Του Νίκου Βιτσιλάκη

Τα νέα όσον αφορά στη διοργάνωση έκθεσης μοτοσυκλέτας την άνοιξη του 2019 δεν είναι ευχάριστα και όλα δείχνουν ότι δεν θα γίνει πριν το ..2020!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο κλάδος μοτοσυκλέτας του συνδέσμου εισαγωγέων και αντιπροσώπων (ΣΕΑΑ), κατά τη διάρκεια ολομέλειας, έβαλε τα μέλη του να ψηφίσουν σχετικά με τη διεξαγωγή ή όχι της έκθεσης του 2019. Από τους 11 (όλοι παρόντες) οι 8 πήραν την απόφαση να ρίξουν αρνητική ψήφο, οπότε μην περιμένετε να δείτε από κοντά τα νέα μοντέλα του 2019. Πριν την αναβίωση του θεσμού το 2017, ξέραμε από πρώτο χέρι ότι ορισμένα μέλη είχαν εκδηλώσει την επιθυμία να γίνεται έκθεση κάθε δύο χρόνια. Κουτσά στραβά επαναλήφθηκε το 2018 και όπως δείχνουν τα πράγματα -και εκτός απροόπτου- θα πρέπει να περιμένουμε την άνοιξη του 2020 για να την ξαναδούμε. Οι λόγοι πολλοί, με τους οικονομικούς να αποτελούν τη βασική δικαιολογία για αυτή την αναβολή. Μια δικαιολογία που κατά την άποψή μου δεν στέκει αν αναλογιστούμε τα χρήματα που ξοδεύτηκαν στις εκθέσεις του 2017 και του 2018 για να στηθούν περίπτερα φαντασμαγορικά και συνάμα πανάκριβα. Γιατί αν οι αντιπροσωπείες επιθυμούσαν πραγματικά να γίνεται έκθεση κάθε χρόνο, θα αναλογιζόντουσαν την πραγματικότητα και τις ανάγκες που αυτή δημιουργεί, είμαστε σε περίοδο κρίσης και τα νούμερα των πωλήσεων μακριά από αυτά που γινόντουσαν τη δεκαετία του 2000, οπότε ποιος ο λόγος να εντυπωσιάσουμε ξοδεύοντας χρήματα και όχι να κοιτάξουμε την ουσία.

Να φτιάξουμε δηλαδή μια έκθεση με λιτό χαρακτήρα και όχι επίδειξης, με απλές παρουσίες και πολλές παράλληλες εκδηλώσεις, με μικρότερα περίπτερα και περισσότερες συμμετοχές, ειδικά από το χώρο των αξεσουάρ. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τον κ. Χρήστο Σμπώκο (εκπρόσωπος κλάδου δικύκλου του συνδέσμου), μου μετέφερε δύο κύριους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση περί μη διεξαγωγής έκθεσης το 2019: Aρχικά τους οικονομικούς που λέγαμε παραπάνω και κατά δεύτερον την πιθανότητα διεξαγωγής εκλογών μέσα στην Άνοιξη, κάτι που προφανώς θα οδηγούσε σε αποτυχία το όλο εγχείρημα. Σαν απλός μοτοσυκλετιστής θεωρώ ότι, σε μια χώρα όπου η μοτοσυκλέτα είναι βασική ανάγκη για πολύ κόσμο, μια έκθεση μόνο καλό μπορεί να προκαλέσει. Όποτε και να γίνει, όπου και να γίνει. Και μη ξεχνάμε ότι μοτοσυκλέτα δεν οδηγούν μόνο όσοι μένουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, που έχουν τη δυνατότητα να δουν αρκετά από τα νέα μοντέλα σε κάποια εμπορία μοτοσυκλετών. Μοτοσυκλέτα οδηγούν και όσοι μένουν σε μικρότερες πόλεις, σε χωριά ή/και σε νησιά, αλλά αυτοί είναι άτυχοι γιατί δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα. Οπότε πως θα αποφασίσουν τι μοντέλο θα αγοράσουν, από φωτογραφίες και βίντεο στο διαδίκτυο; Προτείνω στα μέλη του συνδέσμου να επανεξετάσουν το γεγονός, αν είναι να γίνουν εκλογές μέσα στην Άνοιξη θα το ξέρουμε αρκετά πιο πριν και έτσι θα υπάρχει και ο χρόνος για να παρθεί η τελική απόφαση. Και τώρα που το σκέφτομαι, ρίχνω μια πρόταση στο τραπέζι. Tο 2020 έρχονται οι νέες προδιαγραφές (Euro5), κάτι που σημαίνει πως στα τέλη της χρονιάς πολλές αντιπροσωπείες θα «πινακιδώσουν» όσα μοντέλα δεν τις καλύπτουν, κάτι που έχουμε δει να συμβαίνει αρκετές φορές στο παρελθόν. Γιατί αυτά τα μοντέλα να μην τα δει ο κόσμος και μέσω ευνοϊκής αντιμετώπισης (τιμές προσφοράς, άτοκες χρηματοδοτήσεις κλπ) να μπορέσει να τα αποκτήσει; Να γίνει ένα παζάρι, αν μου επιτραπεί η έκφραση, έστω και αρχές καλοκαιριού, με test rides, μαθήματα οδήγησης, επιδείξεις αξεσουάρ, stunt show και πάει λέγοντας. Σε ανοικτό χώρο, σε τέντες και όχι σε περίπλοκες δαπανηρές κατασκευές. Και μέσα σε όλα αυτά, θα είναι παρόντα και όλα τα νέα μοντέλα, κάτι που την Άνοιξη δεν συμβαίνει, απλά και μόνο γιατί πολλά εξ αυτών δεν έχουν φτάσει ακόμα στη χώρα μας. Με ένα σμπάρο πολλά τρυγόνια λοιπόν και είμαι απόλυτα σίγουρος για την επιτυχία μιας αντίστοιχης εκδήλωσης, θέμα μίας απόφασης είναι..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης