Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος

Τραβήξτε την καρέκλα σας λίγο πιο πίσω και φανταστείτε πως βρίσκεστε σε κάποιο διάσημο Dinner στην Εκτός από την First Edition η R18 TC είναι διαθέσιμη στους Option 719 χρωματισμού μπλε και μαύρο.έρημο της Nevada της Αμερικής. Κοιτάζεται δεξιά, κοιτάζεται αριστερά και το μόνο που βλέπεται είναι η απέραντη έρημος και μια μαύρη γραμμή να χάνεται στον ορίζοντα. Φοράτε το κράνος σας – μαύρο κατά προτίμηση – ανεβαίνετε στην άνετη σέλα της cruiser μοτοσικλέτα σας, κουμπώνετε την πρώτη σχέση και χάνεστε στο βάθος του ορίζοντα οδεύοντας προς τον ήλιο που δύει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κάτι τέτοιο είχαν στο μυαλό τους οι σχεδιαστές της BMW όταν σχεδίαζαν την R18 Transcontinental για να κατακτήσουν την άλλη άκρη του Ατλαντικού. Άλλωστε το συγκεκριμένο μοντέλο είχε από την αρχή στόχο να κερδίσει μερίδιο από τις Harley Davidson και Indian στις ΗΠΑ και σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο ότι η Harley στην κατηγορία των cruiser κατέχει το 84% του μεριδίου αγοράς σε όλο τον κόσμο και το 73% στην Αμερική, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει ένα σημαντικό περιθώριο διείσδυσης σε αυτήν την αγορά μοτοσικλετών.

Από χιλιόμετρα ξεχωρίζει ως ένα γνήσιο cruiser μεγάλων αποστάσεων.

Αρχοντικές διαστάσεις με απίθανες λεπτομέρειες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η BMW λοιπόν ορθά έπραξε και προχώρησε στην κατασκευή του R18 και κατ’ επέκταση την έκδοση R18 Από την αριστερή πλευρά του τιμονιού ελέγχεις το σύστημα infotainment μέσω μιας εύχρηστης ροδέλας.Transcontinental. Τι είναι όμως η Transcontinental; Η απάντηση είναι πολύ απλή και δεν χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο πτυχίο να καταλάβει κανείς πως πρόκειται για ένα τουριστικό cruiser. Αν είναι κάτι το οποίο γνωρίζει να κάνει πάρα πολύ καλά η BMW είναι να σχεδιάζει άνετες τουριστικές μοτοσικλέτες και στην περίπτωση της R18 έβαλε όλη της την τεχνογνωσία να δημιουργήσει ένα cruiser το οποίο θα σε κρατήσει άνετο, ξεκούραστο και… συνδεδεμένο.

Στο σύστημα συνδεσιμότητας μέσω της εφαρμογής BMW Motorrad App υπάρχει και σύστημα πλοήγησης.Κοιτάζοντας την R18 TC δεν μπορείς να μην εντυπωσιαστείς από το μέγεθος της μοτοσικλέτας. Αυτό το BMW έχει όγκο, είναι αδύνατο να περάσει απαρατήρητο και σίγουρα ταιριάζει πολύ στη φιλοσοφία “Size Matters” που συναντάμε σε πολλές χώρες του κόσμου. Τριγυρίζοντας γύρω από την R18 TC μπορείς να διακρίνει την τεράστια μάσκα τύπου batwing στο εμπρός μέρος, τις πλαϊνές βαλίτσες, τα επιπλέον φωτιστικά σώματα, το ενσωματωμένο top case και τα στηρίγματα του συνεπιβάτη. Η μοτοσικλέτα παρά τον όγκο της, διαθέτει τόσες πολλές λεπτομέρειες που μπορείς να καθίσεις ώρες για να τις ανακαλύψεις, ενώ το φινίρισμα και η ποιότητα ξεπερνούν κατά πολύ τον μέσο όρο των μοτοσικλετών που συναντάμε στις καθημερινές μας διαδρομές.

Τέσσερα αναλογικά όργανα και μια τεράστια οθόνη πληροφοριών θα σου κρατήσουν παρέα στα μεγάλα ταξίδια.

Berlin Built

Ανεβαίνοντας στη σέλα της R18 Transcontinental αντιλαμβάνεσαι άμεσα ότι αυτή η μοτοσικλέτα είναι για Η μοτοσικλέτα της δοκιμής περιλάμβανε το πλήρες πακέτο αεροδυναμικής κάλυψης της BMW με μέγιστη προστασία από αέρα και βροχή.“μεγάλα παιδιά”. Το βάρος των 427 κιλών της όταν είναι σταματημένη το καταλαβαίνεις μια χαρά καθώς απαιτεί δύναμη να την σηκώσεις από το πλαϊνό σταντ αλλά και να κάνεις επιτόπιες μανούβρες. Μπροστά του έχεις μια τεράστια οθόνη TFT 10.25 ιντσών η οποία διαθέτει ότι μπορείς να φανταστείς από πληροφορίες, αλλά και ένα υψηλού επιπέδου σύστημα infotainment όταν συνδέσεις το smartphone σου με τη μοτοσικλέτα. Λίγο πιο πάνω υπάρχουν τέσσερα αναλογικά όργανα, ταχύμετρο, στροφόμετρο, επίπεδο καυσίμου και ποσοστό χρησιμοποιημένης ισχύος στα οποία δεσπόζει το λογότυπο “Berlin Built” θυμίζοντας ότι η μοτοσικλέτα έχει κατασκευαστεί στο εργοστάσιο του Βερολίνου.

Τα έξυπνα LED φώτα “στρίβουν” κατά 35 μοίρες για καλύτερη ορατότητα.Η θέση οδήγησης είναι απίστευτα άνετη με τη σέλα να είναι θερμαινόμενη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη. Θερμαινόμενα είναι και τα grip, ενώ τα πόδια έχουν δυο τεράστια μαρσπιέ να ξαποστάσουν και να δουλεύουν απρόσκοπτα για να αλλάζουν σχέσεις στο κιβώτιο και να χρησιμοποιούν το πίσω φρένο. Κερασάκι στην τούρτα είναι το ηχοσύστημα της Marshall, το οποίο σου επιτρέπει να ακούσεις τη μουσική σου δυνατά και καθαρά όταν διασχίζεις τους κάμπους και τα βουνά.

Ροπή, ροπή, ροπή...

Big Boxer Power

Σε αυτό το μοντέλο της BMW όλα αρχίζουν και τελειώνουν στον κινητήρα του. Ο δικύλινδρος boxer κινητήρας των 1.802 κ.εκ. είναι ο μεγαλύτερος boxer που βγήκε από το γερμανικό εργοστάσιο και πραγματικά κλέβει την παράσταση. Η απόδοσή του είναι 90 ίπποι στις 4.750 σ.α.λ. και 158Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. με την τροφοδοσία να έχει αναλάβει εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού BMS-O της BMW με ηλεκτρονικό γκάζι. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό έξι σχέσεων, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω άξονα στον πίσω τροχό.

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 24 λίτρα και η αυτονομία υπολογίζεται κοντά στα 450+ χιλιόμετρα.Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου συνόλου είναι η ροπάτη, γεμάτη λειτουργία από τις… μηδέν στροφές επιταχύνοντας τη μοτοσικλέτα δυνατά και στρωτά ανεξάρτητα με την σχέση που έχουμε στο κιβώτιο. Η R18 TC προτιμάει να δουλεύει με “μία πάνω” σχέση για να ξεδιπλώνει ανεπηρέαστα την τεράστια ροπή του αφήνοντας τον αναβάτη να “παίζει” με το γκάζι αν θέλει να επιταχύνει ή να κινηθεί σε ρυθμό cruising. Η απόδοση του κινητήρα μπορεί να είναι εθιστική και απόλυτα εναρμονισμένη με τον σκοπό που θέλει να πετύχει η μοτοσικλέτα, αλλά εκείνο που σε τρελαίνει είναι ο ήχος του Big Boxer. Ο βαρύς, χαρακτηριστικός “βρόντος” σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού σχεδόν σε… πωρώνει και δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι αυτό το χαρακτηριστικό θα μπορούσε από μόνο του να σε κάνει να αγοράσεις αυτή τη μοτοσικλέτα.

Πολύ άνετη θέση οδήγησης και καλή προστασία από τα στοιχεία της φύσης.

Ο ορισμός του easy riding

Βγαίνοντας στο δρόμο με την R18 Transcontinental αντιλαμβάνεσαι ότι πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός Οι τροχοί είναι χυτοί με διάσταση 19 ιντσών εμπρός και 16 ιντσών πίσω.όταν κινείσαι στην πόλη. Τόσο ο όγκος, όσο και το βάρος της μοτοσικλέτας δεν σε αφήνουν να ξεχαστείς και πρέπει να είσαι σε εγρήγορση. Τα καλά ξεκινάνε όταν βγεις εκτός πόλης στον αυτοκινητόδρομο ή σε ένα επαρχιακό κομμάτι με στροφές. Η BMW έχει προσέξει ιδιαίτερα τις αναρτήσεις και τα φρένα προκειμένου η μοτοσικλέτα να είναι ευχάριστη στην οδήγηση και το έχει πετύχει σε μεγάλο βαθμό. Το τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός των 49mm και το μονό αμορτισέρ πίσω συνεργάζονται πολύ καλά με το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δίνοντας στην R18 TC πολύ καλά επίπεδα άνεσης και σταθερότητας. Τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 300mm εμπρός με 4πίστονες δαγκάνες και έναν δίσκο 300mm πίσω επίσης με 4πίστονη δαγκάνα τα οποία συνεργάζονται με έξυπνο σύστημα ABS Integral. Το σύστημα πέδησης έχει δύναμη να σταματήσει εύκολα το βαρύ σύνολο, ενώ η αίσθηση στη μανέτα είναι εξαιρετική.

Το R18 διαθέτει τρεις επιλογές οδήγησης, την Rock, την Roll και την Rain!Στον αυτοκινητόδρομο η R18 ξεδιπλώνει το ταλέντο της έχοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης, σταθερότητα και με έναν μαγικό τρόπο εξαφανίζει το βάρος της. Με σύμμαχο το adaptive cruise control το οποίο συνεργάζεται με σύστημα ραντάρ μπορείς να απολαύσεις τη διαδρομή αφήνοντας τη μοτοσικλέτα να επιταχύνει και να επιβραδύνει αυτόματα, ενώ και στις στροφές έχει τη δυνατότητα να προσαρμόσει την ταχύτητα της μοτοσικλέτας αν έχεις περισσότερα χιλιόμετρα στην είσοδο της στροφής. Βγαίνοντας στο επαρχιακό κομμάτι η R18 είναι ευχάριστη, γέρνει απαλά στις στροφές, κρατάει σταθερά τη γραμμή της και με έναν ήρεμο τρόπο κάνει τον αναβάτη να την εμπιστευτεί και να μπει στον κόσμο των cruiser με το easy riding στυλ.

Με ένα κλειδί ανοίγεις τις πλαϊνές βαλίτσες και το... πορτμπαγκάζ στο πίσω μέρος.

Born to be wild

Η BMW R18 Transcontinental είναι ένα premium cruiser μοντέλο προσανατολισμένο στις μεγάλες αποστάσεις με άνεση και ασφάλεια. Είναι εξοπλισμένη σε απίστευτο βαθμό τόσο με συστήματα ασφάλειας όσο και με συστήματα infotainment, ενώ οπτικά είναι άρτια σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει ανάμεσα στα υπόλοιπα cruiser. Δεν γνωρίζω αν οι σκληροπυρηνικοί αναβάτες cruiser εντυπωσιαστούν με το σύστημα συνδεσιμότητας του smartphone ή με τα έξυπνα φώτα που προσαρμόζουν τη δέσμη ανάλογα με το δρόμο, αλλά σίγουρα θα νιώσουν το δέρμα τους να τεντώνει όταν ακούσουν αυτόν τον δικύλινδρο boxer να έρχεται στη ζωή. Μπορεί αυτό το BMW να μην έχει στα σπορ γονίδια που μας έχει συνηθίσει η βαυαρική φίρμα, αλλά με σιγουριά μπορώ να πω ότι είναι η μοτοσικλέτα με το μεγαλύτερο πάθος στην γκάμα των Γερμανών.

ΤΙΜΗ: 40.400€ (Βασική έκδοση 34.790€)

Όλα τα στοιχεία του BMW R18 Transcontinental ΕΔΩ.

Πολύ δυνατά φρένα με σύστημα BMW Integral ABS για μέγιστη ασφάλεια και στις στροφές.

Στην επιλογή Rock η απόκριση στο γκάζι είναι ακαριαία.

Ντουλαπάκι για το smartphone στο πάνω μέρος του ρεζερβουάρ.

Προηγμένο σύστημα Adaptive Cruise Control με αισθητήρες και ραντάρ.

Το ηχοσύστημα της Marshall τα... σπάει!

Διακριτικά LED φωτιστικά σώματα στις βαλίτσες.

photo credit: renatsan

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ρίξτε μια καλύτερη ματιά στο ηλεκτρικό BMW CE 04

Πέντε χρόνια εγγύηση στα νέα μοντέλα BMW Motorrad

Τι είναι το σύστημα ConnectedRide της BMW;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης