Η προσπέραση του Michael Schumacher στον Fernando Alonso, λίγο πριν από τη γραμμή του τερματισμού στο GP Μονακό, είναι πλέον το θέμα συζήτησης στους χώρους της F1. Στον τελευταίο γύρο, λίγο μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Γερμανός λίγα μέτρα πριν από τον τερματισμό πέρασε τον Ισπανό και πήρε αυτός την 6η θέση κυριολεκτικά στο νήμα. Η προσπάθεια του οδηγού της Mercedes κρίθηκε «παράνομη» από τους αγωνοδίκες, επειδή παρενέβη σαφή κανονισμό.
Έτσι, ο Schumacher, ως παραβάτης, τιμωρήθηκε με ποινή 20 δευτερολέπτων που τον έριξε στη 12η θέση της κατάταξης του αγώνα.
Το άρθρο 40.13 των κανονισμών είναι σαφές. «Αν ο αγώνας τερματιστεί, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα, αυτό θα μπει στο pit lane στο τέλος του τελευταίου γύρου και τα μονοθέσια θα πάρουν την καρό σημαία κανονικά, χωρίς προσπεράσεις».
Η ομάδα της Mercedes GP αποφάσισε να υποβάλει έφεση στην απόφαση των αγωνοδικών να τιμωρήσουν τον Michael Schumacher.
«Σχετικά με την ποινή στον Michael, πιστεύουμε ότι στην πίστα υπήρχε πράσινη σημαία και ο αγώνας δεν τερματιζόταν πίσω από το SC, όπως αναφέρει σαφώς το άρθρο 40.13. Ο λόγος ύπαρξης του SC είχε απομακρυνθεί και από τον αλυτάρχη η πίστα είχε κηρυχθεί καθαρή. Επίσης, μόλις το SC απομακρύνθηκε, οι κριτές κουνούσαν πράσινες σημαίες και υπήρχαν πράσινα φώτα μετά τη γραμμή του SC. Σε προηγούμενες περιπτώσεις που χρειάστηκε να ολοκληρωθεί ο αγώνας πίσω από το SC, οι κίτρινες σημαίες συνέχιζαν να ανεμίζουν, όπως έγινε στη Μελβούρνη το 2009. Στον τελευταίο γύρο συμβουλέψαμε τους οδηγούς μας να μην τα παρατήσουν και να αγωνιστούν μέχρι τη γραμμή του τερματισμού και ο Michael προσπέρασε τον Fernando και τερμάτισε στην 6η θέση. Έχουμε ήδη υποβάλει έφεση στην απόφαση των αγωνοδικών».
Αυτά δήλωσε ο Brawn για το συμβάν στη γραμμή του τερματισμού. Η Mercedes έχει βασίσει την έφεσή της στα πιθανά λάθη των Μονεγάσκων κριτών που είχαν βγάλει τις πράσινες σημαίες, ενώ ο κανονισμός είναι σαφέστατος. Υπομονή, σε λίγες μέρες θα μάθουμε ποιον θα δικαιώσει η FIA.

