Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Είναι πολύ μεγάλη η Γερμανία για να τα βάλει μαζί της η Ε.Ε., πόσο μάλλον όταν η πρώτη συσπειρώνει μαζί της ακόμα 6 χώρες, με ένα κοινό αίτημα. Θερμικούς κινητήρες στα αυτοκίνητα και μετά το 2035.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και από εκεί που η Ε.Ε. ανακοίνωνε με κάθε ευκαιρία πως από το 2035 και έπειτα, θα πωλούνται μόνο ηλεκτρικά οχήματα, μετά τις αντιδράσεις και τις προειδοποιήσεις της Γερμανίας, άνοιξε ένα νέο παράθυρο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα πρόταση προτείνει τη δημιουργία μίας νέας κατηγορίας οχημάτων, τα οποία θα κινούνται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα, τα γνωστά e-fuels. Μάλιστα μέσα στους κανονισμούς που θα θεσπιστούν, προβλέπεται τα οχήματα αυτά να διαθέτουν μία τεχνολογία που θα τους επιτρέπει να παίρνουν μπροστά, μόνο εάν τα καύσιμα είναι e-fuels.

Οι 7 χώρες που έχουν δημιουργήσει συνασπισμό ώστε να σώσουν τους θερμικούς κινητήρες, είναι: η Τσεχική Δημοκρατία, η Σλοβακία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Ουγγαρία και η Γερμανία. Όλοι οι υπουργοί μεταφορών τους πραγματοποίησαν πρόσφατα μια συνάντηση για να συζητήσουν τι πρέπει να αλλάξει στην απόφαση της ΕΕ. Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε ότι η πρόταση της ΕΕ πρέπει να αλλάξει αμέσως. Πιο συγκεκριμένα είπε ότι η προσέγγιση είναι λανθασμένη, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ένας «κλιματικά ουδέτερος τρόπος» για τη λειτουργία των θερμικών κινητήρων χωρίς να επιβαρύνεται το περιβάλλον.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο νόμος της Ε.Ε. επιβάλλει επίσης μείωση κατά 55 τοις εκατό στις εκπομπές CO2 για τα νέα αυτοκίνητα και κατά 50 τοις εκατό για τα φορτηγά έως το 2030. Η ΕΕ θα καταργήσει τα κίνητρά της για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών έως το 2030. Κατασκευαστές που παράγουν μεταξύ 1.000 και 10.000 νέα αυτοκίνητα ετησίως θα πρέπει έως το 2036 να συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες, ενώ οι κατασκευαστές που ταξινομούν λιγότερα από 1.000 νέα οχήματα ετησίως θα μπορούσαν να εξαιρεθούν από τους κανονισμούς.

Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη δοκιμή της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα συνθετικά καύσιμα και το υδρογόνο. Porsche και Lamborghini ήδη επενδύουν σε έρευνες, ενώ η Toyota είναι έτοιμη να λανσάρει το 2025 αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με υδρογόνο.

Για την ώρα, η Ε.Ε. αναφέρει πως υπάρχουν μόνο προτάσεις και σκέψεις για την δημιουργία της νέας κατηγορίας οχημάτων με e-fuels. Οι τελικές αποφάσεις κανείς δεν ξέρει πότε θα ληφθούν, όμως στη Γερμανία είναι αισιόδοξοι πως η ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι μονόδρομος από το 2035.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης