«Ουδέν… καλό αμιγές κακού». Κάπως έτσι θα μπορούσα να πω ότι ξεκίνησε η γνωριμία μου με την έκδοση Ti της Alfa Romeo 159. Αρχικά το… τηλεφώνημα. Η Αγγελική από το γραφείο δημοσίων σχέσεων της Alfa με ενημέρωσε για μια… αλλαγή στο πλάνο των δοκιμών. Μετά την 159, βλέπετε, ακολουθούσε η Spider με τον… κινητήρα δυναμίτη και την τετρακίνηση, για την οποία θα διαβάσετε σε… επόμενο επεισόδιο. «Θα πρέπει να προβούμε σε μια μικρή αλλαγή. Η Spider δε θα είναι έτοιμη τη Δευτέρα, αλλά την Τετάρτη», ακούστηκε από την άλλη άκρη της γραμμής. Δυσανασχέτησα, αλλά δεν το έδειξα. Καλό πράγμα η εγκράτεια. «Θα χρειαστεί να κρατήσετε τρεις επιπλέον ημέρες την 159, μέχρι να ετοιμαστεί», συνέχισε. Η φωνή της Αγγελικής πήρε άμεσα χροιά… αγγελική. Τρεις ημέρες και… νύχτες παραπάνω με την εκρηκτική Ιταλίδα. Ποιος τυφλός βρήκε το φως του και δεν τρελάθηκε; Ευχαρίστησα την υπεύθυνη χωρίς… παράπονα για την αλλαγή.
Τώρα το… κακό που ακολούθησε την ευχάριστη είδηση. Μέσα σε μια εβδομάδα, μαθαίνεις το αυτοκίνητο της δοκιμής. Το περνάς από όλα τα απαραίτητα τεστ. Γίνεται σχεδόν μηχανικά αυτή η διαδικασία. Ένα είδος… βιορυθμού αν θέλετε. Αυτά τα τρία επιπλέον μερόνυχτα μου στοίχισαν τελικά. Δέθηκα με την «πικάντικη» Ιταλίδα. Καλά, εντάξει, όλες η Alfa Romeo σου προκαλούν… εθισμό. Αλλά αυτή τη φορά, η δόση ήταν μεγαλύτερη, με αποτέλεσμα να δυσκολεύομαι να την επιστρέψω. Και να φανταστεί κανείς ότι ακολουθούσε η… πριμαντόνα των Spider. Τι να πει κανείς. Φαινόμενα Alfa. Όσο περισσότερο εκτίθεσαι στην… ακτινοβολία τους, τόσο περισσότερο σου λείπει μετά η λάμψη τους.

Κακά τα ψέματα, δεν υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που σου αφήνουν την αίσθηση μιας Alfa Romeo. Το «πάτημά» της στο δρόμο είναι το κάτι άλλο. Νιώθεις πως δεν υπάρχει στροφή που θα σε κάνει να παρεκκλίνεις της πορείας που έχεις σχηματίσει στο μυαλό πριν την είσοδο σε αυτή. Είναι παιχνίδι για… μεγάλα παιδιά. Ταυτόχρονα, η απαράμιλλη γραμμή της, σε συνδυασμό με το μοναδικό «εσωτερικό» κόσμο της, δημιουργούν συνδυασμό, που δεν αφήνει το μυαλό σε ησυχία. Θέλεις να βρίσκεσαι συνέχεια πίσω από το τιμόνι της. Να… πετάγεσαι στην ΕΒΓΑ της γειτονιάς με το αυτοκίνητο και ας βρίσκεται ένα στενό πιο κάτω. Κι αν δε βρίσκεις να παρκάρεις μετά, κανένα πρόβλημα, βολτάρεις λίγο παραπάνω. Τέτοια εξάρτηση. Μιας και ανέφερα το τιμόνι. Αυτό που φορά η 159 Ti είναι το κάτι άλλο. Ιδανικό, τόσο σε λειτουργία, όσο και σε εργονομία και όψη. Με νέα απόχρωση στη μεταλλική του επένδυση, τραβάει το μάτι αμέσως. Όπως και τα όργανα. Αυτή η επιλογή της κόκκινης… περικύκλωσης στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο ήταν πραγματικά εμπνευσμένη.
Στο δρόμο σου αφήνει μια πιο σπορ αίσθηση. Νομίζεις ότι πάει πιο σβέλτα από τις υπόλοιπες αδελφές της, οι οποίες «φορούν» το ίδιο μηχανικό σύνολο των 2,2 λίτρων. Κι όμως, έχει ακριβώς τα ίδια «άτια». Η διαφορά δε θα έπρεπε να είναι αισθητή, παρά τις πιο σπορ ρυθμίσεις. «Διαβολικά» πράγματα. Πέρα από το τιμόνι και τα εκπληκτικά καθίσματα με το κατακόκκινο έμβλημα της εταιρίας, που σε τυλίγουν ως άλλο γάντι του μπέιζμπολ την μπάλα, ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στις δαγκάνες των φρένων. Και αυτές κατακόκκινες αλλά τετραπίστονες της Brebo. Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό η 159 Τi σταματά με τη… σκέψη. Δεν είναι απότομη η επιβράδυνση, γεγονός που καταδεικνύεται από το γεγονός ότι δεν επεμβαίνει το ABS, αλλά η 159 σταματά λες και έριξες… άγκυρα.
Κατά τα άλλα, προσφέρει ό,τι και οι υπόλοιπες αδελφές της. Μια εκπληκτική μπερλίνα. Όλοι όσοι δεν έχουν βρεθεί πίσω από το τιμόνι της μπορεί να τη χαρακτηρίσουν… οικογενειακό αυτοκίνητο, λόγω πόρτων και χώρου αποσκευών. Όσοι είχαν την εμπειρία, απλώς θα χαμογελάσουν με αυτή τη σκέψη. Κι αυτό διότι είναι κάτι, πολύ, μα πολύ περισσότερο. Είναι σύντροφος και ερωμένη σε πακέτο 2 σε 1. Ο νοών, νοείτω. Από την ημέρα που παρουσιάστηκε, τάραξε τα νερά της κατηγορίας. Για πρώτη φορά μια Alfa Romeo πέρα από την ικανότητα να «στοιχειώνει» τη σκέψη είχε τέτοια ποιότητα κατασκευής. Κάποιοι, μάλιστα, τη χαρακτήρισαν «Γερμανίδα», αλλά ο χαρακτηρισμός είχε αρνητικό ύφος. Λες και ήταν κακό. Δηλαδή, εδώ που τα λέμε είναι, αλλά για τον ανταγωνισμό…

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Η σκέψη να δημιουργηθεί μια πιο πικάντικη πρόταση, για την ήδη καυτή 159. Σε κάνει να αισθάνεσαι ότι οδηγείς μια πιο γρήγορη 159, κι ας έχει την ίδια ιπποδύναμη. Φρενάρει καλύτερα, στρίβει με περισσότερα, προσφέροντας ταυτόχρονα απαράμιλλη άνεση. Τι άλλο να ζητήσεις με περίπου 39 χιλιάρικα;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ALFA ROMEO 159 2,2L Ti
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2.198cc
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ 4-16
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 185/6.500
ΡΟΠΗ 23,4Kgm/4.500
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 225km
0-100 km/h 8,8sec
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ
Διάταξη υπερυψωμένου τετράπλευρου με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ
Πολλαπλών συνδέσμων με αντιστρεπτική ράβδο
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ
Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω
ΒΑΡΟΣ
1490 Κg
ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ
4.6603mm / 1.828mm / 1.417mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ
2.700
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ
405Lit.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9,0Lit/100km
