των Νίκου Βιτσιλάκη και Νίκου Τσαμάνδουρα

Η Suzuki δεν συνηθίζει να μας «πυροβολεί» συχνά με νέα μοντέλα και όταν το κάνει, ξέρουμε πολύ καλά πως φροντίζει πάντα να είναι λίρα εκατό!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To V-Strom είναι ένα όνομα βαρύ, έχοντας πίσω του μια ξέφρενη πορεία στις αγορές όλου του κόσμου, αρχικά με εκδόσεις στα 1000cc και στη συνέχεια με μικρότερες στα 650 (best seller επί σειρά ετών) και -πολύ πρόσφατα- στα 250. Το V-Strom 1000 του 2002 άλλαξε ριζικά το 2014, αναβαθμίστηκε σημαντικά το 2017 και το μοντέλο του 2020 έρχεται να ανακατέψει την τράπουλα σε μια κατηγορία που καίει. Με τη σκέψη τους στην προϊστορία του μοντέλου, οι άνθρωποι της Suzuki έκαναν τις τομές που θα φέρουν το νέο μεγάλο V-Strom στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στα μεγάλα On/Off Adventure και που θα το καταστήσουν επιτυχημένο στην αγορά. Και αυτό είναι το μόνο σίγουρο.  

Φέρνει θύμησες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το παρουσιαστικό της μοτοσυκλέτας έχει αλλάξει άρδην, με τη σχεδιαστική ταυτότητα να μας πηγαίνει πίσω στο 1988, όταν το DR Big έτρεχε στις ερήμους του κόσμου και παράλληλα έβρισκε την παγκόσμια αγοραστική αναγνώριση. Αυτήν την κληρονομιά, αν μη τι άλλο, οι σχεδιαστές της Suzuki τη σεβάστηκαν, αποδίδοντας φόρο τιμής σε αυτή μέσω των γραμμών του νέου V-Strom. Τα «κοψίματα» του ρεζερβουάρ έρχονται από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες πριν στη μορφή του σήμερα, ενώ στο ρύγχος δεσπόζει ένα αρκετά τετραγωνισμένο φωτιστικό σώμα, με νεορετρό προσεγγίσεις όμοιες με εκείνες του νέου Katana. Ανασχεδιασμένο και προσαρμοσμένο στο σύνολο είναι και το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, ενώ, βλέποντάς τη συνολικά, το προφίλ είναι αρκετά πιο αιχμηρό και επιθετικό, με γωνίες και όγκους που περνούν από τη σφαίρα της ταξιδιάρικης περιπέτειας σε εκείνη των χωμάτινων rally.

Ηλεκτρονικά υπερπλήρες  

Αν υστερούσε σε κάτι ο προκάτοχος, ειδικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αυτό ήταν το ηλεκτρονικό πακέτο, κάτι που πλέον θεωρείται αυτονόητο στον εξοπλισμό, ειδικά για μοτοσυκλέτες μεγάλων -και συνάμα απαιτητικών- κατηγοριών. Το νέο V-Strom έρχεται λοιπόν να «ρεφάρει», όντας εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά συστήματα που καθιστούν γρίφο την ανάλυσή τους. Ας ξεκινήσουμε από το S.I.R.S. (Suzuki Intelligent Ride System), το έξυπνο σύστημα που έχει όλα τα βοηθήματα ώστε η οδήγηση να γίνει μόνο ευχάριστη και απροβλημάτιστη, παρά τις όποιες συνθήκες, ειδικά στην περίπτωση του XT, το οποίο διαθέτει Hill Hold Control System, Slope Dependent Control System και Load Dependent Control. Τουτέστιν, βοηθητικά συστήματα ελέγχου τα οποία παρεμβαίνουν στα φρένα της μοτοσυκλέτας ακόμα και εν στάσει, όταν η κλίση του εδάφους μπορεί να γίνει μη διαχειρίσιμη ή/και αναλόγως του φορτίου της μοτοσυκλέτας.

Ακόμα, το παρών δίνουν τρία προγράμματα οδήγησης (SDMS), Cruise Control, Traction Control τριών σταδίων και φυσικά δικάναλο ABS στα έχοντα συνδυασμένη λειτουργία φρένα. Άπαντα πληροφορούνται από μια μονάδα αδρανειακής μέτρησης τριών αξόνων με αισθητήρες έξι διευθύνσεων, ώστε η κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας να είναι συνεχώς υπό έλεγχο και σε αρμονία με το άνοιγμα του γκαζιού, το οποίο δεν θα μπορούσε παρά να είναι ηλεκτρονικό (Ride by Wire). Ο συμπλέκτης υποβοήθησης (SCAS) περιορίζει στο ελάχιστο τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού στα βίαια κατεβάσματα, το σύστημα «Low RPM assist» κρατάει σταθερές τις στροφές όταν αυτές βρίσκονται χαμηλά -άρα όταν κινούμαστε με μικρή ταχύτητα- και, τέλος, το αντίστοιχο «Εasy start» αναλαμβάνει να εκκινήσει τον κινητήρα με στιγμιαίο πάτημα της μίζας και όχι παρατεταμένο. Το σετάρισμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, αλλά και όλες οι σχετικές πληροφορίες που συλλέγονται, προβάλλονται σε μια νέα και ευμεγέθη οθόνη LCD υψηλής ευκρίνειας, την οποία ο αναβάτης διαχειρίζεται μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι.

Το κεφάλαιο Κινητήρας

Το κεφαλαίο «Κ» δεν είναι τυχαίο, καθώς η μονάδα ισχύος του νέου V-Strom είναι ο τελευταίας γενιάς τετράχρονος, δικύλινδρος και πλέον εξελιγμένος κινητήρας σε σχήμα V της Suzuki, που αν και συμμορφώνεται με το Euro5 ανεβαίνει σε ισχύ φτάνοντας τους 106 ίππους, σχεδόν 7 παραπάνω από τον προκάτοχό του, χωρίς να χάνει σε ροπή (100Nm), αν και αυτή αποδίδεται 2.000 στροφές παραπάνω από ό,τι πριν (ας όψεται το Euro5). Η αύξηση της συνολικής ιπποδύναμης οφείλεται σε νέο προφίλ εκκεντροφόρων και διαφορετικό χρονισμό βαλβίδων. Η ανάφλεξη γίνεται με δύο μπουζί ιριδίου σε κάθε κύλινδρο, ενώ αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα ψύξης και εξάτμισης, με κέρδος τις χαμηλότερες θερμοκρασίες λειτουργίας και εκπομπές ρύπων. Παρά τα 1.037 κυβικά (όσα και πριν) και ό,τι αυτά συνεπάγονται, η Suzuki δίνει θεωρητική μέση κατανάλωση λίγο κάτω από τα 5 λίτρα, κάτι το οποίο άνετα θα είναι εφικτό όπως και στην περίπτωση του προκατόχου σε συνθήκες ήπιας μα όχι βαρετής οδήγησης, ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους. Σε συνδυασμό με τα 20 λίτρα χωρητικότητας του δοχείου καυσίμου, η μοτοσυκλέτα κάλλιστα θα μπορεί να διανύσει 400 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεσο ανεφοδιασμό.  

Περιφερειακά εξίσου απροβλημάτιστο

Τη σφραγίδα κορυφαίων κατασκευαστών συναντάμε σε φρένα και αναρτήσεις, με Tokico και KYB να υπογράφουν την ποιότητα. Τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και δίσκοι 310mm, ανεστραμμένο πιρούνι και αμορτισέρ με πλήρεις ρυθμίσεις, τι άλλο να ζητήσεις; Αναβαθμισμένοι είναι και οι ακτινωτοί τροχοί της DID στην έκδοση ΧΤ (η στάνταρ έχει χυτές αλουμινένιες ομοίων διαστάσεων, δηλαδή 17” πίσω και 19” μπροστά), οι οποίοι με τη σειρά τους περιβάλλονται από τα Battlax Adventure A41 σαν ελαστικά πρώτης τοποθέτησης. Τον όλο εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας συμπληρώνουν όμορφες λεπτομέρειες από αλουμίνιο, αλλά και κάποιες ακόμα πιο ουσιαστικές για το χώμα νότες, όπως τα νέα μαρσπιέ από ατσάλι με σαφώς πιο εντουράδικες διαθέσεις. Όπως είναι φυσικό, διατίθεται και πληθώρα εξαρτημάτων και αξεσουάρ με αισθητικό αλλά και χρηστικό χαρακτήρα, όπως προβολείς, προστατευτικά καλύμματα, τριπλέτα βαλιτσών, ψηλότερη ζελατίνα, προστατευτικά κάγκελα, μεγαλύτερη ποδιά κινητήρα κ.λπ.

Ανακεφαλαιώνοντας  

Το μεγάλο ατού του νέου V-Strom είναι η ηλεκτρονική αναβάθμιση που ανεβάζει ψηλά τον πήχη, ειδικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Όλες οι αλλαγές είναι στον σωστό δρόμο, μελετημένες για εκείνον που θέλει να κάνει ταξίδια και μεγάλες διαδρομές με τη μέγιστη άνεση και ασφάλεια, χωρίς ωστόσο να απαιτούνται συμβιβασμοί όταν η χρήση έχει καθημερινό αστικό χαρακτήρα. Το δεύτερο δυνατό χαρτί του V-Strom 1050 είναι η εμφάνιση, που φέρνει το κλασικό στα δεδομένα του παρόντος, ασπαζόμενο τις ένδοξες καταβολές των DR. Ειδικά στον κίτρινο/μπλε χρωματικό συνδυασμό, ή στον ακόμα πιο εμβληματικό λευκό/κόκκινο. To μόνο σίγουρο είναι πως όταν το ταξίδι του νέου V-Strom στερηθεί της ασφάλτου και βρει χωμάτινο τερέν, το μεγάλο On/Off θα είναι σε θέση να σταθεί αντάξιο των προγόνων του περισσότερο από κάθε άλλη φορά.  

Στο τελείωμα του χειμώνα, άντε αρχές της ερχόμενης άνοιξης, το V-Strom 1050 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά -παραδοσιακά- σε δύο εκδόσεις (απλή και ΧΤ), σε τιμές που αναμένονται να προκαλέσουν ανάμικτα συναισθήματα. Ευχάριστα σε αυτούς που ενδιαφέρονται να αγοράσουν το μοντέλο και… δυσάρεστα στον -πολύ σκληρό- ανταγωνισμό. Θα το οδηγήσουμε και θα επανέρθουμε με τις οδηγικές μας εμπειρίες, αλλά πριν από αυτό σας χρωστάμε ένα πιο αναλυτικό άρθρο όσον αφορά στα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας και τη συνδυαστική λειτουργία τους. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης