Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Σε κάθε συζήτηση που κάνουμε για αυτοκίνητα, όταν ρωτάμε κάποιον ενδιαφερόμενο εάν θα αγόραζε ηλεκτρικό, η απάντηση είναι σχεδόν πάντα η ίδια. «Θα αγόραζα αρκεί να κοστίζουν όσο τα βενζινοκίνητα και να έχω να το φορτίσω παντού».  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσο για το δεύτερο, είναι ξεκάθαρο πως σε μία διετία (ίσως και λιγότερο), οι φορτιστές ηλεκτρικών και θα είναι πιο γρήγοροι αλλά και κατά χιλιάδες περισσότεροι από σήμερα. Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα, ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, δήλωσε πως τα EV θα έχουν παραπλήσια τιμή με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, από το 2030 και έπειτα.

Παρά το γεγονός πως οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αρχίσει να μειώνονται και σε ορισμένες περιπτώσεις πλησιάζουν επίτευξη ισοτιμίας, ο Τζιμ Φάρλεϊ πιστεύει ότι η παραγωγή τους θα συνεχίσει να κοστίζει περισσότερο για αρκετό καιρό. Μιλώντας πρόσφατα στο Reuters ο Farley δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παραμείνουν ακριβότερα στην παραγωγή τους μέχρι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεύτερης και τρίτης γενιάς να αρχίσουν να παράγονται προς το τέλος της δεκαετίας.

Σύμφωνα με τον ισχυρό άνδρα της Ford, η αυτοκινητοβιομηχανία θα εξοικονομήσει σημαντικά κόστη EV μεταξύ 2030 και 2035 λόγω “δραματικά χαμηλότερου εργατικού δυναμικού”, καθώς θα είναι απλούστερη η κατασκευή των EV εξαιτίας του μειωμένου αριθμού εξαρτημάτων τους. Επιπλέον, λέει ότι τα ηλεκτρικά θα είναι εξοπλισμένα με μικρότερες μπαταρίες που θα χρησιμοποιούν φθηνότερα υλικά. Η Ford θα είναι επίσης σε θέση να μειώσει το κόστος διανομής με την online πώληση των EVs και να επωφεληθεί από υψηλότερα έσοδα χάρη στις ψηφιακές υπηρεσίες που βασίζονται σε λογισμικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αξίζει να θυμίσουμε, πως στο πλαίσιο της συμφωνίας της με την Tesla, η Ford θα αρχίσει να πωλεί από το επόμενο έτος αντάπτορες στους κατόχους των EV της, οι οποίοι θα τους επιτρέπουν να φορτίζουν μέσω του δικτύου Supercharger της Tesla. Το 2025, τα νέα EV της Ford θα κατασκευάζονται με τη θύρα φόρτισης της Tesla, γνωστή και ως North American Charging Standard.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης