Χτυπημένη από την επάρατο νόσο, έφυγε στα 76 της η Λέλα Παπαδοπούλου, η μεγάλη κυρία του ρεμπέτικου και λαϊκού τραγουδιού. Βρέθηκε στο πάλκο για περισσότερα από 50 χρόνια, με το ακορντεόν αγκαλιά, παίζοντας και τραγουδώντας τα τραγούδια του λαού.

Τραγούδησε στα μεγαλύτερα λαϊκά κέντρα της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της επαρχίας, σε χιλιάδες εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα, στο πλευρό των: Μάρκου, Στράτου, Τσιτσάνη, Παπαϊωάννου, Μοσχονά, Καλδάρα, Τατασσόπουλου, Ζαμπέτα, Λαύκα, Καζαντζίδη, Γαβαλά, Μπιθικώτση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Δεν με κούρασε ποτέ αυτή η δουλειά, όσο σκληρή και άχαρη κι αν είναι. Όσο βαρύ είναι το ακορντεόν, όταν το ανοίγω και πατώ τα πλήκτρα βγαίνει αυτός ο υπέροχος ήχος και με… μεθάει. Έτσι αρχίζω και το τραγούδι. Για το ακορντεόν, το τραγούδι, την καλή λαϊκή μουσική αναπνέω και ζω» είχε δηλώσει σε μία από τις τελευταίες της συνεντεύξεις.

Με σπουδές πιάνου στο ωδείο και δυο κατ’ οίκον δασκάλες μουσικής η κόρη του βιομηχάνου πήρε «άλλο» δρόμο όταν ο πατέρας δεν πήγε καλά με τις δουλειές. Την δεκαετία του ΄50 η Λέλα Παπαδοπούλου με το ακορντεόν ανέβηκε στο πάλκο, από το οποίο κατέβηκε μόνο όταν χτυπήθηκε από την ύπουλη ασθένεια.

Για πρώτη φορά κάθισε στο πάλκο στου Βλάχου στην Ιερά οδό στο Αιγάλεω, με τον Ζαμπέτα. Στο ξεκίνημά της, ήταν περιζήτητη γιατί οι μεγάλοι δημιουργοί της εποχής τη θεωρούσαν φαινόμενο. Έπαιζε όργανο (ακορντεόν) και τραγουδούσε παράλληλα. Και η επιβλητική παρουσία της ηλέκτριζε τον κόσμο που διασκέδαζε: «Είχα πολύ μεγάλο σουξέ στου “Καλαματιανού” στις Τζιτζιφιές το 1953. Τέσσερις γυναίκες ήμασταν μαζί στη σειρά: Σωτηρία Μπέλλου, Πόλυ Πάνου, Μπέμπα Μπλανς κι εγώ. Για μένα ήταν τα πρώτα χειροκροτήματα, τα πρώτα μπράβο, που θα μου μείνουν αλησμόνητα» είχε δηλώσει η ίδια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η μεγάλη επιτυχία ήρθε τη 15ετία 1955-1970. Εμφανίστηκε στα πιο γνωστά για την εποχή εκείνη λαϊκά κέντρα: «Περιβόλας» στη Νίκαια με τον Ιορδάνη Τσομίδη, στην «Τριάνα» του Χειλά στη Λεωφόρο Συγγρού, στου «Κολοκοτρώνη» με Καζαντζίδη – Μαρινέλλα, στου «Τζίμη του Χονδρού» με το συγκρότημα του Πάνου Γαβαλά. Τότε μάλιστα ο Καζαντζίδης έδωσε μάχη μια θερινή σεζόν και πήρε τη Λέλα Παπαδοπούλου από το κέντρο «Βεντέτα» στις Τζιτζιφιές όπου εμφανιζόταν με Πάνο Γαβαλά και Ρία Κούρτη.

Η ίδια είχε δηλώσει για τη γνωριμία της με τον Στέλιο Καζαντζίδη «Έχουμε περάσει πολλές νύχτες όμορφες με τον Στέλιο Καζαντζίδη, όταν είχε χωρίσει με τη Μαρινέλλα, το 1966, πήρε κοντά του τον Γιάννη Παλαιολόγο με το μπουζούκι του και κάποιους άλλους φίλους του κι ερχόταν στο σπίτι μου στο Παλαιό Φάληρο. Ξενυχτούσαμε πίνοντας ουίσκι και τραγουδώντας. Μας εύρισκε το πρωί και βλέπαμε την ανατολή του ήλιου εκείνα τα όμορφα χρόνια».

Η Λέλα Παπαδοπούλου, πολλές φορές, μπήκε στο στούντιο, όπου συμμετείχε ως ακορντεονίστρια σε ηχογραφήσεις δίσκων, αλλά τραγούδησε και συνθέσεις γνωστών δημιουργών του λαϊκού τραγουδιού.

Μεταξύ των τραγουδιών που γύρισε σε δίσκους είναι «Έλα κοντά μου γλυκέ μου αφέντη» του Λαύκα και «Αν ήξερα τι έφταιξα» του Ανέστη Αθανασίου.

Η Λέλα Παπαδοπούλου έκανε δύο γάμους και έχει αποκτήσει τρία παιδιά και τρία εγγόνια. Πρώτος σύζυγος ο τραγουδιστής Γιώργος Παπαδόπουλος με τον οποίο έχει μια κόρη, τη Ζαφειρία, κι ένα γιο, τον Παναγιώτη. Δεύτερος γάμος της με τον Βασίλη Δεληγιάννη, κτηματομεσίτη από τη Δροσιά Χαλκίδας, με τον οποίο έχουν ένα γιο, τον Δημήτρη,

Η νεκρώσιμος ακολουθία θα τελεστεί την Τρίτη στη Δροσιά Χαλκίδας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης