Του Περικλή Χαλάτση

«Πάτησαν» στην Ελλάδα τρία ολοκαίνουργια avant garde μοντέλα της γαλλικής DS Automobiles και τάραξαν τα νερά στις ακριβές γερμανικές εκδόσεις. Πριν από λίγα 24ωρα ο Όμιλος Συγγελίδη, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα τα γαλλικά Premium αυτοκίνητα, παρουσίασε τις νέες εκδόσεις που έφθασαν στη χώρα μας. Αρχικά έγινε η παρουσίαση του DS 4, που είναι το τέταρτο μοντέλο της γκάμας, και στη συνέχεια παρουσιάστηκε η πιο ακριβή DS 9, η οποία έρχεται κατόπιν παραγγελίας.Στην Premium C κατηγορία τα τρία πρωτοποριακά μοντέλα (DS 4, DS 4 CROSS και DS 4 PERFORMANCE LINE), με πολυτέλεια και εξοπλισμό από την Πόλη του Φωτός (το Παρίσι), έρχονται σε τέσσερις εκδόσεις (Bastille+, Performance Life, Trocadero, Rivoli, και Cross) με επτά χρώματα. Τα γνωστά είναι τα CRISTAL PEARL, PLATINUM GRAY, RED VELVET, PEARL WHITE και PERLANERA BLACK, ενώ τώρα συμπληρώθηκαν άλλα δύο τα COPPER GOLD και LACQUERED GREY. Όλα είναι ήδη διαθέσιμα στην ελληνική αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Είναι γνωστό ότι η DS Automobiles επιταχύνει την ανάπτυξή της σε παγκόσμιο επίπεδο και κερδίζει με τα αξιόπιστα και πολυτελή μοντέλα της, έδαφος ανάμεσα σε σοβαρούς ανταγωνιστές που είχαν καθιερωθεί στις ακριβές εκδόσεις. Παρακινούμενη από την avant garde διάθεση, αλλά και την εξαιρετική κληρονομιά της DS του 1955, η DS Automobiles λανσαρίστηκε το 2015 με στόχο να επαναφέρει τη γαλλική φινέτσα και την πολυτέλεια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό που ήθελαν οι Γάλλοι το πέτυχαν. Και τώρα η DS Automobiles είναι η premium μάρκα του Ομίλου PSA. 

Για δύο ολόκληρα χρόνια το σχεδιαστικό τμήμα της DS σε συνεργασία με τους μηχανικούς δούλευαν για να διαμορφώσουν την ιδανική πλατφόρμα. Η νέα έκδοση της πλατφόρμας EMP2 σχεδιάστηκε για να συμμορφώνεται με τα τελευταία και αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου, χωρίς να διακυβεύεται το συνολικό βάρος. Η EMP2 αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογικής και μηχανολογικής ανωτερότητας και έχει πάρει άριστα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Έχοντας ως βάση το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE, διαμόρφωσαν ένα περίγραμμα sport, πολύ μυώδες και συμπαγές που κάθεται πάνω σε πολύ μεγάλους τροχούς. Η αεροδυναμική γραμμή εντυπωσιάζει. Το εμπρόσθιο μέρος χαρακτηρίζεται από τη νέα φωτιστική «υπογραφή». Οι πολύ λεπτοί προβολείς με το σύστημα DS MATRIX LED VISION συνδυάζουν τον τυπικό φωτισμό με αυτόν της κατεύθυνσης που ακολουθεί το στρίψιμο του τιμονιού. Συμπληρώνεται με φώτα ημέρας που αποτελούνται από δύο γραμμές LED εκατέρωθεν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιαστικά, όλοι όσοι δούλεψαν πάνω στο στήσιμο του DS 4 παίρνουν άριστα. Έδωσαν έμφαση στη λεπτομέρεια. Ακόμη και οι λαβές των θυρών, που είναι στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, συνδυάζονται με γλυπτές επιφάνειες στα πλάγια. 

Στο πίσω μέρος, η οροφή κατεβαίνει πολύ χαμηλά σε ένα έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, που τονίζει την κομψή και αεροδυναμικά αποδοτική σιλουέτα. Τα πίσω φτερά εντείνουν τη μυώδη εμφάνιση με καμπύλες και αιχμηρές ακμές, που δίνουν έμφαση στο C pillar του αμαξώματος, που έχει γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα με το ένθετο έμβλημα της DS Automobiles. Μια νέα γενιά φωτεινής υπογραφής αποκαλύπτεται και στο πίσω μέρος με τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα. 

Η DS 4 απευθύνεται σε πελάτες που προσελκύονται από δύο σχήματα αμαξώματος: το νέο ελκυστικό Coupé-SUV και το παραδοσιακό συμπαγές hatchback. Άρα προσελκύει απαιτητικούς πελάτες από αυτές τις δύο κατηγορίες.

Το εσωτερικό Criollo Brown OPERA αντιπροσωπεύει το καλύτερο από την τεχνογνωσία της μάρκας με καθίσματα αφρού υψηλής πυκνότητας με επένδυση σε δέρμα Criollo Brown Nappa, που ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη υφή του. Αποκλειστικά στην έκδοση PERFORMANCE LINE τα καθίσματα προσφέρονται σε PERFORMANCE LC Alcantara ή είναι επενδυμένα με δέρμα Basalt Black. Οι θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού είναι θερμαινόμενες, όπως θερμαινόμενο είναι και το τιμόνι. Ωστόσο, για πιο ξεκούραστα ταξίδια οι θέσεις διαθέτουν τώρα και σύστημα για μασάζ.

Στο εσωτερικό το DS 4 διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων, με άριστη αναγνωσιμότητα και κορυφαία εργονομία. Τα ανάγλυφα ένθετα Clous de Paris, που είναι εμπνευσμένα από την υψηλής ποιότητας ωρολογοποιία, δίνουν έμφαση στα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

– Στο ταμπλό στα χειριστήρια του κλιματισμού DS AIR.
– Στους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων που ευθυγραμμίζονται με τους πλευρικούς αεραγωγούς και είναι ενσωματωμένοι στο άνω τμήμα των θυρών.
– Στο DS SMART TOUCH, μια οθόνη αφής 5 ιντσών, συνδέεται με το DS IRIS SYSTEM (με δυνατότητα ελέγχου με φωνητικές εντολές και χειρονομίες).

Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι το σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη 10 ιντσών. Οι ρυθμίσεις και η οθόνη φορτώνονται αυτόματα κατά την εκκίνηση. Η ακουστική ατμόσφαιρα αποδίδεται από έναν συνδυασμό του ηχοσυστήματος FOCAL ELECTRA 690 Watt με 14 ηχεία και τα ηχομονωτικά κρύσταλλα εμπρός και πίσω, καθώς και στα πλευρικά παράθυρα, που είναι άλλη μια πρωτιά για την κατηγορία.

Οι αναλογίες είναι ισορροπημένες (μήκος 4,40 μ., πλάτος 1,83 μ., ύψος 1,47 μ.). Οι διαστάσεις των τροχών προέρχονται από το πρωτότυπο DS AERO SPORT LOUNGE. Είναι 720 χιλιοστών (με ζάντες ελαφρού κράματος έως 20 ιντσών). Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 430 λίτρα και η πόρτα του είναι ηλεκτρική, με σύστημα ανέπαφου ανοίγματος. 

Τα πρώτα -λίγα- χιλιόμετρα τα κάναμε με την πολυτελή έκδοση DS 4 Plug-in Hybrid E-Tense που αποδίδει 225 PS. Έβρεχε και είχε αρκετή κίνηση. Ήταν αδύνατον να εκμεταλλευτείς την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου. Ωστόσο, απολαύσαμε το άνετο και αθόρυβο «ταξίδι» που διήρκεσε δύο ώρες. Σύντομα θα πάρουμε το αυτοκίνητο για οδηγικό τεστ για να μάθουμε περισσότερα και να σας μεταφέρουμε τις κρυφές του αρετές.

Τα νέα DS 4 είναι διαθέσιμα με κινητήρες βενζίνης και diesel, από 130 ίππους (1.2 PureTech) έως 180 ίππους (1.6 PureTech), ενώ η plug-in Hybrid E-Tense αποδίδει 225 ίππους και η τιμή της ξεκινάει από 43.750 ευρώ. 
Υπάρχουν δύο βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130 EAT8 και PureTech 180 EAT8, και ένα Diesel BlueHDi 130 EAT8, και κατανάλωση από 4,8 λίτρα/100 χλμ. για το diesel και 5,9 λίτρα/100 χλμ. για τη βενζίνη (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP). Οι εκπομπές CO2 για το diesel είναι 125 g/km και 135 g/km για τη βενζίνη. Όλες οι εκδόσεις φέρουν αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Αναλυτικά οι κινητήρες:


Αναλυτικά οι τιμές

Για την «πανέμορφη» DS 9, η οποία έρχεται στην Ελλάδα κατόπιν παραγγελίας, θα ασχοληθούμε σε άλλο άρθρο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης