Πόσο μπορεί να στοιχίσει η αποκομιδή μπαζών από έναν μικρό καταυλισμό αθίγγανων, στην καρδιά ενός δήμου όπως αυτός του Χαλανδρίου; Ούτε λίγο ούτε πολύ… 911.000 ευρώ, σύμφωνα με την τιμολόγηση για την περάτωση των σχετικών εργασιών, που έλαβαν χώρα πριν από 3 χρόνια και αφορούν στον καταυλισμό που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τη στάση του Μετρό «Νομισματοκοπείο».

Οι ενστάσεις και οι καταγγελίες αναμενόμενες, εν τούτοις το… κολοσσιαίο αυτό έργο αποκομιδής μπαζών, που κόστισε στον ελληνικό λαό όσο… η ανέγερση πολυτελών κτιρίων, έγινε κανονικά, με τα εύλογα ερωτήματα να ανακύπτουν, σε μια περίοδο που η χώρα βυθίζεται εξαιτίας της αθρόας κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος που γινόταν επί σειρά ετών. Η zougla.gr ξαναφέρνει στο φως μια «περίεργη» υπόθεση που διχάζει ακόμη το Χαλάνδρι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η αρχή του νήματος απαντά την 1η Ιουνίου του 2006, όταν το Δημοτικό Συμβούλιο του Χαλανδρίου πήρε την απόφαση για τον καθαρισμό της περιοχής στον οποίο διαβιούν αθίγγανοι, στα σύνορα με την Αγία Παρασκευή. Το θέμα, το οποίο χαρακτηρίστηκε ιδιαίτερα σημαντικό και επείγον, καθώς συνέτρεχαν «λόγοι δημόσιας υγείας», θα καλυπτόταν από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων, αφού ειδικά για την περιοχή η Περιφέρεια Αττικής διέθετε το ποσό των 2 εκατομμυρίων ευρώ για «έργα υποδομής». Έτσι, το ΔΣ του Χαλανδρίου έκρινε ότι το «προτεινόμενο πρόγραμμα καθαρισμού και απορρύπανσης της εν λόγω περιοχής περιλαμβάνει την περισυλλογή με μηχανικά μέσα των επιφανειακών και ανεξέλεγκτων αποθέσεων απορριμμάτων, μπαζών και ογκωδών και μεταφορά αυτών σε κατάλληλο χώρο απόθεσης».

Για να εκτελεστεί το παραπάνω πρόγραμμα «θα απαιτηθεί η μίσθωση οχημάτων, μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού για την περισυλλογή, αποκομιδή και μεταφορά των απορριμμάτων/μπαζών/ογκωδών στο χώρο διάθεσής τους». Έτσι λοιπόν κρίθηκε ότι τα οχήματα, μηχανήματα και ο λοιπός εξοπλισμός που χρειάζεται να μισθωθούν για να καθαρίσουν από μπάζα μια περιοχή μερικών τετραγώνων, θα είναι 24 ανατρεπόμενα φορτηγά, 5 ερπυστριοφόροι φορτωτές, 3 ερπυστριοφόρες τσάπες, 6 διαμορφωτήρες και προωθητήρες γαιών, 2 βυτία νερού και 14 εργάτες, που θα πρέπει να δουλεύουν επί 74 συνεχόμενες ημέρες! Το κόστος όλου αυτού του εξοπλισμού για αυτό το διάστημα ανέρχεται στα 911.000 ευρώ. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Στάθης Ανδρεόπουλος, υποψήφιος δήμαρχος Χαλανδρίου και επικεφαλής του συνδυασμού «Χαλάνδρι Όμορφη Πόλη», καταγγέλλει στο φακό της zougla.gr τη σύμβαση του έργου, ενώ τονίζει ότι το παραχθέν έργο δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση το κοστολόγιο των 911.000 ευρώ.

/bestof/!2010/110510/andreopoulos.flv

Από το 2006, άλλωστε, και… 11 ημέρες μετά τη δημοσίευση της απόφασης για τη δημοπράτηση του έργου, η δημοτική σύμβουλος Κονδυλία Καρατζά προσέφυγε κατά αυτής της απόφασης στην Περιφέρεια Αττικής. Όπως αναφέρει στην προσφυγή της προς τον περιφερειάρχη, «θεωρούμε ότι το ποσόν για τη συγκεκριμένη περίπτωση είναι υπερβολικό, αυθαίρετο, παράνομο και αποτελεί καταχρηστική άσκηση δικαιώματος (…) καθώς στον κατατεθέντα φάκελο δεν υπήρχε μελέτη των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Χαλανδρίου (η οποία είναι και η μόνη ειδική για την αξιολόγηση και κοστολόγηση των ως άνω εργασιών), απουσίαζε το τοπογραφικό διάγραμμα, ώστε να είναι δυνατόν να προσδιοριστεί η δαπάνη, όπως και η υψομετρική μελέτη του εδάφους, ώστε να προσδιοριστεί ο όγκος των μπαζών».

Έτσι, όπως αναφέρεται στην προσφυγή, «κατόπιν επιτόπιας επισκέψεώς μας διαπιστώσαμε ότι η προς καθαρισμό περιοχή είναι πάρα πολύ μικρή μεταξύ των σπιτιών του οικισμού των τσιγγάνων και ως εκ τούτου είναι ΑΔΥΝΑΤΗ η συγκέντρωση των μηχανημάτων που αναφέρονται -χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «ο χώρος προς καθαρισμό δεν αρκεί ούτε για χώρος στάθμευσης του στόλου των προτεινόμενων οχημάτων», ενώ Ο ΟΓΚΟΣ ΤΩΝ προς ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΜΠΑΖΩΝ ΚΑΙ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ»! «Ως εκ τούτου», καταλήγει η προσφυγή, «το εγκριθέν κατά πλειοψηφία ποσόν του 1.000.000 ευρώ δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα -ίσως να είχε για τη διαμόρφωση χώρου αεροδρομίου»…

Η προσφυγή αυτή απορρίφθηκε ως εκπρόθεσμη, αφού η απόφαση δημοσιεύτηκε στις 2/6/2006 και η προσφυγή κατατέθηκε στις 13/6/2006, οπότε εξέπνευσε οριακά η δεκαήμερη προθεσμία που προβλέπει ο Νόμος για τις ασκήσεις προσφυγών κατά δημοσιευμένων αποφάσεων.

Έτσι, το έργο… ολοκληρώθηκε και το ποσό πληρώθηκε στην τεχνική εταιρεία η οποία το ανέλαβε.

Η zougla.gr, αν και έχουν περάσει 3 χρόνια από την «περάτωση» του έργου, βρέθηκε για επιτόπια έρευνα στον καταυλισμό των αθίγγανων, όπου και συνομίλησε με πολλούς από αυτούς. «Αν έδιναν αυτά τα χρήματα σε εμάς, θα… φτιάχναμε αεροδρόμιο» μας είπαν, ενώ για την περίοδο εκείνη θυμούνται 2-3 φορτηγά να έρχονται στην περιοχή τους για διάστημα όχι περισσότερο της μιας εβδομάδας, που απέχει παρασάγγας από τις 74 ημέρες εργασίας τόσων φορτηγών, τα οποία πάντως πληρώθηκαν αδρά από τον ελληνικό λαό. Παρακολουθήστε το αποκαλυπτικό βίντεο-ρεπορτάζ της zougla.gr.

/bestof/!2010/110510/tsigganoi1.flv

Η zougla.gr επικοινώνησε με τον Δήμαρχο Χαλανδρίου Γρηγόρη Ζαφειρόπουλο, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι το έργο έλαβε χώρα κανονικά όπως προέβλεπε η σύμβαση. Μας έστειλε σχετικές φωτογραφίες από τη διαδικασία καθαρισμού (στις οποίες πάντως δεν φαίνεται ούτε ένας τεράστιος όγκος μπαζών, αλλά ούτε και μια… αρμάδα φορτηγών να εργάζονται πυρετωδώς για τον καθαρισμό τους), αλλά και τον Πίνακα Εργασιών του έργου, ο οποίος απεικονίζει την ημερήσια δαπάνη των 40 φορτηγών, που… εργάστηκαν από τις 5/2/2007 έως τις 7/5/2007. Ο πίνακας αυτός των εργασιών αμφισβητείται τόσο από την αντιπολίτευση του Δήμου όσο και από τους κατοίκους της περιοχής.

Τα συμπεράσματα δικά σας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης