Οδηγεί ο Γιάννης Πετρόχειλος

Το Ducati Monster είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα πλέον θρυλικά μοντέλα της ιταλικής φίρμας με ιστορία Το Monster είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την απλή και την Monster+σχεδόν 30 χρόνων στην αγορά μοτοσικλέτας. Στο πέρασμα των ετών μας χάρισε μοναδικά σχέδια διατηρώντας πάντα την ίδια φιλοσοφία σε πολλά σημεία όπως το κλασικό πλαίσιο χωροδικτύωμα, τον στρογγυλό προβολέα εμπρός, την ελαφρώς σκυφτή σπορ θέση οδήγησης και το δεσμοδρομικό σύστημα στις βαλβίδες του κινητήρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όταν λοιπόν η Ducati παρουσίασε το νέο Monster πίσω στο 2021, οι φίλοι της Ducati διαμαρτυρήθηκαν έντονα για το νέο μοντέλο. Η δυσαρέσκεια ήταν τόσο μεγάλη που κάποιο προχώρησαν σε μάζεμα υπογραφών προκειμένου το νέο μοντέλο της Ducati να μην ονομαστεί Monster, αλλά κάτι άλλο καθώς θεωρούσαν ότι δεν είχε τα στοιχεία εκείνα που έκαναν το “Τέρας” της Ducati να ξεχωρίζει όλα αυτά τα χρόνια.

Μικρές διαστάσεις και σύγχρονες λύσεις με LED φωτιστικά σώματα.

Το Monster της νέας εποχής του

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βασικός λόγος όλης αυτής της αναστάτωσης ήταν η απόφαση της Ducati να μην εξοπλίσει το νέο Monster μεH TFT έγχρωμη οθόνη των 4,3 ιντσών έχει πλούσια πληροφόρηση με τον έλεγχο να γίνεται από την αριστερή πλευρά του τιμονιού. το γνωστό πλαίσιο χωροδικτύωμα και να ξεφύγει εντελώς σχεδιαστικά σε σχέση με το παρελθόν της μοτοσικλέτας. Η αλήθεια είναι ότι στο κομμάτι της εμφάνισης το νέο Monster δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν του μοντέλου. Η Ducati αποφάσισε να “μεταφέρει” το νέο Monster στη σύγχρονη εποχή της μοτοκίνησης και το πέτυχε σχεδιάζοντας ένα όμορφο, σύγχρονο και ποιοτικό μοντέλο με όλα εκείνα τα στοιχεία που απαιτεί η εποχή μας.

Σίγουρα το νέο Monster δεν έχει την μοναδική, σχεδόν καλλιτεχνική, αισθητική του πρώτου M900 του Miguel Galluzzi, ούτε την γνήσια, σχεδόν custom, φιλοσοφία του Monster του 1993 και κανείς στην πραγματικότητα δεν μπορεί να γνωρίζει τι στίγμα θα αφήσει στην ιστορία της Ducati τα επόμενα χρόνια. Το σίγουρο είναι ότι το σύνολο είναι σχεδιασμένο στα κορυφαία πρότυπα των Ιταλών με εκλεπτυσμένο φωτιστικό σώμα εμπρός, όμορφα σμιλευμένο ρεζερβουάρ, λεπτή και διακριτική ουρά και πολλές λεπτομέρειες που κάνουν τη μοτοσικλέτα ένα γνήσιο Ducati και γιατί όχι, ένα γνήσιο Monster.

Κόκκινες ζάντες και επιθετική ουρά με τις εξατμίσεις στη μια πλευρά της μοτοσικλέτας.

Πλαίσιο Front Frame

Εκτός από την εμφάνιση, οι φίλοι της Ducati είχαν έντονες αμφιβολίες για το νέο πλαίσιο της μοτοσικλέτας. Τα LED φλας είναι ενσωματωμένα στο mini φέρινγκ, έχουν προοδευτική λειτουργία και απενεργοποιούνται αυτόματα.Το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα ανήκει πλέον στο παρελθόν και η Ducati τοποθέτησε το νέο αλουμινένιο χυτό πλαίσιο το οποίο είδαμε πρώτη φορά στα Panigale. Η Ducati ονομάζει το πλαίσιο “Front Frame” καθώς καλύπτει μόνο το επάνω μέρος του κινητήρα με βάσεις που τοποθετούνται στις κεφαλές του μηχανικού συνόλου.

Οι φίλοι της Ducati απολάμβαναν πάντα στο Monster την απίθανη οδηγική του συμπεριφορά η οποία ξεχείλιζε από ευκολία, αυτοπεποίθηση και εκπληκτική αίσθηση. Λοιπόν, “κόκκινοι” φίλοι μου έχω ευχάριστα νέα για εσάς. Το νέο Monster όχι μόνο καλύπτει όλα τα παραπάνω στοιχεία που έκαναν το παλιό Monster να ξεχωρίζει, αλλά μπορώ με ασφάλεια να πω ότι είναι καλύτερο από ποτέ.

Το αλουμινένιο πλαίσιο συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43mm της KYB εμπρός και ένα μονό αμορτισέρ με ρύθμιση της προφόρτισης. Μαζί λοιπόν με τις ποιοτικές αναρτήσεις το νέο Monster είναι από τα πλέον απολαυστικά μοντέλα που θα μπορούσε να οδηγήσει κάποιος. Από τα πρώτα χιλιόμετρα που διανύεις αντιλαμβάνεσαι πως έχει στα χέρια σου μια εύκολη μοτοσικλέτα, ευέλικτη και με ευχάριστη αίσθηση η οποία σου ανεβάζει άμεσα την αυτοπεποίθηση. Στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης η μοτοσικλέτα είναι πολύ ανάλαφρη, αλλάζει κατεύθυνση για πλάκα και δείχνει με τον καλύτερο τρόπο το χαμηλό τη βάρος που είναι στα 166 κιλά.

Παραμένει ένα μεγάλο σχολείο σπορ οδήγησης το νέο Monster.

Ducati DNA στο δρόμο

Μόλις βγεις εκτός αστικού ιστού και βρεις μια όμορφη διαδρομή με στροφές το Monster βγάζει τον καλύτερόΟ αναβάτης μπορεί να επέμβει πλήρως στα ηλεκτρονικά για να φέρει στα μέτρα του κάθε μια από τις τρεις επιλογές οδήγησης Sport, Touring και Urban. του εαυτό και σε βάζει στην πρίζα να το διασκεδάσεις. Όπως όλα τα Monster, έτσι και αυτό αρέσκεται να μπαίνει με φόρα στις στροφές, είναι εξαιρετικά σταθερό στη γραμμή του και “θέλει” να γέρνει με μεγάλες κλίσεις χωρίς να τρομάζει σε καμία περίπτωση τον αναβάτη. Το πλαίσιο εδώ δείχνει τα δόντια του με αυξημένη ακαμψία και σπουδαία επίπεδα πληροφόρησης τα οποία θα εκτιμήσει ο έμπειρος αναβάτης και δεν θα τρομάξει ο πιο άπειρος. Άψογη ισορροπία για ένα Ducati το οποίο εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα “σχολεία” για σπορ οδήγηση. Τα φρένα είναι της Brembo με δύο δίσκους εμπρός και τετραπίστονες δαγκάνες οι οποίες διακρίνονται για την ισχύ τους, αλλά και την εξαιρετική αίσθηση στη μανέτα. Περνάνε σχεδόν απαρατήρητα από τον αναβάτη καθώς ότι ζητήσει από το σύστημα πέδησης το έχει και μάλιστα με το παραπάνω.

Ευτυχώς, η Ducati διατήρησε το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων γιατί μετά ποιος θα άκουγε τους Ducatisti!

Desmo Power

Η μοναδική οδηγική συμπεριφορά του Monster δεν θα μπορούσε να είναι σε αυτό το επίπεδο χωρίς τον πολύ H μοτοσικλέτα είναι κατά 18 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με το 821 κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό όταν την οδηγήσεις.δυναμικό κινητήρα Testatretta την Ducati. Το δικύλινδρο σύνολο των 937 κ.εκ. έχει τοποθετηθεί σε πολλά μοντέλα της ιταλικής φίρμας (Hypermotard, Multistrada V2, Supersport 950) και στην περίπτωση του Monster ταιριάζει γάντι. Η απόδοσή του είναι 111 ίπποι στις 9.250 σ.α.λ. και 93Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Συνεργάζεται με Ride-By-Wire ηλεκτρονικό γκάζι και τον συνοδεύουν πολύ προηγμένα ηλεκτρονικά της Ducati. Το νέο Monster διαθέτει σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, τρεις επιλογές οδήγησης, σύστημα quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων για ανεβάσματα και κατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη, σύστημα ελεγχόμενης εκκίνησης και ABS στροφής.

Αν κλείσεις τα μάτια και θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα δεν μπορείς να μην καταλάβεις πως πρόκειται για Ducati. Το δεσμοδρομικό σύστημα στις βαλβίδες παράγει τον γνωστό σφυριχτό ήχο, ενώ όταν δουλεύει το μηχανικό σύνολο σε κάνει να νιώθεις ζωντανός – αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις μια γνήσια μοτοσικλέτα στα χέρια σου. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή και νιώθεις ότι ο κινητήρας είναι προέκταση του μυαλού σου.

Το νέο πλαίσιο προσφέρει επίσης μεγαλύτερη γωνία στριψίματος του τιμονιού κατά 7 μοίρες.Τοποθετώντας την χαρτογράφηση Sport η απόκριση γίνεται άμεση και η σπορ διάθεση ανεβαίνει κατακόρυφα. Το σύνολο έχει δύναμη παντού, η ροπή είναι άφθονη και το βασικότερο, χωρίς να σε τρομάζει. Είναι γραμμικός σε όλη την κλίμακα του στροφομέτρου και μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις πλήρως χωρίς να τρομάζεις. Ιδιαίτερα όταν οδηγείς με σβέλτο ρυθμό το σύνολο προσφέρει διασκεδαστικές επιταχύνσεις, ακρίβεια στην απόκριση όταν βρίσκεσαι στην καρδιά της στροφής και εθιστικά ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χάρη στο εξαιρετικό quickshifter. Είναι σίγουρο ότι αυτό το μηχανικό σύνολο θα ευχαριστήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό Ducatisti.

Γνήσιο Ducati και ακόμα πιο γνήσιο Monster στο δρόμο.

Λαμπρό μέλλον με σεβασμό στην ιστορία

Το Ducati Monster δεν είναι μια μοτοσικλέτα που μπορεί να εγκλωβιστεί και να κριθεί από ένα Βάλε κράνος, ανέβα στη σέλα, κούμπωσε την πρώτη σχέση και μετά από λίγα λεπτά θα αντιληφθείς ότι αυτό είναι το Monster της νέας γενιάς… και είναι καλύτερο από ποτέ!συγκεκριμένο πλαίσιο ή έναν συγκεκριμένο κινητήρα. Στα σχεδόν 30 χρόνιας ζωής του έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 350.000 μονάδες και έχει γίνει σύμβολο του ιταλικού τρόπου προσέγγισης για την μοτοσικλέτα. Τι και αν δεν έχει πλαίσιο χωροδικτύωμα, τι και αν δεν έχει στρογγυλό προβολέα εμπρός, τι και αν έχει έναν σκασμό ηλεκτρονικά. Αυτό το Monster, όπως και όλα τα υπόλοιπα, είναι μια γνήσια μοτοσικλέτα, φιλική στην οδήγηση, εύκολα προσβάσιμη σε όλους, ένα σχολείο που ξέρει πως να “δημιουργεί” αναβάτες που θα αγαπήσουν τους δύο τροχούς, διατηρώντας την πλούσια κληρονομιά του μοντέλου. Έχει σμιλευτεί από τον ενθουσιασμό των Ιταλών μηχανικών που μεγάλωσαν στις πίστες αγώνων και έχτιζαν μοτοσικλέτες στο γκαράζ τους. Εκείνο όμως που διαφέρει και αναγκαστικά πρέπει να γίνει αποδεκτό, είναι πως το νέο Monster πρέπει να προχωρήσει μπροστά, να συναντήσει τη νέα σχεδιαστική και μηχανολογική εποχή με την Ducati να έχει προσέξει κάθε λεπτομέρεια προκειμένου να διατηρήσει τον μύθο του “Τέρατος” ζωντανό!

ΤΙΜΗ: 13.700€

Όλα τα στοιχεία του Ducati Monster ΕΔΩ.

Βασικά Τεχνικά Χαρακτηριστικά.

Οθόνη πληροφοριών TFT με πλούσιες πληροφορίες.

Κορυφαία σε αίσθηση και δύναμη φρένα της Brembo.

Η θέση του συνεπιβάτη είναι πολύ άνετη και φιλική.

Διακριτικό πίσω φωτιστικό σώμα με ιδιαίτερη "υπογραφή".

Μπορεί να μην είναι στρογγυλό, αλλά είναι σίγουρα όμορφο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αυτή είναι η πιο… “Made in Italy” Ducati XDiavel

Νέο πρόγραμμα customizing από την Ducati

Η Ducati γράφει μοτοσικλετιστική ιστορία με το νέο Multistrada V4 S

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης