Χρόνια πολλά σε όλους με υγεία, διότι πιστέψτε με δεν υπάρχει τίποτα πιο πολύτιμο για εμάς και τους γύρω μας. Ποδαρικό για το 2009 με ένα πύραυλο εδάφους-εδάφους.

Το Leon με είχε εντυπωσιάσει από την πρώτη στιγμή που το οδήγησα. Και ήταν η μικρή έκδοση με τον 1600αρη κινητήρα. Το ομολογώ ότι λίγα αυτοκίνητα με τέτοια ιπποδύναμη μπορούν να μου κεντρίσουν την προσοχή. Όχι διότι νομίζω ότι είμαι κανένας… Σουμάχερ, αλλά διότι για να «διασκεδάσεις» με ένα όχημα χρειάζεται και λίγη επιπλέον δύναμη. Το «μικρό» είχε αποδειχτεί θαυματουργό και μάλιστα στο εθνικό δίκτυο όπου λογικά θα έπρεπε να υστερεί…

Το μεγάλο του όπλο ήταν και είναι φυσικά το εκπληκτικό του πλαίσιο. Μάζευες χιλιόμετρα και μετά «ξέχναγες» να κόψεις στις στροφές. Τραίνο ο Λέων. Ακολούθησε η έκδοση με τους 185 ίππους και λίγο αργότερα το FR με τους διακόσιους. Η πρώτη έβγαζε… γούστα, η δεύτερη θεώρησα ότι θα ήταν ότι καλύτερο, αφού 200 αλογατά στους εμπρός τροχούς, αφενός αποτελούν υπερβολή και αφετέρου δύσκολα ξεδιπλώνουν τις αρετές τους, ιδίως στην ελληνική άσφαλτο. Γοητευμένος από το FR, κουβέντιαζα με τον υπεύθυνο της SEAT, τον κύριο Νίκο Παπασταθόπουλο. Του εξέφρασα τη γνώμη πως η έκδοση FR λογικά θα ήταν ότι καλύτερο θα μπορούσε να πάρει κανείς σε Leon. Τα επιπλέον 40 άλογα του Cupra μου φαινόταν ότι μάλλον κακό θα έκαναν στη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου. Υπήρχε μια ισορροπία σπάνια που νόμιζα ότι οι… παραπανίσιοι ίπποι θα κατέστρεφαν. Η απάντηση που πήρα ήταν «Μην βιάζεσαι διότι σε περιμένει μια ευχάριστη έκπληξη. Είναι πολύ καλύτερο σε όλους τους τομείς και θα το διαπιστώσεις όταν το πάρεις». Αυτή την κουβέντα την έγραψα στο… πίσω μέρος του μυαλού μου. Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και παρέλαβα από τα κεντρικά της SEAT την κορυφαία σε προδιαγραφές έκδοση του Leon, αυτή με τα διακριτικά Cupra. Όπως αποδείχτηκε είχα λάθος συμπέρασμα. Πολύ λάθος όμως. Όχι ότι το FR δεν ήταν καλό. Τουναντίον. Το Cupra όμως ήταν το κάτι άλλο. Με σωστές επεμβάσεις στην ανάρτηση, τα φρένα, το τιμόνι και τους άλλους επιμέρους τομείς η extreme αυτή εκδοχή του εξαιρετικού σε όλες τις εκδόσεις Leon, ήταν το κάτι άλλο. Τόσο καλό που τελικά το αγόρασε και ο κουμπάρος μου. Και δεν μιλάμε για κανένα αγιόπαιδο. Το προηγούμενο όχημα που βρισκόταν στο γκαράζ του Στέφανου ήταν ένα Punto με 305 ίππους στον τροχό. Όλοι όσοι έχουν συνηθίσει σε τέτοιες δυνάμεις δύσκολα βρίσκουν αυτοκίνητο που μπορεί να τους κάνει τα… γούστα. Και το Cupra ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Το παίρνεις και αρχίζεις να «πυροβολείς» αδιακρίτως.

Όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του FR πέρασαν από μεγεθυντικό φακό χωρίς όμως να χάσουν τίποτα από την εξαιρετική «χημεία» που τα κρατούσε σε συνοχή. Δεν τρελαινόταν στις στροφές, φρέναρε με «άγκυρες», επιτάχυνε με τρόπο που φοβίζει ενώ το μοναδικό σημείο που αισθανόσουν αμέσως την διαφορά ήταν στην ανάρτηση που ήταν σαφώς σκληρότερη. Χάνοντας ελάχιστα σε άνεση, λοιπόν, κατάφερνε, διότι περί κατορθώματος πρόκειται, να περνά τους επιπλέον 40 ίππους στη «δύσκολη» για τέτοιου είδους εγχειρήματα ελληνική άσφαλτο. Μικρό, πραγματικά πολύ μικρό το τίμημα, αν αναλογιστεί κανείς το πόσο γρηγορότερο είναι το Cupra σε σχέση με το FR. Θεωρώ ότι η SEAT έχει αυτή τη στιγμή την καλύτερη πλατφόρμα της κατηγορίας και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι σάρωσε στους εγχώριους διαγωνισμούς για την ανάδειξη του πιο «καυτού» GTI.

Ο πανέμορφος σχεδιασμός, με τα καμουφλαρισμένα «χερούλια» στις πίσω πόρτες, τους «κρυμμένους» υαλοκαθαριστήρες, την άγρια αλλά όχι προκλητική εμφάνιση παρέμειναν, ενώ τα μπάκετ με το κεντητό Cupra στο πάνω μέρος της πλάτης κάνουν ακόμα καλύτερα τη δουλειά τους. Πλήρης στήριξη για το σώμα χωρίς να κουράζουν σε μακρινές αποστάσεις (αν μπορεί να υπάρξουν τέτοιες, αφού με το ρυθμό που καταπίνει χιλιόμετρα οι μετακινήσεις ολοκληρώνονται πάντα γρήγορα και με ένα χαμόγελο ζωγραφισμένο στο πρόσωπο). Αν δεν υπήρχε αυτή η «στήριξη» με το ρυθμό και τα G που στρίβει το Cupra  τα πράγματα θα ήταν πολύ δύσκολα για το χειριστή του, καθώς θα έπρεπε να έχει κοιλιακούς ανάλογους με αυτούς του Σβατζενέγκερ προκειμένου να καταφέρει να μείνει στη θέση του. Γερμανική ποιότητα υλικών και συναρμογής, προσφορά του γκρουπ VAG. Τελικά, αναρωτιέσαι μήπως και κάνουν λάθος με την τιμή των 29.900 ευρώ, που ανακοινώνουν ως κόστος κτήσης. Προσφέρουν κάτω, έστω και λίγο, από τα 30 χιλιάρικα έναν οικογενειακό πύραυλο εδάφους-εδάφους, με τεράστια προσωπικότητα και τσαγανό που βρίσκει κανείς πολύ δύσκολα πλέον σε αυτοκίνητο. Αυτό και αν ακούγεται σαν παραμύθι για να θυμηθώ και την ευρηματική διαφήμιση της SEAT με τον πωλητή ντυμένο ως άλλη κοκκινοσκουφίτσα ελέω των παραμυθένιων τιμών της εταιρίας. Η καλύτερη επένδυση 30 χιλιάρικων που κάνατε ποτέ.            

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Το SEAT Leon Cupra αποτελεί το ιδεατό αυτοκίνητο για τον «ανήσυχο» οικογενειάρχη. Πέντε πόρτες, αλλά φαίνονται οι… τρεις, άπλετοι χώροι σε εσωτερικό και πορτμπαγκάζ, διακόσιοι σαράντα ίπποι, φρένα άγκυρες, τιμόνι «νυστέρι» και πλαίσιο φτιαγμένο για στροφές. Σαν όνειρο ακούγεται αλλά το φοβερό είναι ότι περί ονείρου πρόκειται, αφού κοστίζει λιγότερο από 30 χιλιάρικα.     

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ SEAT LEON CUPRA 240HP

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.984cc

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ  4-16

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 240/5.700

ΡΟΠΗ 30,6Kgm/2.200

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 247km (Τσε βάλε)

0-100 km/h 6,3sec

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος

ΜΕΤΑΔΟΣΗ  Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ  6 σχέσεων χειροκίνητο

ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και πίσω

ΒΑΡΟΣ 1.334

ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ 4.315mm / 1.768mm / 1.458mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ              2.578

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ       340Lit.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7,8 Lit/100km 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης