Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ δεν ανεβάζουν απλώς τις τιμές των καθημερινών καταναλωτικών αγαθών και των αυτοκινήτων, αλλά αναμένεται επίσης να προκαλέσουν μείωση της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων φέτος.

Οι αναλυτές της S&P Global Mobility πιστεύουν ότι θα μπορούσαμε να τελειώσουμε το 2025 με 87,9 εκατομμύρια νέα οχήματα που θα κατασκευαστούν, μια μείωση 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ή το ισοδύναμο 1,55 εκατομμυρίων οχημάτων. Αυτό θα μπορούσε να είναι το δεύτερο συνεχόμενο έτος μείωσης της παραγωγής, αφού η παραγωγή μειώθηκε πέρυσι λόγω των στάσεων λειτουργίας των εργοστασίων αρκετών εμπορικών σημάτων στην Ιαπωνία.

Φυσικά και οι ΗΠΑ θα νιώσουν την πίεση από τους δασμούς. Όπως σημειώνει η Nikkei Asia, σχεδόν το 50% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στις ΗΠΑ παράγονται διεθνώς, ενώ μεταξύ 30% και 60% των ανταλλακτικών αυτοκινήτων επίσης εισάγονται. Έχοντας αυτό κατά νου, είναι βέβαιο πως η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βόρεια Αμερική αλλά και ο όγκος των πωλήσεων θα μειωθούν ραγδαία.

Παράλληλα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Audi και η Jaguar Land Rover, έχουν σταματήσει τις εξαγωγές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες και θα επεξεργαστούν τα υπάρχοντα αποθέματά τους, ελπίζοντας ότι ο Τραμπ μπορεί να χαλαρώσει περαιτέρω τους δασμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία τους επόμενους μήνες.

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν αυτό που ήλπιζε ο Πρόεδρος: μεταφέρουν μέρος της παραγωγής στις Ηνωμένες Πολιτείες. Την περασμένη εβδομάδα, η Volvo αναγνώρισε ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή ενός δεύτερου μοντέλου στις ΗΠΑ, πιθανότατα είτε το XC60 είτε το XC90 σε ήπια υβριδική και plug-in υβριδική έκδοση. Η Honda μεταφέρει επίσης την παραγωγή του Civic Hybrid, και η Mercedes-Benz λέει ότι θα αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα στις ΗΠΑ.

Εν τω μεταξύ, τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group Oliver Blume αποκάλυψε ότι η Audi βρίσκεται σε συζητήσεις με την κυβέρνηση Trump για τη δημιουργία εργοστασίου στις Η.Π.Α. Ενώ η VW έχει ήδη εργοστάσια στις Η.Π.Α., όλα τα μοντέλα της Audi που πωλούνται τοπικά εξακολουθούν να εισάγονται. Κινήσεις όπως αυτή μπορεί να θεωρηθούν ως νίκη, αλλά τα οχήματα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να καταλήξουν να κοστίζουν περισσότερο από τα αντίστοιχα του εξωτερικού, κυρίως λόγω του υψηλότερου εργατικού κόστους.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης