Επιμένουν να μη συμμορφώνονται οι τράπεζες με το νόμο περί ρύθμισης χρεών, (Ν 3869/2010). Αποτέλεσμα της μη συμμόρφωσης είναι να καταφθάνουν καθημερινά στο τηλεφωνικό κέντρο του ΚΕΠΚΑ και της ΕΚΠΟΙΖΩ, δεκάδες παράπονα και καταγγελίες δανειοληπτών.
Σύμφωνα λοιπόν με τους παραπάνω φορείς, οι τράπεζες μετέρχονται μεθόδους, που αγγίζουν τα όρια της παρανομίας, παραπλανώντας τους καταναλωτές, με ανακριβείς προφορικές συμβουλές.
Πιο συγκεκριμένα:
– Τράπεζα αρνήθηκε να παραλάβει την έτοιμη αίτηση του καταναλωτή, για την έκδοση της κατάστασης οφειλών του. Η αίτηση ήταν σύμφωνη, με το υπόδειγμα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, αλλά η τράπεζα επέμεινε ο καταναλωτής να υπογράψει το δικό της υπόδειγμα.
-Τράπεζα πίεσε τον καταναλωτή να κάνει διαπραγμάτευση, απευθείας μαζί της και χωρίς να ζητάει την υπαγωγή του, στο νόμο.
– Τράπεζα ισχυρίστηκε ότι έχει εγκύκλιο, από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ότι για να γίνει ρύθμιση οφειλών, ο καταναλωτής πρέπει να αποπληρώσει όλη την οφειλή του, σε 4 χρόνια.
-Τράπεζα ισχυρίστηκε ότι, για να υπαχθεί καταναλωτής, στις ρυθμίσεις του νόμου, πρέπει να είναι άνεργος.
-Τράπεζα ζήτησε εκκαθαριστικό εφορίας, για να διασταυρώσει το Α.Φ.Μ. του καταναλωτή.
Η άρνηση των τραπεζών όσον αφορά στην έκδοση αναλυτικής κατάστασης λογαριασμού κατόπιν αιτήσεως είναι παράλογα απαράδεκτη.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. προειδοποιεί τις τράπεζες ότι την επόμενη φορά, που θα δεχτεί τέτοιες καταγγελίες, θα ενημερώσει επισήμως το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, για να επιβληθούν κυρώσεις και προειδοποιεί ότι θα δημοσιοποιήσει το όνομα της τράπεζας.

