του Δημήτρη Διατσίδη

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O Pecco Bagnaia, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2022 στο MotoGP, μίλησε στη διάρκεια της εκδήλωσης που έγινε στην Madonna Di Campiglio, για τη διαφορά που κάνει ο οδηγός σήμερα στο κορυφαίο άθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και για το τι θεωρεί ουσιαστικότερο στο να κερδίσεις τον Τίτλο.

Συγκεκριμένα σε ερώτηση του απεσταλμένου της zougla.gr για το πόση διαφορά μπορεί να κάνει ο οδηγός στις σημερινές μοτοσυκλέτες, απάντησε αναλύοντας διάφορα στοιχεία. “Ο μέντορας σου Valentino Rossi έλεγε πριν από μερικά χρόνια, ότι μπορούσε τότε να δώσει ο ίδιος στη μοτοσυκλέτα μια διαφορά μισό δευτερόλεπτο στον γύρο, τώρα που οι μοτοσυκλέτες είναι πιο εξελιγμένες παρά ποτέ, πόση διαφορά μπορεί να δώσει ο οδηγός; Ένα, δύο δέκατα;”, ήταν η ερώτησή μας και ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής είπε: “Ναι, πιστεύω ότι η μοτοσυκλέτα κάνει μεγάλη διαφορά γιατί είναι όλες τόσο ανταγωνιστικές, αλλά αυτή η ισοδυναμία αλλάζει λαμβάνοντας υπόψη πόσο έλεγχο πρόσφυσης και πόσο χρησιμοποιείς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, και δεν τα χρησιμοποιούμε τόσο πολύ όσο νομίζει κανείς από έξω”.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και αμέσως συμπλήρωσε: “Πιστεύω ότι ο αναβάτης μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά όσον αφορά την επίθεση στο χρόνο (στη διάρκεια της προσπάθειας για την επίτευξη του καλύτερου χρόνου στον ένα γύρο στις Κατατακτήριες Δοκιμές), αλλά και την κατανάλωση ελαστικών μετά από 15 γύρους (στη διάρκεια του Αγώνα), και στο φρενάρισμα. Ο αναβάτης λοιπόν είναι αυτός που κάνει τη διαφορά στη μοτοσυκλέτα και είναι ξεκάθαρο τα τελευταία χρόνια αν δει κανείς τα αποτελέσματα”.

“Ο Marc Marquez ήταν ο μόνος που κέρδισε με τη Honda. Ο Casey Stoner ήταν ο μόνος που κέρδισε με την Ducati. Ο Vale ήταν πάντα μπροστά σε κάθε εποχή της καριέρας του, επίσης όταν η Yamaha δεν ήταν τόσο ανταγωνιστική. Τα τελευταία δύο χρόνια ήμουν πάντα μπροστά, τερματίζοντας δεύτερος και πρώτος”.

Όμως ο Bagnaia ξεκαθάρισε ότι πιστεύει στο πόσο έξυπνος πρέπει να είναι ο οδηγός στη διαχείριση ενός αγώνα, αλλά και της αντιπαλότητας με τον οδηγό με τον οποίο μοιράζεται το γκαράζ, στη συγκεκριμένη περίπτωση τον Enea Bastianini. Όμως το κύριο στοιχείο που κάνει τη διαφορά στο κυνήγι του στέμματος του Πρωταθλητή, δεν είναι η σταθερότητα, αλλά η ταχύτητα, σύμφωνα με τη γνώμη του, τη στιγμή που για πολλά χρόνια οι περισσότεροι μάνατζερ μιλούσαν για τη σταθερότητα στην απόδοση και τα αποτελέσματα, αποφεύγοντας τις υπερβολές.

“Η ταχύτητα είναι σημαντικότερη από τη σταθερότητα”, είπε χαρακτηριστικά, εξηγώντας: “Με τέτοιο ανταγωνισμό και με τους οδηγούς και μοτοσυκλέτες να είναι τόσο κοντά, πρέπει να έχεις την παραπάνω ταχύτητα. Φέτος θα υπάρχει και ο Αγώνας Σπριντ, στον οποίο αυτό θα παίζει το σημαντικότερο ρόλο, αφού δεν θα χρειάζεται να ανησυχείς για τη φθορά των ελαστικών.”

“Πέρυσι έπεσα πέντε φορές, ΟΚ τη μία από το λάθος του Nakagami, και αυτό θα πρέπει να περιορίσω, το να προσπαθώ να κερδίσω σε μια στροφή, όλο το χρόνο που έχασα στη διάρκεια ενός γύρου, πράγμα που με έκανε να είμαι νευρικός”, είπε για το θέμα των πολλών χαμένων βαθμών που είχε στο πρώτο μισό της χρονιάς.

Και κατέληξε απαντώντας ευθέως στην ερώτηση μας: “Τελικά δεν μπορώ να πω το πόσο ακριβώς μπορώ να δώσω σε κάθε γύρο, αν είναι ένα ή δύο δέκατα, ή περισσότερο. Εξαρτάται από την πίστα και τους άλλους παράγοντες της κάθε ημέρας”.

Για να δούμε φέτος με βαθμούς σε 42 Αγώνες – 21 Αγώνες Σπριντ με τους μισούς βαθμούς και 21 κανονικούς Αγώνες – πόσο θα μετρήσει η ταχύτητα του κάθε οδηγού σε σχέση με τη σταθερότητα.

Ο Pecco Bagnaia με τον απεσταλμένο της zougla.gr σε στιγμές χαλαρής συζήτησης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης