Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Το βραβείο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς απονεμήθηκε για πρώτη φορά το 1964 από τον θεσμό «Car of the Year» (COTY). Αφορά την Ευρώπη και είναι το παλαιότερο και πιο αναγνωρισμένο παγκοσμίως.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο συγκεκριμένος τίτλος αποτελεί το «δισκοπότηρο» όλων των κατασκευαστών. Για να το κερδίσει κάποιο μοντέλο, πρέπει να επιδείξει τις πιο αξιόλογες καινοτομίες ανεξαρτήτως κατηγορίας, τύπου αμαξώματος και τιμής.

Η Peugeot είναι μία από τις εταιρείες που πρωταγωνιστεί στον θεσμό. Έχει κατακτήσει έξι φορές τον τίτλο, με πιο πρόσφατο παράδειγμα το νέο 208, το οποίο έλαβε το βραβείο «Car of the Year 2020» στις αρχές Μαρτίου.

Ας τα δούμε αναλυτικά:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

PEUGEOT 504 (1969)

Αυτό το μεγάλο σεντάν απεικονίζει την άνοδο των μοντέλων μεσαίας κατηγορίας. Ακολουθεί τα τεχνολογικά χνάρια του 404, με εξαίρεση την ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς, μια καινοτομία της γαλλικής φίρμας σε οχήματα με μετάδοση κίνησης στους οπίσθιους τροχούς.

Η μοναδική αισθητική του είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ του κέντρου σχεδιασμού Peugeot Style και του Pininfarina. Μάλιστα, όταν ολοκληρώθηκε το project, o Ιταλός σχεδιαστής σχολίασε πως το νέο μοντέλο «έχει τα μάτια της Σοφία Λόρεν»!

Παρήχθη από το 1968 έως το 2005 και πούλησε 3.713.336 μονάδες περιλαμβανομένων 2.644.326 σεντάν.

PEUGEOT 405 (1988)  

Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, ένα άλλο σεντάν κέρδισε το «Αυτοκίνητο Της Χρονιάς», με 54 από τα 57 μέλη του θεσμού να δίνουν την υψηλότερη βαθμολογία!

Ήταν ελκυστικό σχεδιαστικά, άνετο και απολαυστικό στην οδήγηση. Είχε σφιχτές αναρτήσεις, ενσωμάτωνε πρωτοποριακές τεχνολογίες για την εποχή όπως το ABS και τον 1.9 turbo κινητήρα πετρελαίου με 90 ίππους.

Διέθετε επίσης την έκδοση Mi16 των 160 ίππων, η οποία υπήρξε σημείο αναφοράς κατά την κυκλοφορία του μοντέλου. Στο 406 βασιζόταν και το coupé rally-raid, με το οποίο ο Ari Vatanen κέρδισε το Παρίσι-Ντακάρ το 1989 και το 1990.

Είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά αυτοκίνητα της μάρκας, με περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.

PEUGEOT 307 (2002)

Διέθετε τις τέλειες αναλογίες όσον αφορά στα νέας γενιάς συμπαγή, ψηλά και ευρύχωρα οχήματα. Ξεχώριζε από τους ανταγωνιστές του χάρη στο ύψος του, διευκολύνοντας τους επιβάτες κατά την είσοδό τους στο όχημα. Το ευρύχωρο, λειτουργικό και ευπροσάρμοστο εσωτερικό του ήταν εμπνευσμένο από τον κόσμο των MPV.

Εξοπλιζόταν με τον καθαρότερο πετρελαιοκινητήρα της εποχής του, τον 2.0 HDi 110 ίππων με φίλτρο μικροσωματιδίων. Επιπλέον το εν λόγω μοντέλο λάνσαρε το εύρος των εκδόσεων στην γκάμα ενός οχήματος, καθώς ήταν διαθέσιμο με 3, 4 και 5 πόρτες, σε εκδόσεις σεντάν, SW και CC, χωρίς να ξεχνάμε το 307 WRC.

Περισσότερα από 3,7 εκατομμύρια αντίτυπα του 307 πουλήθηκαν παγκοσμίως. 

PEUGEOT 308 (2014)

Το 2014, η Peugeot μπαίνει σε μια νέα εποχή. Χάρη στην πλατφόρμα EMP2, το 308 έχει συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του συμβάλλοντας σε μια οδηγική συμπεριφορά – σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Το cockpit θέτει νέα στάνταρ. Ενσωματώνει νέες τεχνολογίες και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης: σπορ τιμόνι, κεντρική κονσόλα σε υψηλή θέση και μια οθόνη αφής 9.7″.

Οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τις 1,7 εκατ. μονάδες.

PEUGEOT 3008 (2017)

Το πρώτο SUV που κερδίζει τον τίτλο του «Car of the Year» από την ίδρυση του θεσμού. Το 3008 εκτόξευσε την εταιρεία, κατακτώντας συνολικά 73 βραβεία!

Συνδυάζει αριστοτεχνικά το στυλ, με την άνεση και την οδηγική απόλαυση. Το i-Cockpit με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που πλαισιώνεται από τους πρωτότυπους διακόπτες αεροπορικού τύπου κάνει τη μεγάλη διαφορά.

Εξοπλίζεται με πλειάδα τεχνολογιών, τα τελευταίας γενιάς συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, καθώς και πλήρη υποστήριξη σε επίπεδο διασύνδεσης.

Από τον Οκτώβριο του 2016, οπότε και ξεκίνησε η εμπορική του πορεία, έχουν πουληθεί πάνω από 900.000 αυτοκίνητα.

PEUGEOT 208 και e-208 (2020)

Ο τολμηρός σχεδιασμός του ξεχωρίζει αναδεικνύοντας την επιθετική του προσωπικότητα και ενισχύει την μετακίνηση της μάρκας στην premium κατηγορία της αγοράς. Με τεχνολογία που ανοίγει τον δρόμο προς την ημιαυτόνομη οδήγηση και με τελευταίας γενιάς συστήματα οδήγησης αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Διαθέσιμο είτε με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσεως, προσφέρει τη δύναμη της επιλογής στους μελλοντικούς οδηγούς.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης