Πριν από 40 χρόνια, η σημερινή Porsche παρουσίασε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης την Porsche 917, ένα αυτοκίνητο το οποίο, ακόμα και με τα σημερινά πρότυπα, ξεπερνάει τον ορισμό του σούπερ σπορ αυτοκινήτου.
Η Porsche ξεκίνησε το “Project 917” τον Ιούνιο του 1968, όταν η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, ανακοίνωσε μια κατηγορία “αναγνωρισμένων (homologaged) σπορ αυτοκινήτων” με κυβισμό έως πέντε λίτρα και ελάχιστο βάρος 800 κιλά. Υπό την επίβλεψη του Ferdinand Piëch, η παραγωγή των προβλεπόμενων 26 μονάδων του νέου αγωνιστικού μοντέλου ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 1969, έτσι ώστε η 917 να μπορέσει να ξεκινήσει την αγωνιστική της καριέρα τον ίδιο χρόνο. Αφού εγκατέλειψε τους πρώτους τρεις αγώνες λόγω τεχνικών προβλημάτων, η 917 ξεκίνησε την επιτυχημένη πορεία της τον Αύγουστο του 1969 με συμμετοχή στον αγώνα 1.000 χιλιομέτρων του Österreichring, αποσπώντας τη νίκη με τους Jo Siffert και Kurt Ahrens.

Στα τέλη της αγωνιστικής σεζόν του 1970, η Porsche επιβεβαίωσε την ανωτερότητά της με τα μοντέλα 917 και 908/03, αποσπώντας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων εννέα στις δέκα νίκες.
Όπως και την προηγούμενη χρονιά, έτσι και στη σεζόν του 1971 η 917 κυριάρχησε, με αποτέλεσμα η Porsche να κερδίσει και πάλι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων με οκτώ στις δέκα νίκες. Και για ακόμα μία φορά, η Porsche 917 ήταν η νικήτρια στον 24ωρο αγώνα του Le Mans 24-Hour – αυτή τη φορά με τον Gijs van Lennep και τον Dr. Helmut Marko, οι οποίοι πέτυχαν παγκόσμιο ρεκόρ με μέση ταχύτητα 222 χλμ./ώρα σε μια απόσταση 5.335 χιλιομέτρων, ένα ρεκόρ που παραμένει αλώβητο ακόμα και σήμερα.

Η φήμη της 917 έχει μέχρι και σήμερα θρυλικές διαστάσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που 50 ειδικοί των διεθνών αγώνων αυτοκινήτου από το Βρετανικό περιοδικό αυτοκινήτου “Motor Sport” πρότειναν την 917 ως το “σημαντικότερο αγωνιστικό αυτοκίνητο στην ιστορία”.

