Του Νίκου Βιτσιλάκη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το CBR650R παίρνει τη θέση του CBR650F στην γκάμα της Honda και διαθέτει σχεδιαστικά γονίδια από τη ναυαρχίδα της εταιρείας CBR1000RR Fireblade!

Με περισσότερο επιθετικό στυλ και μια πλέον «αγωνιστική» θέση οδήγησης, το νέο μεσαίο τετρακύλινδρο CBR έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να βγάζει τη δύναμή του στον δρόμο με φιλικό τρόπο. Ο κινητήρας των 649cc ανεβάζει 1.000 περισσότερες στροφές από πριν και με ελαφρώς αυξημένη την τιμή της συμπίεσης αποδίδει μεγαλύτερη ιπποδύναμη, ενώ η μείωση του βάρους της μοτοσυκλέτας κατά 6Kg συνεπάγεται  βελτιωμένη σχέση βάρους/ιπποδύναμης κατά 8%. Οι 95 ίπποι είναι κατά 5 περισσότεροι από το προηγούμενο μοντέλο και ήρθαν στην επιφάνεια χάρη στις βελτιώσεις που έκαναν οι μηχανικοί σε εισαγωγή, εξαγωγή, χρονισμό εκκεντροφόρων και εξάτμιση. Το τελικό της τελευταίας εξακολουθεί να βρίσκεται κάτω από το ψαλίδι, μόνο που στο εξής η απόληξή του στέλνει τα καυσαέρια προς τα πίσω και όχι στο πλάι.



ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αλλαγές και προσθήκες

Πάντα σε σχέση με το απερχόμενο «F», το νέο «R» διαθέτει το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC), κοινώς traction control, όπως επίσης και νέο συμπλέκτη assist&slipper, δηλαδή με υποβοήθηση και λειτουργία περιορισμένης ολίσθησης. Τελείως διαφορετικό είναι και το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας, όπου το συμβατικό πιρούνι και οι διπίστονες δαγκάνες έχουν αντικατασταθεί από ανεστραμμένο Showa SFF 41mm και ακτινικές τετραπίστονες αντίστοιχα. Η θέση οδήγησης έχει επανασχεδιαστεί και πλέον τοποθετεί τον αναβάτη πιο μπροστά και πιο χαμηλά. Για να επιτευχθεί αυτό, τα κλιπόν έχουν μετακινηθεί 30mm προς τα μπροστά και τα μαρσπιέ προς τα πίσω και υψηλότερα.

Όλα τα LED φωτιστικά σώματα είναι επανασχεδιασμένα και μια νέα οθόνη LCD προσφέρει περισσότερες πληροφορίες, ανάμεσα στις οποίες βρίσκουμε ένδειξη για την επιλεγμένη σχέση και «λαμπάκι» που δείχνει στον οδηγό ότι πρέπει να ανεβάσει ταχύτητα στο κιβώτιο. Το ανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ καυσίμου έχει μικρότερη χωρητικότητα κατά σχεδόν 2 λίτρα (15,4 συνολικά), ο μονός προβολέας έχει δώσει τη θέση του σε έναν διπλό και η ζελατίνα αποτελεί πλέον μέρος του φέρινγκ, δηλαδή στηρίζεται περιμετρικά από αυτό και όχι μόνο στη βάση της. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη σταθερότητα όσο τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ανεβαίνουν, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τις σπορ ορέξεις του αναβάτη.


Η Honda έδειξε με την παρουσίαση του CBR650R πως είδε μια «τρύπα» στην κατηγορία των μεσαίων supersport, την οποία και φρόντισε να κλείσει με εμφατικό τρόπο. Γιατί το νέο 650R είναι το μοντέλο που απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό, το οποίο μέχρι στιγμής και στη συγκεκριμένη κατηγορία είχε -κατά βάση- να επιλέξει ανάμεσα σε κτηνώδεις κατασκευές των 190+ ίππων, υστερικά 600άρια ακραίας μορφής και αναιμικές προτάσεις των 300-500 κυβικών. Κάτι αντίστοιχο με το θρυλικό CBR600F του 1991 δηλαδή, τη μοτοσυκλέτα που μύησε στη σπορ οδήγηση εκατοντάδες χιλιάδες αναβάτες (και συνεπιβάτες) ανά την υφήλιο.     

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης