Ρεπορτάζ: Τόνια Κανελλίδου

Η ραγδαία αύξηση της τιμής της βενζίνης αλλά και του πετρελαίου αποτελεί έναν ακόμη σκόπελο για τους πολίτες και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης που πλήττει την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Αντί η τιμή των καυσίμων να μειώνεται προς όφελος των οδηγών, αυξάνεται προδιαθέτοντας άπαντες ότι το καλοκαίρι που έρχεται θα είναι ακόμη πιο δύσκολο από το χειμώνα που πέρασε.

Αν αναλογιστούμε μάλιστα ότι η μέση τιμή αμόλυβδης το Μάρτιο του 2004 ανερχόταν σε 0,81 λεπτά ανά λίτρο και τον Μάρτιο του 2012 έφθασε στα 1,75 ευρώ το λίτρο ( σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων) αντιλαμβανόμαστε ότι η καθημερινή μετακίνηση τείνει να μετατραπεί σε είδος πολυτελείας για πολλούς συμπατριώτες μας.

Τις περισσότερες φορές οι «επικρίσεις» των οδηγών έχουν σαν αποδέκτες τους πρατηριούχους υγρών καυσίμων ανά την επικράτεια. Εκείνοι, όμως, από την πλευρά τους ρίχνουν το μπαλάκι αλλού και συγκεκριμένα στους φόρους τους οποίους, όπως λένε, επιβάλλει η Πολιτεία.

Δείτε τις τιμές της βενζίνης τα τελευταία οχτώ χρόνια


Άμεση μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης

Η zougla.gr επικοινώνησε με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος κ. Μιχάλη Κιούση, ο οποίος είπε: «Το τελευταίο διάστημα η μέση τιμή Ελλάδος έχει περάσει το 1.85 και αυτό οφείλεται σε διεθνή κερδοσκοπία λόγω του εμπάργκο στο Ιράν. Η Ελλάδα έχει την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη και αυτό προέρχεται από το γεγονός ότι έχουμε τους υψηλότερους φόρους. Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα πρέπει να επιτευχθεί άμεση μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης αν δεν πέσουν οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης η βενζίνη δεν είναι θα είναι πλέον προσιτή σε κανέναν σχεδόν Έλληνα καταναλωτή. Στο 1,85  μέση τιμής Ελλάδος το 1,30 είναι οι φόροι». Μάλιστα επισημαίνει ότι «σαν ομοσπονδία κάνουμε συνεχώς προσπάθειες για μείωση των φόρων. Όμως το ζήτημα είναι ότι θα πρέπει να βρεθεί μία λύση μεταξύ των υπουργείων ανάπτυξης και οικονομικών να μπει κάποιου είδους πλαφόν που να κάνει το καύσιμο προσιτό προς τον μέσο Έλληνα καταναλωτή».  

Ακούστε τι δήλωσε στη zougla.gr ο κ. Κιούσης

Στη Νότια Ελλάδα, εκεί όπου οι τιμές των καυσίμων είναι σχεδόν πάντα υψηλότερες οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών βρίσκουν ως δικαιολογία τους φόρους που επιβάλλονται. Χαρακτηριστικά ήταν τα λόγια του προέδρου της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Χανίων, κ. Ευάγγελου Κώτσου:

«Στην πατρίδα μας παίζεται ένα παιχνίδι που είναι καθαρά κερδοσκοπικό. Ενώ οι τιμές πετρελαίου πέφτουν σε διεθνές επίπεδο, στην Ελλάδα αυξάνονται. Χαρακτηριστικά θα σας πως ότι η τιμή διυλιστηρίου στην αμόλυβδη είναι στη χώρα μας από τις υψηλότερες που είχαμε ποτέ. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα εγχώριο κερδοσκοπικό παιχνίδι. Αυτό που εμείς θέλουμε να αναδείξουμε εδώ στα Χανιά με πρωτοβουλία της ένωσης μας είναι να μαζέψουμε όλες τις ενώσεις της πόλης μας για να διαδηλώσουμε έξω από την αντιπεριφέρεια Χανίων ζητώντας τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι απαράδεκτο να φορολογούμε τον φόρο. Στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη που είναι 67 λεπτά μπαίνει επιπλέον και 23% ΦΠΑ. Αν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στην τιμή υπάρχει αμέσως 15 λεπτά διαφορά.  Αυτό κατά τη γνώμη μας ότι είναι άμεση και επιτακτική ανάγκη να αφαιρεθεί».

Ακούστε τι δήλωσε ο κ. Κώτσος

Το αποτέλεσμα της άκρως κερδοσκοπικής κατάστασης που παρατηρείται στον τομέα των καυσίμων έχει ως αποτέλεσμα ολοένα και περισσότεροι οδηγοί να θεωρούν το ΙΧ είδος πολυτελείας και να αφήνουν παρκαρισμένα τα οχήματά τους, χρησιμοποιώντας τα μόνο για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης