Του Νίκου Τσαμάνδουρα

Ελάφρυνση βάρους σε συνδυασμό με δυνατότερο κινητήρα και πιο προηγμένο ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Αυτό το τρίπτυχο ακολούθησαν οι Ιάπωνες για την ανανέωση του μεγάλου τους On/Off, με τις αλλαγές να σοβαρεύουν την περιπέτεια σε χώμα και μη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τις πρώτες αναφορές για ένα νέο μεγαλύτερο Africa Twin τις είχαμε κάνει καιρό πριν, όπως μπορείτε να δείτε και εδώ. Έπειτα, το είδαμε και στο teaser. Τώρα είναι η ώρα της πλήρους αποκάλυψης. Για το 2020 –αν και αναμένεται η διάθεσή του μέσα στο 2019- το Africa Twin πρωτίστως συμμορφώνεται με τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων του Euro5.

Αυτό δε σημαίνει πως «περιορίζεται», καθώς ο δικύλινδρος κινητήρας ανεβαίνει στα 1084 κυβικά εκατοστά (από 998) και -επί τη ευκαιρία- σε ιπποδύναμη και ροπή, φτάνοντας τους 102 ίππους (+7) και τα 105Nm αντίστοιχα. Εδώ, σημειώστε και για εξελιγμένο DCT, δηλαδή σύστημα διπλού συμπλέκτη που συνεργάζεται με την IMU (ναι, απέκτησε και μονάδα αδρανειακής μέτρησης) της μοτοσυκλέτας, ώστε να αντιλαμβάνεται τις κλίσεις στις στροφές και να επεμβαίνει ευεργετικά στο φρενάρισμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το όλο μηχανικό σύνολο φιλοξενείται σε ένα νέο πλαίσιο (που έχει αποκτήσει και ένα επίσης νέο και αλουμινένιο υποπλαίσιο), ενώ μιλώντας για αλουμινένια εξαρτήματα αξίζει να πούμε και για το εξίσου νέο αλουμινένιο ψαλίδι, που κατασκευαστικά προέρχεται από το καθαρόαιμο motocross CRF450R! Οι αλλαγές και η στροφή στο αλουμίνιο είναι μεταξύ άλλων και οι αιτίες που η μοτοσυκλέτα έχασε περί τα 5 κιλά από το συνολικό της βάρος. To οποίο σε καμμία περίπτωση δεν το λες χαμηλό, καθώς -ανάλογα με την έκδοση- κυμαίνεται από τα 226 έως και τα 250 κιλά!

Ηλεκτρονικών πανδαιμόνιο

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και οι αντίστοιχες «πολυτέλειες» έχουν την τιμητική τους στο νέο Africa. Εκτός από διπλό και εντελώς διαμορφώσιμο από τον αναβάτη ηλεκτρονικό στήσιμο της μοτοσυκλέτας, υπάρχουν άλλα 4 προφίλ οδήγησης (Tour, Urban, Gravel και Off-road), νέα μονάδα αδρανειακής μέτρησης έξι αξόνων, Cornering ABS, Wheelie Control (για αποφυγή σούζας), αλλά και Rear Lift Control (για αποφυγή ανασήκωσης του πίσω τροχού) είναι μόνο κάποια από αυτά, με την όλη πληροφόρηση να καταλήγει στον αναβάτη μέσω μιας ευμεγέθους (6,5 ίντσες) οθόνης TFT πολλαπλών πληροφοριών, η οποία φέρει συνδεσιμότητα Bluetooth αλλά και επιφάνεια αφής (touch screen)!

Περί «απλού» Africa Twin

Η κατεύθυνση είναι πλέον πιο χωμάτινη για την «απλή» έκδοση του Africa της επόμενης χρονιάς. Στενότερο σε διαστάσεις, με χούφτες, χαμηλότερη ζελατίνα και προστατευτική ποδιά, η αίσθηση γίνεται πιο… rally, με απώτερο σκοπό την ευελιξία κινήσεων του αναβάτη στις απαιτητικές συνθήκες της χωμάτινης οδήγησης.

Περί Africa Twin Adventure Sports

Αν πριν λέγαμε για προορισμό το χώμα, πλέον αυτοσκοπός είναι το ταξίδι, με τα 24,8 λίτρα καυσίμου (6 περισσότερα από το απλό μοντέλο) να υπόσχονται πάνω από 500χλμ αυτονομίας. Η ζελατίνα γίνεται επίσης ταξιδιάρικη, ψηλότερη και ρυθμιζόμενη, ενώ τη θέση τους έχουν και άλλες πολυτέλειες όπως θερμαινόμενα grip και tubeless ελαστικά. Προσθέστε στον ήδη standard εξοπλισμό και τα κατευθυνόμενα φώτα τριών σταδίων, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η ηλεκτρονική ανάρτηση EERA (Electronically Equipped Ride Adjustment) της Showa.

Αισθητικά μιλώντας

Οι σχεδιαστικές αλλαγές που αφορούν στο οπτικό κομμάτι είναι μεν αισθητές, πλην όμως διακριτικές στην παρουσία τους. Οι χρωματικές επιλογές του «απλού» Africa είναι Grand Prix Red και Matt Ballistic Black Metallic. Kαι στις δύο περιπτώσεις περιλαμβάνεται ένα εντυπωσιακό κόκκινο υποπλαίσιο, ενώ στην περίπτωση του Adventure Sports συναντάμε την τριχρωμία Pearl Glare White Tricolour –που θυμίζει το θρυλικό XRV650 του 1988– και την απόχρωση Darkness Black Metallic.

Μείνετε συντονισμένοι και σύντομα θα ακολουθήσει αναλυτικό άρθρο με όλες τις αλλαγές και επεμβάσεις που έχουν δεχθεί τα μοντέλα, τη διαθεσιμότητά τους στην Ελληνική αγορά, καθώς και τις τιμές τους.

Δείτε στο Gallery που ακολουθεί και κάποιες από τις πολύ όμορφες λεπτομέρειες των επερχόμενων Africa Twin:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης