Επιμέλεια: Γιάννης Πετρόχειλος

Η 3η ειδική διαδρομή του φετινού Ράλι Ντακάρ μειώθηκε σε μήκος λόγω της έντονης βροχόπτωσης στο πρώτοO Rodriguez αφιέρωσε τη νίκη στον συμπατριώτη του Paulo Goncalvez ο οποίος έχασε τη ζωή του στο Dakar του 2020. κομμάτι της διαδρομής. Οι αναβάτες και τα πληρώματα ξεκίνησαν τον αγώνα από το πρώτο χρονομετρημένο σημείο CP1 της Al Qaisumah-Al Qaisumah και έπειτα από 255 χιλιόμετρα ειδικής διαδρομής ολοκλήρωσαν ακόμα μια ημέρα γεμάτη δράση και εκπλήξεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η συγκεκριμένη ειδική μας επιφύλασσε δύο πρωτιές, μία στην κατηγορία των αυτοκινήτων και μια στην κατηγορία των μοτοσικλετών. Στις μοτοσικλέτες τη νίκη στην 3η Ε.Δ. πήρε ο Joaquim Rodriguez με τη μοτοσικλέτα της Hero. Ο Πορτογάλος αναβάτης ήταν σταθερός από την αρχή της ειδικής και χωρίς να κάνει λάθη κατάφερε να κερδίσει την πρώτη ειδική διαδρομή της καριέρας του σε Dakar. Αυτή ήταν και η πρώτη νίκη της ινδικής φίρμας Hero η οποία μπήκε για πρώτη φορά στο Dakar μόλις το 2017.

Η εργοστασιακή GasGas του Sunderland αντέχει στην πρώτη θέση, αλλά νιώθει την καυτή ανάσα πλέον της Yamaha του Van Beveren.

Παραμένει στην κορυφή ο Sam Sunderland

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη δεύτερη θέση της ειδικής τερμάτισε ο Toby Price με την εργοστασιακή KTM, ενώ πίσω του στην 3η θέσηΟ Έλληνας αναβάτης Βασίλης Μπούδρος βρίσκεται στην 87η θέση της Γενικής Κατάταξης. είχαμε τον εκπληκτικό πρωτοεμφανιζόμενο Mason Klein επίσης με KTM 450 Rally. Την εξάδα συμπλήρωσαν οι Howes (Husqvarna), Sanders (GasGas) και Short (Yamaha). Στη Γενική Κατάταξη την πρώτη θέση συνεχίζει να διατηρεί ο Sam Sunderland με την GasGas ο οποίος είχε προβλήματα στην 3η Ε.Δ. όταν έκανε λάθος στην πλοήγηση.

Στη δεύτερη θέση της Γενικής παραμένει επίσης ο δυνατός Van Beveren με την εργοστασιακή Yamaha, ενώ την πρώτη τριάδα κλείνει ο Matthias Walkner με την KTM. Τους τρεις πρώτους χωρίζει μόλις 1,5 λεπτό! Ταχύτερη Honda στη Γενική Κατάταξη είναι εκείνη του Pablo Quintanilla στην 7η θέση, ενώ ο Danilo Petrucci επέστρεψε στον αγώνα καθαρά για την εμπειρία του Dakar αφού έχει δεχτεί ποινή 11,5 ωρών!

Χωρίς το άγχος της νίκης ο Sainz οδηγεί ελεύθερα για να βρει τα όρια του ηλεκτρικού Audi.

Τρία Audi στις πέντε πρώτες θέσεις της ειδικής

Στην κατηγορία των αυτοκινήτων είχαμε την πρώτη νίκη της Audi με το ηλεκτρικό RS Q e-tron. Ο Carlos Sainz Αυτή ήταν η 40ή νίκη σε ειδική διαδρομή για τον Carlos Sainz σε Dakar.ήταν εκείνος που χάρισε στη γερμανική φίρμα την πρώτη της νίκη από το 1985 και φυσικά το πανηγύρισε δεόντως μαζί με την ομάδα του. Ο Ισπανός σίγουρα έχει μετανιώσει τα λάθη και τα προβλήματα της δεύτερης ημέρας, ωστόσο όπως δήλωσε και ο ίδιος είναι το πρώτο Ράλι με αυτό το αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει ότι έχουν πολλά να μάθουν από τη φετινή εμπειρία. Ο Sainz βρίσκεται στην 26η θέση της Γενικής Κατάταξης, περισσότερο από 2 ώρες πίσω από τον πρωτοπόρο Nasser A-Attiyah.

Τη στιγμή που ο Sainz κέρδιζε την ειδική με το Audi, στη μάχη για τη νίκη είχαμε τις πρώτες ατυχίες. Ο Sebastien Loeb είχε ξεκινήσει την ειδική με σκοπό να πάρει την πρωτοπορία στη Γενική, ωστόσο έπειτα από 10 χιλιόμετρα αντιμετώπισε πρόβλημα με τη μετάδοση στο BRX Hunter του. Ο Γάλλος δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε τον αγώνα βγάζοντας σχεδόν όλη την ειδική με κίνηση μόνο στον ένα άξονα. Αυτό κόστισε στον πρωταθλητή WRC σχεδόν 35 δευτερόλεπτα και πλέον βρίσκεται στη δεύτερη θέση της Γενικής έχοντας 37,4 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Al-Attiyah.

Τα προβλήματα του Loeb έδωσαν ανάσα στον Al-Attiyah με το Toyota.

Συντήρηση δυνάμεων για τον Al-Attiyah

Ο Al-Attiyah από τη μεριά του μόλις έμαθε το πρόβλημα του Loeb έκοψε ρυθμό και απλά πέρασε με Στη Γενική Κατάταξη συναντάμε τέσσερα Toyota Hilux στις πέντε πρώτες θέσεις!ασφάλεια την ειδική τερματίζοντας στην 8η θέση. Ο οδηγός της Toyota αντιμετώπισε τα δικά του προβλήματα καθώς στο τέλος της 2ης Ε.Δ. στον τεχνικό έλεγχο διαπιστώθηκε ότι δεν είχε συνδεδεμένο το καταγραφικό δεδομένων. Βάσει κανονισμού τιμωρήθηκε με 5.000€ πρόστιμο και αποκλεισμό με αναβολή από τον αγώνα (κάτι σαν κίτρινη κάρτα). Η ομάδα του έκανε έφεση την οποία κέρδισε και ο οδηγός από το Κατάρ συνεχίζει κανονικά τον αγώνα. Πλέον έχει αποκτήσει προβάδισμα στη Γενική Κατάταξη, αλλά θα πρέπει να είναι προσεκτικός διότι αν διαπιστωθεί ακόμα μια παράβαση θα τεθεί εκτός αγώνα.

Πολύ δυνατή ήταν η εμφάνιση του Henk Lategan ο οποίος τερμάτισε στη 2η θέση της ειδικής με το Toyota Hilux, ενώ την πρώτη τριάδα έκλεισε ο Stephane Peterhansel με το δεύτερο Audi RS Q e-tron. Την καλή εμφάνιση των Audi επιβεβαίωσε η 5η θέση του Mattias Ekstrom με το ηλεκτρικό πρωτότυπο της γερμανικής φίρμας.

Στη Γενική Κατάταξη πίσω από τους Al-Attiyah και Loeb έχει πλασαριστεί ο Lucio Alvarez με Toyota, έχοντας τους De Villiers (Toyota), Al Rajhi (Toyota) και Vasilyev (BMW) να κλείνουν την εξάδα. Στην κατηγορία των φορτηγών τα Kamaz κάνουν… πάρτι με τον Sotnikov να έχει την πρωτοπορία. Στα Quad ο Pablo Copetti με Yamaha είναι πρώτος, ενώ στα Ελαφριά Πρωτότυπα ο Lopez Contardo βρίσκεται στην πρώτη θέση με μικρή διαφορά από το δεύτερο Eriksson.

Αποτελέσματα 3ης Ε.Δ. Αυτοκίνητα/Μοτοσικλέτες

Τα καλύτερα στιγμιότυπα της 3ης ειδικής διαδρομής.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ράλι Ντακάρ 2022, 2η Ε.Δ.: Περνάει στην αντεπίθεση η Honda

Ράλι Ντακάρ 2022 Ε.Δ. 1Β: Στην κορυφή ο Al-Attiyah, καταστροφικό ξεκίνημα για τα Audi

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης