέσματος της διαπραγμάτευσης με τα υπόλοιπα κριτήρια της θετικής λίστας (πρόκειται για τη λίστα με τα φάρμακα που αποζημιώνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία).

Ταυτόχρονα, υιοθετούνται μέτρα για την προώθηση των γενοσήμων και μάλιστα με ποσοστιαίους στόχους συνταγογράφησης ανά γιατρό, αλλά και με ειδικό οικονομικό κίνητρο για τα φαρμακεία.

Τέλος οι όποιες επιβαρύνσεις του συστήματος θα επιχειρηθεί να ισοσταθμιστεί από την αξιολόγηση και τον έλεγχο της συνταγογραφικής συμπεριφοράς των γιατρών από τον ΕΟΠΥΥ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης