Δεκάδες καταγγελίες για παράνομες χρεώσεις SMS μηνυμάτων από αριθμούς 54ΧΧΧ έχει λάβει η Ένωση Καταναλωτών «Ποιότητα Ζωής» και καλεί τους καταναλωτές να μη συμπληρώνουν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου ή άλλα προσωπικά τους στοιχεία σε ιστοσελίδες όπου δεν αναγράφονται όροι ή χρεώσεις. Καλεί επίσης την ΕΕΤΤ και τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή να ξεκινήσουν ή να επισπεύσουν τις ενέργειές τους, ώστε να λυθεί άμεσα το πρόβλημα και να επιβληθούν κυρώσεις σε κάθε υπεύθυνο.
Στις καταγγελίες τους, οι καταναλωτές ανέφεραν ότι, κάνοντας χρήση διαδικτύου, συναντούν διαφημιστικά banner σε ιστοσελίδες ή αναδυόμενα παράθυρα ποικίλου περιεχομένου (παραδείγματος χάριν: μέτρηση δείκτη ευφυΐας, συμμετοχή σε διαδικτυακά παιχνίδια, εντοπισμός θέσης κινητών τηλεφώνων κα), στα οποία, προκειμένου να συμμετέχουν, πληκτρολογούν τον αριθμό του κινητού τους τηλεφώνου. Ωστόσο, στα παράθυρα αυτά πουθενά δεν αναγράφονται οι όροι συμμετοχής και οι χρεώσεις.
Στη συνέχεια, λαμβάνουν σωρεία μηνυμάτων SMS από αριθμούς 54ΧΧΧ, κάθε ένα από τα οποία χρεώνεται με τη λήψη του και μόνο (ακόμα και 2€/SMS). Αντιλαμβάνονται μάλιστα τις περισσότερες φορές ότι τα μηνύματα αυτά χρεώνονται, όταν λάβουν το λογαριασμό κινητής τηλεφωνίας.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ υποστηρίζει ότι τίθεται θέμα παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού και συνιστά στους καταναλωτές, μόλις αντιληφθούν τη λήψη τέτοιων SMS,
– να επικοινωνήσουν κατευθείαν με την εταιρία που τους παρέχει υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας ή με την ίδια την εταιρία, εφόσον έχουν στοιχεία, που αποστέλλει τα μηνύματα, προκειμένου να ακυρωθεί η «υπηρεσία»
– να αρνηθούν να καταβάλλουν τις αμφισβητούμενες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας ή να τις πληρώσουν με επιφύλαξη.

