Γράφει ο Γιάννης Πετρόχειλος

Παίρνω τις τελευταίες ανάσες πριν ξαναβγώ εκεί έξω. Φτιάχνω τα γάντια μου, μαζεύω τη δερμάτινη φόρμα μου Όνειρο 208 ίππων!στα γόνατα και κλείνω τη ζελατίνα. Κουμπώνω την πρώτη σχέση στο κιβώτιο και το πάρτι αρχίζει. Πρώτη, δεύτερη, τρίτη και ήδη 200+ χιλιόμετρα στο ψηφιακό όργανο με τον ήχο να κάνει την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά… Φρένα-ποίημα και στρίβω την πρώτη στροφή, τη δεύτερη στροφή, στην τρίτη στροφή σέρνω το γόνατό μου στην άσφαλτο και στην έξοδο της πέμπτης στροφής της πίστας σηκώνεται απαλά ο εμπρός τροχός από την άσφαλτο χαιρετώντας τον ουρανό. Βγαίνω έχοντας γράψει τον ταχύτερο χρόνο από όλους με τον ιδρώτα να τρέχει στο μέτωπό μου και το χαμόγελο να καλύπτει όλο το μήκος της ζελατίνας. Κάτι ψελλίζω… την λέξη απίστευτο… απίστευτο… απίστευτο… τότε ήταν που χτύπησε το ξυπνητήρι και τα μάτια άνοιξαν, αλλά το χαμόγελο παρέμεινε κολλημένο στο πρόσωπο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ducati Streetfighter V4

Εδώ δεν πιάνουν οι κατάρες, δεν πιάνουν οι ευχές…

Το όνειρο μπορεί να ήταν… θερινής νυκτός, αλλά το χαμόγελο δεν έφυγε τελείως διότι κάτω από το σπίτι με Νιώθεις καλά ακόμα και όταν το κοιτάζεις…περίμενε πάλι το νέο Streetfighter V4 της Ducati. Βλέπεται την προηγούμενη μέρα είχα οδηγήσει για πρώτη φορά το εκπληκτικό ιταλικό γυμνό και η εμπειρία ήταν τόσο έντονη που με επισκέφτηκε και στα όνειρά μου. Να ξεκαθαρίσω ότι σε αυτήν την παρουσίαση για το Streetfighter μην περιμένετε να δείτε νούμερα, τεχνικές αναλύσεις, κλικ ανάρτησης και όλα αυτά. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια μοτοσικλέτα η οποία έχει την ικανότητα να γυρίζει τον χρόνο πίσω, να σε κάνει πάλι 20 χρονών και να κάνει την καρδιά σου να τρέχει σαν τρελή… και τα μάτια σου να πετάγονται έξω από την επιτάχυνση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Κοιτάζοντας το γυμνό Ducati αμέσως πάει το μυαλό σου στα μυώδη Buell της προπερασμένης δεκαετίας. Μικρό, μυώδες, με όμορφες λεπτομέρειες και ποιοτικά υλικά σου θυμίζουν πως το κατασκεύασαν φινετσάτοι Ιταλοί και όχι brutal Αμερικανοί. Ο κινητήρας είναι εκείνος που κλέβει την παράσταση και πως να μην το κάνει άλλωστε. Με 1.103 κ.εκ. και 208 ίππους αυτός ο V4 κινητήρας είναι το άλφα και το ωμέγα αυτής της μοτοσικλέτας. Δεν είναι τόσο τα νούμερα όμως που έχουν σημασία – αν και κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει τους 208 (διακόσιους οκτώ) ίππους – αλλά ο τρόπος ο οποίος λειτουργεί και ο τρόπος που ακούγεται είναι μοναδικός.

Πιο γρήγορο και από την... σκιά του

Σε κάνει να ξεχνάς και… το όνομά σου

Χωρίς πολλά-πολλά, ανεβαίνεις πάνω στο Ducati και δεν υποφέρεις. Ναι, το τιμόνι είναι λίγο πιο μακριά από το σώμα αλλά τίποτα δεν είναι ακραίο, είναι τόσο όσο… Η σέλα είναι άνετη, τα γόνατα διπλώνουν επίσης τόσο όσο και… μετά όλα τελειώνουν καθώς μπαίνει σε λειτουργία το V4 διαμάντι. Τότε είναι που ξεχνάς την TFT οθόνη, τα προγράμματα χαρτογράφησης, το τεράστιο 200άρι πίσω ελαστικό, τις άπειρες ρυθμίσεις στο Traction Control, στο Wheelie Control, στο Launch Control, στο Engine Brake, δεν θυμάσαι καν τι μέρα είναι.

Θεωρώ τον εαυτό μου έναν μέσο αναβάτη με ίσως το μοναδικό πράγμα να με χωρίζει από εσάς να είναι η Προκαλούν δέος τα νούμερα, αλλά η πραγματικότητα είναι άλλη…εμπειρία που έχω σε πολλές διαφορετικές μοτοσικλέτες λόγω απασχόλησης και εργασίας. Είναι φυσιολογικό λοιπόν τα νούμερα και μόνο να σου προκαλούν δέος. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Ενώ περιμένεις οι 208 (διακόσιοι οκτώ!) ίπποι να σε τρομοκρατήσουν με το καλημέρα, διαψεύδεσαι άμεσα με το πρώτο άνοιγμα του γκαζιού. Η Ducati σωστά έχει επιλέξει να κάνει “φυσιολογικά” (όσο μπορεί να γίνουν φυσιολογικά τα πράγματα σε μια τέτοια μοτοσικλέτα) τα πράγματα στις πιο χαμηλές στροφές βοηθώντας σε να την απολαύσεις ακόμα και μέσα στην πόλη. Η απόκριση στο γκάζι, στην πιο ήπια χαρτογράφηση είναι εκπληκτική, κάνει ακριβώς ότι του πεις χωρίς εκπλήξεις και εκρήξεις ισχύος.

Πανέμορφη TFT οθόνη της οποίας δεν δίνεις και μεγάλη σημασία όταν οδηγείς...

Εύκολα μπορεί να σε ταπεινώσει…

Τα “προβλήματα” αρχίζουν όταν το στροφόμετρο ανεβαίνει πιο ψηλά. Εκεί αρχίζεις να νιώθεις το αίμα σου να Νιώθεις “λίγος” απέναντι σε αυτόν τον Ιταλό!βράζει, τα μάτια σου να δακρύζουν και τον δρόμο να γίνεται όλο και πιο στενός. Κι εκεί που πιστεύεις ότι του έχεις “πιει το αίμα“, το έχεις στύψει, έχεις μπει στα κόκκινα, ίσα που ρίχνεις μια ματιά και βλέπεις το ταχύμετρο να είναι σε πολύ απαγορευμένα νούμερα… μπαμ, τρως την σφαλιαρίτσα σου. Κοιτάζεις έκπληκτος το στροφόμετρο και ίσα που έχεις ακουμπήσει τις 11.000 σ.α.λ. κάτι που πολύ απλά σημαίνει ότι απέχεις πολύ ακόμα από τον κόφτη στις 14.500 σ.α.λ.! Είναι φοβερή η απογοήτευση του πόσο “λίγος” είσαι για μια τόσο γρήγορη μοτοσικλέτα αλλά δεν το βάζεις κάτω. Επαναλαμβάνεις τη διαδικασία αυτήν τη φορά με περισσότερο πείσμα. Το πρόβλημα είναι ότι όσες φορές και αν το επαναλάβεις η έκπληξη που σου προκαλεί η διάρκεια της δυνατής επιτάχυνση δεν μπορεί εύκολα να περιγραφεί με λόγια. Είναι κάτι που πρέπει να συνηθίσει ο εγκέφαλος, να εκπαιδευτεί καλά σε αυτά τα “g” και αυτές τις ταχύτητες για να πεις ότι “ΟΚ, το έχω”.

Αυτό που σου μένει έντονα χαραγμένο από αυτόν τον κινητήρα είναι ότι σπρώχνει τη μοτοσικλέτα στην επιτάχυνση με την ίδια ακριβώς ώθηση (τρομακτική ώθηση) είτε είναι στις 6.000 σ.α.λ. είτε είναι στις 10.000 σ.α.λ. είτε είναι στις 13.000 σ.α.λ. – είναι λες και δεν έχει όριο, δεν τελειώνει ποτέ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν εκείνο συνεχίζει και συνεχίζει και συνεχίζει να ανεβάζει στροφές και χιλιόμετρα, εσύ δεν μπορείς να ακολουθήσεις διότι “τρως απίστευτο ξύλο” από τον αέρα με τον οποίο μάχεσαι μετά τα 200Km/h. Το V4 μπορεί εύκολα να φτάσει τα 300Km/h αλλά εσύ πολύ δύσκολα θα μείνεις στη σέλα του σε τέτοια νούμερα.

Αεροδυναμικά φτερά που παραπέμπουν σε MotoGP

Το απολαμβάνεις και σε κάνει να το εμπιστευτείς

Δυστυχώς λόγο του χιονιά δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε όπως θα θέλαμε τις δυνατότητες της Σε βοηθάει να πας γρήγορα, αλλά θέλει σεβασμό…μοτοσικλέτας στις στροφές. Μην φανταστείτε τίποτα πίστες, χρονόμετρα και αγκώνες κάτω, απλά το μόνο που καταφέραμε ήταν να πάμε μια βόλτα στη γνωστή μας όμορφη διαδρομή στο “Βουνό” για να δούμε αν μπορεί αυτό το ιταλικό γυμνό να στρίψει. Μα ποιόν κοροϊδεύω αλήθεια; Είναι δυνατόν ένα τέτοιο όνειρο να μην στρίβει και όχι μόνο στρίβει, αλλά πατάει τρομερά ακόμα και σε δρόμους που μόλις έχουν καθαριστεί από χιόνι, πάγο και αλάτι. Στην βρόμικη λοιπόν άσφαλτο διαπιστώνεις την απίστευτη ποιότητα του πλαισίου και των αναρτήσεων της Showa. Το πλαίσιο δεν έχει καμία σχέση με τα παλιά, άχαρα, άκαμπτα πλαίσια που είχαμε συνηθίσει, προσφέρει έναν απίθανο συνδυασμό σταθερότητας και ευελιξίας που σε κάνουν να νιώθεις σαν στο σπίτι σου.

Οι αναρτήσεις εμπνέουν εμπιστοσύνη και παρότι δεν είναι οι κορυφαίες της Ohlins που διαθέτει η έκδοση S, συνεργάζονται πολύ καλά με το μικροσκοπικό πλαίσιο προσφέροντας τεράστια ποσά πρόσφυσης και εξαιρετική αίσθηση πληροφόρησης. Μπορείς να το εμπιστευτείς από τις πρώτες κιόλας στροφές και παρότι οι δυνατότητές του στις στροφές είναι πολύ μεγαλύτερες από τις δικές μου μπορώ να το απολαύσω και να το πιέσω χωρίς να φοβηθώ, χωρίς εκείνο να απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες από εμένα. Εγώ και εσείς με λίγα λόγια μπορούμε να το οδηγήσουμε και μάλιστα να πάμε γρήγορα, οι αναρτήσεις, το πλαίσιο, τα φρένα, τα ηλεκτρονικά και ο κινητήρας είναι τόσο καλά που δουλεύουν ακόμα και με την μισή πίεση από ότι είναι φτιαγμένα να αντεπεξέλθουν κάτι που κάνει το Streetfighter V4 ακόμα καλύτερο στα μάτια μου.

Ουρά από Panigale με αεροδυναμικά ανοίγματα και εκπληκτικό LED φωτιστικό σώμα πίσω

Μοτοσικλέτα-χρονομηχανή

Τα λόγια τελείωσαν και ήρθε η ώρα να μαζέψουμε τα κουράγια μας και να επιστρέψουμε αυτό το έργο τέχνης στη βάση του, στα κεντρικά του Ducati Athens. Παραδέχομαι ότι δεν έγραψα πολλά χιλιόμετρα με το V4 λόγο του άσχημου καιρού, αλλά όσες φορές το έκανα ένιωσα ανάταση. Ένιωσα καλά, δεν με τρόμαξαν τα 208 (διακόσια οκτώ!) άλογα, δεν με τρόμαξε το θηριώδες 200άρι πίσω ελαστικό, δεν με τρόμαξαν ακόμα και τα 20.000€ που περίπου κοστίζει. Είναι μια μοτοσικλέτα-όνειρο που χαίρεσαι ακόμα και με το γεγονός ότι υπάρχει, γιατί αρκεί που ξέρεις πως κάποιος εκεί στην Ιταλία, προς τη μεριά της Μπολόνια, στρίβοντας για Borgo Panigale τόλμησε να κατασκευάσει και να χαρίσει στο κοινό κάτι που μόνο στα όνειρά σου συναντάς. Η Ducati Streetfighter V4 δεν είναι απλώς μια μοτοσικλέτα, είναι μια χρονομηχανή που σε κάνει ξανά 20 χρονών!

ΤΙΜΗ: 22.000€

Όλα τα στοιχεία και τα ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ για το Ducati Streetfighter V4 ΕΔΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πρώτο σε πωλήσεις το Streetfighter V4 για την Ducati το 2020

Τρεις τροχοί και τρεις λόγοι να αποκτήσεις αυτό το Yamaha

Ικανός ταξιδευτής, ιδανικός ονειροπόλος το Moto Guzzi V85TT Travel

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης