Του Νίκου Τσαμάνδουρα
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης, Νίκος Τσαμάνδουρας

«Γηράσκω αεί διδασκόμενος» είχε πει ο Σόλωνας, μια φράση που φυσικά ισχύει και στη μοτοσυκλέτα και κατ’ επέκταση για το 2ο Επίπεδο του California Superbike School στο οποίο ήμασταν και μαθητές!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχοντας περάσει το 1ο Επίπεδο (για το οποίο μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ) που εστίαζε στον έλεγχο της μοτοσυκλέτας στα πολύ βασικά της σημεία όπως το γκάζι αλλά και στα πολύ βασικά λάθη ημών των αναβατών που «τα ξέρουμε όλα», ήρθε η στιγμή για το επόμενο Επίπεδο του California Superbike School που συνεχίζει από την αντίληψη της μοτοσυκλέτας σε εκείνη του περιβάλλοντος γύρω μας. Όλα προμήνυαν μια εξαιρετική μέρα στην πίστα των Μεγάρων. Ο καιρός σε αντίθεση με την πρώτη φορά ήταν ηλιόλουστος, ενώ στο ρόλο του θρανίου αυτή τη φορά είχα ένα Honda CB1000R –ναι, αυτό με τη NeoRetro αισθητική.

Ξεκινάμε.. θεωρητικά!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μπαίνοντας στην «τάξη» πριν την πίστα για ευνόητους λόγους, όλα ξεκίνησαν με το χαιρετισμό της ομάδας του CSS και φυσικά με τους κανόνες ασφαλείας που θα έπρεπε να τηρηθούν ώστε το μάθημα να γίνει ευχάριστα, αποδοτικά και χωρίς απρόοπτα. Άλλωστε, ζητούμενο της πίστας στην προκείμενη περίπτωση δεν είναι το σπάσιμο των χρονομέτρων, αλλά το ελεγχόμενο περιβάλλον και η ασφάλεια που αυτή παρέχει. Κοινώς, αν δεν είσαι φρόνιμο παιδί, πέρνα έξω! Επιστρέφοντας στο θέμα της θεωρίας, όπως είπαμε και πριν θέμα μας για το 2ο Επίπεδο είναι η βελτίωση της αντίληψης του κόσμου γύρω μας ενώ βρισκόμαστε πάνω στο δίτροχο μας. Και πάλι η «παγίδα» είναι η συνήθεια από την καθημερινή μας οδήγηση, κάτι που πολλές φορές μας κάνει να οδηγούμαστε σε λάθη.

Στο 2ο Επίπεδο λοιπόν, τα λάθη αυτά είναι προς διόρθωση, αρχίζοντας με το πιο βασικό ίσως αισθητήριο όργανο του μοτοσυκλετιστή, τα μάτια. Μέσα από 5 μαθήματα θεωρίας και άλλα τόσα sessions στην πίστα, χτίσαμε τη γνώση για το πώς να «διαβάζουμε» σωστά το δρόμο. Ασκήσεις για τα μάτια και όχι μόνο είχε η θεωρία με απώτερο σκοπό τη διόρθωση του «κλειδώματος στόχου» (target fixation) που ευθύνεται και για πολλές μορφές καθημερινών ατυχημάτων.

Η ώρα της πράξης!

Κάθε θεωρητικό σκέλος συνοδεύεται από την αντίστοιχη εντός πίστας άσκηση, όπου οι εκπαιδευτές είναι εκεί πολύ συχνά για να μας δείξουν τα λάθη μας, αλλά κυρίως πως να τα αποφύγουμε. Αρχικά, μερικοί αναγνωριστικοί γύροι στην πίστα είναι απαραίτητοι ώστε να τη θυμηθούμε και να ζεστάνουμε και λίγο τα λάστιχα αλλά και εμάς τους ίδιους! Έπειτα, αρχίζει το πιο ενδιαφέρον κομμάτι, εκείνο της πράξης. Βλέπω καλύτερα γύρω μου σημαίνει κινούμαι ταχύτερα, ασφαλέστερα και πιο ευχάριστα. Εφαρμόζοντας τη θεωρία πραγματικά χτίζεται μια «άνεση» στην οδήγηση. Μια «άνεση» που μεταφράζεται σε καλύτερο στρίψιμο της μοτοσυκλέτας και εν τέλει σε καλύτερη χρήση των φρένων μιας και η μοτοσυκλέτα απαιτεί ένα καλά συντονισμένο συνδυασμό αισθήσεων και κινήσεων.

Αποφοίτηση Level.2

Όπως καταλαβαίνετε, δε μπορώ να σας μεταφέρω με λόγια τη γνώση και την εμπειρία που αποκόμισα μετά από 10 χορταστικές ώρες θεωρίας και ασκήσεων. Μπορώ ωστόσο να σας παρακινήσω να κυνηγήσετε ένα τέτοιο μάθημα το οποίο θα σας κάνει να δείτε διαφορά κυρίως στην αυτοπεποίθηση σας. Οι άνθρωποι του CSS θα είναι εκεί να απαντήσουν σε κάθε ερώτηση, ενώ σίγουρα θα γνωρίσετε και άτομα που έχουν τα ίδια κίνητρα με εσάς και θα γίνετε μια ωραία παρέα (μα όχι γαλαρία, ε!). Το επόμενο Επίπεδο είναι εκείνο που συνδυάζει τα 2 πρώτα σε συνδυασμό με την αντίστοιχη κινησιολογία του σώματος μας πάνω στη μοτοσυκλέτα, ένα σημείο κομβικό για τον καλύτερο δυνατό έλεγχο της. Δε χρειάζεται να πω πως ανυπομονώ να ξαναχτυπήσει το κουδούνι για.. «μέσα».

Επίλογος

Αυτή η Κυριακή στα Μέγαρα ήταν μια από εκείνες που περνάνε πραγματικά γρήγορα, όπως συμβαίνει άλλωστε σε κάθε τι όταν περνάς καλά. Θα παρατηρήσατε πως δεν έκανα καμία αναφορά στη μοτοσυκλέτα που οδήγησα, το CB1000R. Ο λόγος είναι απλός και δεν είναι άλλος από το ότι έρχεται αναλυτικότερο άρθρο για το μεγάλο «γυμνό» της Honda, με λεπτομερέστερες εντυπώσεις για την εντός και εκτός πίστας παρουσία του. Τέλος, αξίζει να αναφερθούν οι συντελεστές και αυτής της εμπειρίας, δηλαδή του Σπύρου Κούτρα και της ομάδας του, της Honda, του MotoMarket.gr, της Blue Star Ferries και του TwoWheelsOlnyMotoClub.

Περισσότερες πληροφορίες για το California Superbike School μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης