Η εμπειρία της οδήγησης ενός Opel Astra OPC είναι από αυτές που στοιχειώνουν τη μνήμη. Πέρασαν περίπου δύο χρόνια από την πρώτη επαφή και όμως η συνταγή συνεχίζει να προκαλεί «δονήσεις», ακόμα και τώρα που οι ανταγωνιστές πλήθυναν. Και τι συνταγή είναι αυτή. Πήραν τα παλικαράκια της Opel τον κεραυνό από το σήμα, τον ανακάτεψαν στη μαρμίτα με ολίγες βροντές, προσέθεσαν και θυελλώδεις ανέμους και έτοιμο για το δρόμο. Ό,τι βλέπεις, ή καλύτερα, ό,τι σε προδιαθέτει το «γυμνασμένο κορμί», παίρνεις. Τίποτα περισσότερο, τίποτε λιγότερο. «What you see is what you get», που λένε και τα παιδιά στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Η λέξη «δήθεν» δε χωρά πουθενά στο χαρακτήρα του.
Ξεκινάμε με το σώμα. Το σώμα! Το OPC πρέπει να είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα, ευρείας παραγωγής, που ακόμα και οι τρελαμένοι με τα body kit δε θα έχουν τι να προσθέσουν. Είναι και αυτό το κόκκινο, (της φωτιάς που λένε και οι θηλυκού γένους υπάρξεις), που προκαλεί πραγματικό ηλεκτροσόκ στον εγκέφαλο. Μοιάζει με βλήμα που εκσφενδονίστηκε από την κάνη όπλου και ψάχνει να βρει λυσσαλέα το στόχο του. Το βλέπεις και το ερωτεύεσαι με τη πρώτη ματιά.

Διαφοροποιείται από το «μικρό» GTC των μόλις… 200 ίππων στη μάσκα. Μεγαλύτερη «τσαμπουκαλεμένη» με κυψελοειδή πλέξη και στην πάνω, αλλά και στην κάτω γρίλια. «Μοναδικοτήτων» συνέχεια. Τα κάτω προβόλια είναι «φυτεμένα» πιο μέσα και πιο πλάγια. Από το πλάι το μάτι κολλάει, ερωτοτροπεί για να λέμε την αλήθεια, με τις εκπληκτικές δεκαοκτάρες ζάντες και τις «φλοίδες» ελαστικών (245/40) που τις καλύπτουν. Όλα αυτά πριν παρατηρήσει τo πανέμορφο μαρσπιέ. Στον ουρανό, η διακριτική αεροτομή με το κενό στο κέντρο κάνει τη διαφορά, σε σχέση με την ενιαία του… μικρού, ενώ στα… οπίσθια χάος. Η εξάτμιση βγαίνει στο κέντρο, έτσι για να την καταλαβαίνουν από την αρχή οι επίδοξοι «αντίπαλοι» και να μην μπαίνουν άδικα στον κόπο.
Μετά το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο Astra των 200 ίππων, αλλά και το GTC με την ίδια ιπποδύναμη, ήμουν περίεργος να δω τι διαφορετικό θα μπορούσαν να προσφέρουν 40 ακόμα άλογα. Πολλά αδέλφια, πιστέψτε με. Πολλά. Άλλη ράτσα. Άγρια. 240 άτια, σαν και αυτά τα ελεύθερα, τα άγρια, τα mustang. Ξεχνάς να πατήσεις το μαγικό κουμπάκι «sport» που του δίνει περισσότερη αγριάδα. (πληροφορία άνευ χρεώσεως: κολλήστε το με σελοτέιπ για να μην το ξεχνάτε).
.jpg)
Προσοχή, το OPC δεν είναι ένα αυτοκίνητο που το πάει ο άσχετος. Θέλει γνώση και εμπειρία. Αποσαφηνίζω. Μπορεί να το πάρει ο οιοσδήποτε, αλλά αν δεν ξέρει, οφείλει να εξερευνήσει διεξοδικά τις αρετές του. Διότι είναι αρετές μάχης και πολέμου. Θέλει σεβασμό. 240 ίπποι στους εμπρός τροχούς, ό,τι τεχνολογία κι αν φέρουν, χρίζουν σεβασμού.
Αν δεν ξέρεις τι είναι απαραίτητο να κάνεις, αλλά και το τι έπεται, αν βυθίσεις απότομα το πόδι στο πάτωμα, τότε θα γίνει κουβέντα για… κυνηγό πεζοδρομίων, ατίθασο και αχαλίνωτο αυτοκίνητο.
Οι παλιοί των Renault 5 Turbo, αλλά και των Uno και Punto πάντα με υπερτροφοδότη, θα νομίσουν ότι βρέθηκε επιτέλους το ελιξίριο της νεότητας. Ξέροντας τους χειρισμούς που χρειάζονται για να κινηθούν γρήγορα τα παλιά «μπροστοκούνητα τερατάκια», θα νιώσουν ότι κάποιος καλός θεός ή ότι από μια διαβολική εύνοια της τύχης, τους άφησε να βρουν αυτό που τους στέρησαν οι καθωσπρεπισμοί των επόμενων εποχών. Ένα πραγματικό αυτοκίνητο που απαιτεί τη συμμετοχή τους στην οδήγηση. Εντάξει και η θεία μου η… Μαρίκα το πάει με τα ηλεκτρονικά καλούδια ενεργοποιημένα. Το θέμα είναι να εκμαιευτούν αυτά που πραγματικά μπορεί να δώσει στο χειριστή του. Εάν υπάρχει το «κληροδότημα» ή το πάμε βήμα-βήμα και η αποστολή επιτευχθεί, τότε ένα χαμόγελο θα βρίσκεται μόνιμα χαραγμένο στο πρόσωπο. Διαόλου κάλτσα το αναθεματισμένο. Σου φτιάχνει το κέφι. Θες να παίξεις μαζί του. Θες να οδηγείς.
.jpg)
Καταιγιστική επιτάχυνση, απίστευτα φρένα, «τρελή» ανάρτηση, εξωφρενικός κινητήρας, κάθισμα WRC. Σκληροπυρηνικό, αντρικό! Ειδικά ψηλά, σπέρνει θύελλες και θερίζει καταιγίδες. Τι καταιγίδες, δηλαδή, τυφώνες 5ου βαθμού μάλιστα! Η επιτάχυνση μετά τη δεύτερη εκατοντάδα σε κάνει αφενός να νομίζεις ότι το κοντέρ είναι ελαττωματικό και αφετέρου, όταν συνέλθεις από το σοκ, αντιλαμβάνεσαι ότι η αυτόφωρος διαδικασία ποτέ δε βρισκόταν πιο κοντά σου. Απόλυτος σύντροφος απόδρασης από την, καταθλιπτική στο πλείστο των περιπτώσεων, καθημερινότητα. Και όλα αυτά με περίπου 30 χιλιάρικα.
Έχει και ελαττώματα. Διαθέτει μικρό τασάκι (όποιος ψάχνει το τασάκι στα διακόσια, τσε βάλε, ας μην το πάρει καλύτερα, διότι θα πάρει και κανέναν άλλο στο λαιμό του), δεν κάνει για «νεφροπαθείς» (οι πέτρες από το νεφρό θα πέφτουν βροχή), όπως επίσης και για όλους τους δήθεν. Τους να’ χαμε, να λέγαμε. Το τονίσαμε στην αρχή. Είναι ό,τι δείχνει. Γεννημένο να τρέχει ελεύθερο.
Υ.Γ. Εάν είστε ΚΑΛΟΙ, θα σας πάρει μαζί του…
.jpg)
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
Που υπάρχουν ακόμα, ευτυχώς, κάποιοι άνθρωποι σε υψηλά πόστα, οι οποίοι επιτρέπουν την παραγωγή τέτοιων αυτοκινήτων. Οχημάτων που γίνονται σύντροφοι. Μια πολύ ξεχωριστή δημιουργία, αφιερωμένη στους λάτρεις των αυτοκινήτων με… ψυχή και χαρακτήρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
OPEL ASTRA OPC
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.998cc
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ 4-16
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 240/5.500
ΡΟΠΗ 32,6Kgm/2.400
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 245km
0-100 km/h 6,4sec
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα Μακ Φέρσον, ψαλίδια
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, ελατήρια
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω
ΒΑΡΟΣ 1.310 Κg
ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ 4.290mm / 1.753mm / 1.435mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.614
ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 380Lit.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9,2Lit/100km

