Το νέο τιμόνι της Audi έχει 18 λειτουργίες

Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 21 Μαΐου 2021, 15:50
Το νέο τιμόνι της Audi έχει 18 λειτουργίες

Του Λουκά Παπαλάμπρου

Άνεση, ακρίβεια, έλεγχος, αίσθηση. Το τιμόνι που συναντάμε στα νέα μοντέλα της Audi και ειδικά στα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron έχει μετατραπεί σε ένα κέντρο διοίκησης υψηλής τεχνολογίας.

Το τιμόνι των συγκεκριμένων οχημάτων θέτει νέα πρότυπα στους τομείς της σχεδίασης, της εργονομίας και της λειτουργικότητας. Η διάμετρος της στεφάνης -αυτό ισχύει σε όλες τις σειρές- είναι στα 375 χιλιοστά.

Πάνω του υπάρχουν 18 λειτουργίες, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά μέσω οθονών αφής με εμφάνιση black panel.

Οι περιοχές λειτουργίας τους ανάβουν και δείχνουν ποια κουμπιά είναι ενεργά. Όταν είναι ανενεργές, οι οθόνες αφής με γυαλιστερό μαύρο χρώμα είναι σχεδόν αόρατες. Τα τέσσερα δαχτυλίδια του σήματος Audi στον απορροφητή κρούσης έχουν ακόμα επίπεδη σχεδίαση, δηλαδή είναι δισδιάστατα. Πολύ προηγμένο τεχνολογικά.

Μια άλλη καινοτομία είναι η στεφάνη του τιμονιού, η οποία είναι επίπεδη για πρώτη φορά τόσο στο πάνω όσο και στο κάτω μέρος. Αυτό δίνει στο εσωτερικό ένα πιο φουτουριστικό αποτέλεσμα, τονίζει την προοδευτικότητά του και διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το όχημα.

Το τελευταίο επηρεάζεται επίσης από αυτό που είναι γνωστό ως αξονική μετατόπιση. Αυτό σημαίνει ότι το τιμόνι μετατοπίζεται ελάχιστα -κατά 7,5 χιλιοστά- πάνω από την πλήμνη του. Αυτό βελτιστοποιεί την άποψη του οδηγού για τα χειριστήρια, τον χώρο για είσοδο και έξοδο από το όχημα και τα χαρακτηριστικά περιστροφής του τιμονιού.

 

Μπορούν πραγματικά να λειτουργούν διαισθητικά οι οθόνες αφής;

Η διάμετρος της στεφάνης είναι 375 χλστ.

Μικρά εξογκώματα σχηματίζουν ένα περίγραμμα μεταξύ των περιοχών στις οθόνες αφής και τα καθιστούν ευκολότερα στη χρήση. Όταν ένα άτομο αγγίζει την οθόνη με ένα δάχτυλο, δεν προκαλεί αμέσως μια «απάντηση». Το σύστημα καταγράφει μια ενέργεια και δίνει απτική ανάδραση μόνο όταν ο οδηγός πιέζει απαλά με μια συγκεκριμένη δύναμη.

Αυτό περιλαμβάνει την ίδια τεχνολογία με το MMI touch στην κεντρική κονσόλα. Ένα πλαίσιο που ενεργοποιείται μέσω ενός σημείου πίεσης αναγνωρίζει τη θέση του δακτύλου.

Στη συνέχεια, υπάρχει ένας μηχανικός ήχος «κλικ» κατά την ενεργοποίηση. Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός μπορεί να προσανατολιστεί διαισθητικά χρησιμοποιώντας την αίσθηση αφής.

Με τη φιλοσοφία λειτουργίας της, η Audi ενσωματώνει μια τεχνολογία στο τιμόνι που ήδη γνωρίζουμε από smartphone και tablet. Εκτός από την αφή, υπάρχουν επίσης κινήσεις σάρωσης, για παράδειγμα για κύλιση στις λίστες μενού πλοήγησης, πολυμέσων και λειτουργίας οχήματος.

 

Τι είναι η χωρητική αναγνώριση επαφής των χεριών;

Υπάρχουν λειτουργίες όπως αυτές στα smartphones.

Η χωρητική αναγνώριση επαφής των χεριών υποστηρίζει λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης με παρέμβαση διεύθυνσης και έτσι δημιουργεί πρόσθετη ασφάλεια, για παράδειγμα όταν αλλάζετε λωρίδα. Μία επιφάνεια Διαισθητικοί διακόπτες...αισθητήρα κάτω από το εξωτερικό στρώμα αφρώδους επένδυσης στη στεφάνη του τιμονιού μπορεί να επιβεβαιώσει εάν ο οδηγός έχει ή όχι τα χέρια του στο τιμόνι. Δεν απαιτεί δύναμη ή πίεση, μπορεί να αισθανθεί ακόμη και μια πολύ απαλή επαφή για να επιτρέπει τη χαλαρή οδήγηση.

Η μονάδα ελέγχου που είναι ενσωματωμένη στο τιμόνι αξιολογεί συνεχώς αυτή την επαφή και αναγνωρίζει εάν ο οδηγός είναι έτοιμος να ασχοληθεί με την κυκλοφορία. Το τιμόνι δεν μπορεί να παραμείνει περισσότερο από 15 δευτερόλεπτα χωρίς να το αγγίξει ο οδηγός. Μετά από αυτό, θα εμφανιστεί μια σειρά οπτικών και ακουστικών προειδοποιήσεων.

Ως αποτέλεσμα, η νέα γενιά τιμονιών αυξάνει την άνεση σε σύγκριση με τις λύσεις με βάση τη ροπή που εφαρμόζεται στο τιμόνι.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι οδηγοί έπρεπε προηγουμένως να μετακινήσουν ενεργά το τιμόνι για να σηματοδοτήσουν στα συστήματα υποβοήθησης ότι είχαν τον έλεγχο του αυτοκινήτου ακόμα και σε ευθεία.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Εντυπωσιάζει το νέο ηλεκτρικό μικρό SUV της Audi

Πόση ασφάλεια παρέχει το νέο Audi A3;

Audi Q2 35 TFSI: Το πραγματικό premium compact SUV

 

 

 

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 21 Μαΐου 2021, 16:10